Coronavirus 2020

Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#4691

wiking skrev: 08 mai 2022, 18:29 Covid vaksine i Thailand. Er det tvungen vaksine covid i Thailand. Jeg hørt at dama mi i thailand sa at hennes sønn måtte ta vaksine for å kunne gå på skolen. Jeg synes dette er trist fordi det har vist seg at unger har minimal risiko nærmere 0 prosent risko for å bli alvorlig syk av covid. I Norge og i de fleste landene er det minimalt med unger som har død av covid. De fleste som har død er eldre personer. I Norge er mediaalderen over 80 år av dem som har død av covid. Mange har passert snitt alderen for levealder i Norge.
Kan vaksinering berge et barn, så er det vel greit.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4692

Lydia Nalen skrev: 10 mai 2022, 00:41 Kan vaksinering berge et barn, så er det vel greit.
Mitt spørsmål var jo egentlig om det var tvungen vaksinering for barn i Thailand ? Og ikke om vaksinens effekt. Men når det er sagt så er det kommet mer og mer fram at barn har ingen nytte av vaksinen heller tvert imot- det finnes mass info om dette på nettet for dem som er interresert i å søk. Så jeg tror vi avslutter her. Men er det noen som vet om det er tvungen vaksinering for barn i Thailand- at dem må ta vaksine for å kunne gå på skolen. :D
Så er det fint å høre om det.
You Never walk Alone :D
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#4693

wiking skrev: 10 mai 2022, 19:19 Mitt spørsmål var jo egentlig om det var tvungen vaksinering for barn i Thailand ? Og ikke om vaksinens effekt. Men når det er sagt så er det kommet mer og mer fram at barn har ingen nytte av vaksinen heller tvert imot- det finnes mass info om dette på nettet for dem som er interresert i å søk. Så jeg tror vi avslutter her. Men er det noen som vet om det er tvungen vaksinering for barn i Thailand- at dem må ta vaksine for å kunne gå på skolen. :D
Så er det fint å høre om det.
Hvis tvungen vaksinering kan redde et liv, så må det være greit.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#4694

Det jeg vet er at på skolen i buriram kom beskjed om at klassen skulle vaksineres.
Og jeg syntes det var helt flott :-)
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#4695

wiking skrev: 10 mai 2022, 19:19 Mitt spørsmål var jo egentlig om det var tvungen vaksinering for barn i Thailand ? Og ikke om vaksinens effekt. Men når det er sagt så er det kommet mer og mer fram at barn har ingen nytte av vaksinen heller tvert imot- det finnes mass info om dette på nettet for dem som er interresert i å søk. Så jeg tror vi avslutter her. Men er det noen som vet om det er tvungen vaksinering for barn i Thailand- at dem må ta vaksine for å kunne gå på skolen. :D
Så er det fint å høre om det.
Ikke tvungen vaksinering av noen i Thailand. Når det gjelder barn er det foreldrene som bestemmer. Har en datter datter som går på skole i Phaya Mengrai ( 11år ) hun og de barna som foreldrene ga tilatelse til ble vaksinert med en liten dose pfizer , dette foregikk på skoleområdet av sykepleiere fra sykehuset. For en måneds tid fikk de dose no. 2. 100% av barna ble vaksinert.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4696

Thailand vaksinerer fortsatt mens verden har begynt å forstå at dette koronahysteriet var litt i overkant...

Ser ut som Thailand er blitt en testnasjon for pfizer..som fattige land ofte er...
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#4697

Nå sprer Omikron seg som ild i tørt gress i Nord Korea.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dn ... l-aa-funke
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4698

sikry skrev: 19 mai 2022, 09:46 Nå sprer Omikron seg som ild i tørt gress i Nord Korea.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dn ... l-aa-funke
Ja det er utrolig å følge med på , leste her om dagen hvor ille det vistnok var.
Ikke hadde de tester , noe som vi betrakter som unødvendig å drive med.
Ikke hadde de karantenefaseliteter , noe som vi ikke så grunn til å ha og knapt skal holde oss hjemme om vi ikke føler oss dårlig
De drev med kjerringråd , mens vi fikk det fra stortingsrepresentanter , og bare skal holde oss hjemme å pleie osselv med feber så godt vi kan.
De har ikke mye vaksiner mens, våre vaksiner vel med tiden har mistet effekt vedrørendes oppgitt imunitetstid.
Så når våre eksperter er i media og forklarer om hvorfor det er ille der den ene dag og neste dag forteller om hvor bra det er her synes jeg det virker inkosekvent..
Nå har de alle disse tiltak osv i Kina og derifra trenge vi varer, så der er det vist idiotisk å ha slke tiltak. :D
Alikevel er det det samme viruset. men så sannelig forskjell på hvordan det skal betraktes ut fra omstendigheter fra våre fagkyndige om det skal sveve fritt rundt.
junis
Innlegg: 1
Registrert: 17 apr 2022, 09:19

#4699

Blir nord korea sammenlignet med Norge …? Landet med utsultet befolkning og ingen vaksiner mot et av verdens rikeste land. Nordkoreanerne dør av vanlig forkjølelse. I Norge overlever de fleste 90 åringer covid. Norge er et av landene med fåest døde av covid. Nå er alt åpent og alt er normalt i snart hele europa. Ikke i asia fordi dårlig vaksine og ingen immunitet på grunn av diktator politikk stenger ned hele samfunn i flere år. Flauu sammenlign!!!!
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4700

junis skrev: 19 mai 2022, 11:55 . Ikke i asia fordi dårlig vaksine og ingen immunitet på grunn av diktator politikk stenger ned hele samfunn i flere år. Flauu sammenlign!!!!
At de ikke fikk vaksiner var det vel uomtvistelig årsaker til .
Går du til leger eller politikere generelt om du blir syk?
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»