Coronavirus 2020

LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#2971

Det er fremdeles noen land som krever at en er vaksinert for meslinger (ex. Amerikansk Samoa, Marshalløyene og Tokelau)

Vaksinasjonskort kan skrives ut på "helesenorge.no"
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#2972

Reinkarnert Pelle skrev: 18 jan 2021, 05:03 1. Leprosy
2. TB at dangerous stage
3. Lymphatic filariasis (elephantiasis)
4. Drug addiction
5. Alcoholism
6.Stage 3 syphilis


Noen som vet hvor lang tid det tar å få svar på slike tester ?

Og antar man må på et bra Sykehus ?
Det virker som skribentene her inne "vet alt", men er det ikke en eneste som vil hjelpe meg :roll:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#2973

Reinkarnert Pelle skrev: 18 jan 2021, 18:40 Det virker som skribentene her inne "vet alt", men er det ikke en eneste som vil hjelpe meg :roll:
Hehe. Diagnosene på de sykdommene er det ikke sikkert du trenger en test for. Symptomene er vel nok kanskje? Jeg skulle gjerne vært til hjelp, og vet alt utenom akkurat det:)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2974

Reinkarnert Pelle skrev: 18 jan 2021, 18:40 Det virker som skribentene her inne "vet alt", men er det ikke en eneste som vil hjelpe meg :roll:
Skulle gjerne hjulpet men den vet jeg ikke noe om.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2975

Mulighet jeg henger noen dager etter her,,,

Jeg leser at noen skriver muligheten for covid19 vakisnekort for utreise eller innreise..i Norge ser det ut som ett problem fordi det er flere som dør selv etter å tatt vaksinen så de har stoppet vaksineringen så vidt jeg forstår...

..hva det angår utlandet henger det sammen med hvilken type vaksine de har benyttet..thailand har kjøpt vaksiner som de mest sannsynlig ikke kommer til å bruke ettersom effekten av disse er så dårlig..

Når vi ser på hvem som blir vaksinert er det ikke akkurat reiseføre personer det gjelder....

Jeg har vært innepå helsekort tidlgiere at vi kanskje ikke ser så mange passasjer som ikke har god helse..så det betyr at mange ikke kan ta turen til Thailand..
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#2976

LoYou skrev: 18 jan 2021, 18:25 Det er fremdeles noen land som krever at en er vaksinert for meslinger (ex. Amerikansk Samoa, Marshalløyene og Tokelau)
Ser Thailand krever Gulfeber vaksinasjon fra en rekke nasjonaliteter.
An additional health document (international health certificate on yellow fever vaccination) can be required from passport holders from the list below
https://thaiembassy.no/additional-healt ... rtificate/
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#2977

riflefish skrev: 17 jan 2021, 00:03 følg tråden på facebook

👉 SECTION 12 Aliens falling into any of the following categories are excluded from entering the Kingdom (4) Being of unsound mind or having any of the diseases as prescribed in the Ministerial Regulations.
Unsound mind = (i følge Google translate) Usunt sinn.

Som jeg nevnte for ett år siden får man kanskje bruke tiden i selv isolasjon, til å bli kjent med seg selv :roll:

For min del har det stort sett vært ett hyggelig bekjentskap :D

Tror det er en fordel å ikke ta så seriøst enkelte tanker som kommer frem,

Har vært "bekymret" for å ha pådratt meg Covid mange ganger i løpet av året, senest i går før jeg testet negativt :D

Bedre å se på disse nevrosene mine med humor, det er kjekkere trur eg :lol:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2978

Phay skrev: 17 jan 2021, 01:20 Som alt annet så får vi bare vente å se. De har litt hastverk med å implentere nye regler og forskrifter disse byråkratene i Thailand ledet av eksepsjonelle politikere som prøver så godt de kan.

Men for oss som er her allerede, så høres det jo litt bakvendt å måtte gå og ta en covid test når det så og si ikke finnes covid i Thailand.

Så det beste er å vente å se hva som kommer ut av det. Enda 6 måneder så rekker nok en vaksine på BKK hospital før det.

:P

🌞
torbus

#2979

Kolami skrev: 19 jan 2021, 03:25

Jeg leser at noen skriver muligheten for covid19 vakisnekort for utreise eller innreise..i Norge ser det ut som ett problem fordi det er flere som dør selv etter å tatt vaksinen så de har stoppet vaksineringen så vidt jeg forstår...

De har ikke stoppet vaksineringen i Norge. De har heller ikke sluttet å vaksinere de eldste. Men i enkelte tilfeller, der pasienten er spesielt skrøpelig med kort tid igjen, skal pasientens lege avgjøre hvorvidt det er klokt å utsette pasienten for vaksinens bivirkninger.

Ifølge Høie, på gårsdagens pressekonferanse, vil alle nordmenn over 18 være tilbudt vaksinen senest i sommer, dersom alt går som de håper.
– Vi må dessverre være forberedt på at sjeldnere bivirkninger kan oppstå når vaksinen tas i bruk i stor skala, selv om den er testet og godkjent for bruk, sier helseministeren.

Han opplyser at det til vanlig dør 300–400 personer i uken på norske sykehjem.

– Det er derfor forventet at noen vil dø like etter at de er vaksinert, uten at det nødvendigvis har noen sammenheng med vaksinen, sier helseministeren.

Antall vaksinedoser øker
Innen utgangen av februar skal Norge ha fått 320.000 Pfizer-doser og 67.000 Moderna-doser. Fra mars skal antall Pfizer-doser trappes opp, til anslagsvis 100.000–120.000 per uke.

Hvis vaksinen til Universitetet i Oxford/AstraZeneca blir godkjent 29. januar, kan det komme enda flere doser til Norge.

– Hvis alt går som vi håper, tror vi at vi kan tilby vaksine til alle over 18 år i sommer, sier helseministeren.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q ... derefoeres
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#2980

- Folk ser ut til å dra hjem, få langtidseffekter, komme tilbake og dø. Vi ser nesten 30 prosent har blitt lagt inn igjen, og det er mange mennesker.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-st ... 3424076225
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»