Coronavirus 2020

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4701

En har fått se betydning av FN og WHO i denne pandemi.Betydning av varsling tidlig, koordinering av tiltak mens en har kontroll på virusets spredning samt utvikling av vaksine.Hjelp med rette tilak og vaksiner samt medisin og rett værneutstyrs betydning
Også hvor stor betydning riktig politisk håndtering blir.Biden sa ved presidentskifte at han hadde som mål å gjøre US til den ledende i verden i forskjellige organer..
Tanken på om han hadde klart det først og Trump kom etter med sin politikk og håndtering, kunne gjort de røde tall betraktlig værre tror jeg.
For tiden gjøres FN med sin nøytralitet om til en politisk sene. Det er leit å se.En forsøkte å få Russland kastet ut. Det lyktes ikke.
Men de kastes ut fra de forskjellige underavdelinger hvor det lykkes.Det er også forsøkt å få de ut fra WHO. det ble mislykket det også.
Så ble det forsøkt å få stengt den Russiske avdelig til WHO i Europa. En kan undres på hvor fort en glemmer. Tenker på allt som kom mot Kina om sen varsling , alt de sa var sludder og vås osv.
Nå går en med viten om hvor fort og uberegnlig viruset sprer seg inn i 1 mulig ny bølge.En vet intet om mutering til eventuelt mildere eller værre mutasjoner.
Mulig en skal spørre segselv hva en forventer av Russere,En fks. en langt dødligere variant som sprer seg hurtigere rundt i Russland, ingen varslingsystemer til oss,. samt intet vaksinesamarbeid , så en eventuelt får justert på vaksiner før det treffer som en storm.mens Russere bare blir gjort utroverdig og er kastet ut fra alle organer/systemer samt ikke skal høres på.
En bør begynne å tenke litt over hva en gjør når en drar politikk inn i nøytrale forum ..Ansvarligheten til Biden ved håndtering var nok bra for Amerikanere . Men hva han nå viser globalt synes jeg ikke er imponerende.Det er kort vei for et nytt virus fra Russland til Asia.Da er FN og tidens reaksjoner mot Russere med et potensielt dødlig virus , med spredning som i eventuelt i Korea rundt i Asia, ingen bra tanke
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#4702

Wood1958 skrev: 27 mai 2022, 12:55 En har fått se betydning av FN og WHO i denne pandemi.Betydning av varsling tidlig, koordinering av tiltak mens en har kontroll på virusets spredning samt utvikling av vaksine.Hjelp med rette tilak og vaksiner samt medisin og rett værneutstyrs betydning
Også hvor stor betydning riktig politisk håndtering blir.Biden sa ved presidentskifte at han hadde som mål å gjøre US til den ledende i verden i forskjellige organer..
Tanken på om han hadde klart det først og Trump kom etter med sin politikk og håndtering, kunne gjort de røde tall betraktlig værre tror jeg.
For tiden gjøres FN med sin nøytralitet om til en politisk sene. Det er leit å se.En forsøkte å få Russland kastet ut. Det lyktes ikke.
Men de kastes ut fra de forskjellige underavdelinger hvor det lykkes.Det er også forsøkt å få de ut fra WHO. det ble mislykket det også.
Så ble det forsøkt å få stengt den Russiske avdelig til WHO i Europa. En kan undres på hvor fort en glemmer. Tenker på allt som kom mot Kina om sen varsling , alt de sa var sludder og vås osv.
Nå går en med viten om hvor fort og uberegnlig viruset sprer seg inn i 1 mulig ny bølge.En vet intet om mutering til eventuelt mildere eller værre mutasjoner.
Mulig en skal spørre segselv hva en forventer av Russere,En fks. en langt dødligere variant som sprer seg hurtigere rundt i Russland, ingen varslingsystemer til oss,. samt intet vaksinesamarbeid , så en eventuelt får justert på vaksiner før det treffer som en storm.mens Russere bare blir gjort utroverdig og er kastet ut fra alle organer/systemer samt ikke skal høres på.
En bør begynne å tenke litt over hva en gjør når en drar politikk inn i nøytrale forum ..Ansvarligheten til Biden ved håndtering var nok bra for Amerikanere . Men hva han nå viser globalt synes jeg ikke er imponerende.Det er kort vei for et nytt virus fra Russland til Asia.Da er FN og tidens reaksjoner mot Russere med et potensielt dødlig virus , med spredning som i eventuelt i Korea rundt i Asia, ingen bra tanke
Da har jeg lest mitt siste innlegg fra deg. Du lever i din egen verden.
Utrolig hvor mye piss du klarer å lire ut av deg.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4703

Lydia Nalen skrev: 27 mai 2022, 16:54 Da har jeg lest mitt siste innlegg fra deg. Du lever i din egen verden.
Utrolig hvor mye piss du klarer å lire ut av deg.
Mulig ikke bare min verden. Dette spesifikke forslag fra disse land i WHO Europa som de den 10 mai 2022 vedtok å fremme ble heldigvis ikke vedtatt .
i FN og WHO sin hovedforsamling men tatt til etterretning .Da med begrunnelser som nevnt.Selv synes jeg forslaget lett kunne ha ført til denne etterhver brukte frasen om en" ikke hadde tenkt på slikt" Da i en tid hvor en fks ikke utelukker at ulykker skjer på laboratorier osv. muligheten til å få alt mulig stridshoder plassert på grensa.
Men du vil slik jeg forstår ditt svar ikke ha mulighet til å bli varslet?
https://apps.who.int/iris/bitstream/han ... sAllowed=y
Skjermbilde (72).png
Skjermbilde (70).png
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4704

Det var 88 som stemte for denne resulosjon som var mot herjingene er ser i daglige reportasjer. Den forrige resulusjonen fikk 141 stemmer.
Så om det hadde vært walkout ville flertallet på 51 prosnt blitt sittende. Nei det er foresten ikke sant . Denne gang var det 30 som ikke engang møtte opp for enten stemme for , imot eller stemme blank. Men selv om de hadde vært der så ville det fremdeles ikke blitt flere stemmer enn forrige gang.
Nå tror ikke jeg at disse går inn for herjingene en ser . Men er heller et utrykk for misøye med reaksjoner pg håndering. Og mener fremdeles slikt er en sørgelig utvikling.Og når en ser det blir en slik utvikling også internt i FN burde en kanskje starte å lytte litt til andre.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4705

Jeg tror ikke uttrykk som "piss" bidrar til et fellesskap og et godt meningsforum. Som jeg sier til meg selv i trafikken: Don't Be An Asshole!:
Vær tolmodig.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4706

MrDemongas skrev: 29 mai 2022, 10:44 Jeg tror ikke uttrykk som "piss" bidrar til et fellesskap og et godt meningsforum. Som jeg sier til meg selv i trafikken: Don't Be An Asshole!:
Vær tolmodig.
Nå er ikke jeg så sårbar på utrykk i segselv , men slikt er jo forskjellig hvordan oppfattes.det er jo også kun ord på en skjerm. ikke noe fysisk. for andre igjen er det kanskje en befrielse å lufte seg. men svar bør nå ihvertall ha en substans fra selve innlegget og eget synspunkt selv om det er motsatt.
En av de som ofte skrev var [mention]wiking[/mention] .Ikke hadde vi felles syn men det var lærerikt da jeg fks slo opp ogk om over andre artikler om fks medisiner osv.Så en kan bruke uenigheter positivt også Selv starter jeg dagen her , skumleser de seneste overskrifter og eventuelt leser samt kanskje skriver et innlegg.Om disse ting ikke kommer i andres mediekilder gjør det ikke nyhetene til noe i en annen virklighetsfjern verden av den grunn synes jeg.Det kommer non stop døgnet rundt på 3 dje året tross alt.Ikke alt som nødvendigvis kommer i Norske medier , eller en annen liten mediesfære FBgruppe eller andre lukkede grupper med lite åpenhet for annet enn hva en selv mener. av likesinnede eller slikt.
Nå kan en jo bare some inn lese selv , skrive inn nettadresse og lese litt selv, og jeg sparer andre for å svare.
Skjermbilde (83).png
Skjermbilde (85).png
https://www.saatchiart.com/art/Painting ... 84524/view

https://youtu.be/If2z5JNgVAw
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4707

Fra 1 juli blir det lettere å reise til Thailand - også får oss som ikke er vax. Fra 1 juli kan vi som ikke vax reise inn ved å ta en ATK test, Hvis vi ikke tar en atk test kan vi også reise inn men vi må regne med å ta en on demand atk test. Covid forsikring blir også skrapet mm.

https://thethaiger.com/video-podcasts/t ... y-till-2am
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4708

Har tatt oppfriskningsbooster før neste bølge. Nå fikk jeg noen diagnoser sist høst og ble plutselig erklært sin høyrisikogruppe. Har nå følt meg frisk som en fisk selv om en av diagnosene legene fant hadde startet for 20 til 25 år siden.Med mye hardt arbeide var formen bra og ville antagligvis heller ikke dukket opp ved en ordinær helsesjekk . Nå ville jeg ikke sett på megselv som i risikogruppen i alle disse år.
Ikke alle land har kostbare økonomiske ytelser. Da er det kanskje mindre aktuelt med kostbare rehabinstitusjoner.
Mulig en skal ta høude for slikt også når en leser andre lands eksperter. Da gies det ofte råd for medisiner mot symptoner. På lik linje med at i Norge får en nye hjerteklaffer av det offentlige. Andre steder dør en av hjerteproblemer og det gies råd om hvordan en skal leve best mulig og lengst mulig med hjerteproblemene.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4709

Etter en uke med dobbling i covidtilfeller ble det igår innført maskeregler igjen i Tyskland.
https://www.dw.com/en/new-german-covid- ... a-63305695
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4710

Ifølge en tidligere link var det tilgang på vaksiner som var avgjørende for kriterier for vaksinering i år.
Jeg ser at vaksinering muligens blir en årlig forteelse for de fleste Amerikanere.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»