Coronavirus 2020

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4711

Frykt for ny koronabølge.

FHI: – Situasjonen er uforutsigbar
I flere europeiske land ses nå økende smittespredning og sykehusinnleggelser med covid-19.

Folkehelseinstituttet (FHI) frykter en ny koronabølge som skyldes avtagende immunitet i befolkningen.

Dette skriver de i ukesrapporten for uke 39 og 40, som ble lagt fram onsdag.

Ifølge FHI har smittespredningen vært relativt stabil de siste ukene i Norge.

Grunnen til at de likevel vurderer situasjonen som uforutsigbar er at smittespredningen øker og flere legges inn på sykehus i flere europeiske land.

– Dette kan være begynnelsen på en ny bølge som skyldes avtakende immunitet i befolkningen, nye undervarianter med større evne til å omgå immunitet og kaldere vær, skriver FHI i ukesrapporten.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4712

Litt utrolig når så mye som tidligere var såkalte konspiteorier er i mange land idag hva en har som tiltak etter.
. Tirsdag omtalte flere medier at Twitter ikke lenger sensurerer desinformasjon om coronaviruset.
Og nå er det vistnok ikke så mye snakk om monopolsituasjonen som nødvendigjorde disse nye digitale lover i Norge heller.
. Det har trigget diskusjoner rundt hvorvidt selskapet vil komme til å overholde EUs nye regler for store teknologiselskaper.
Børsenstudio - EU advarer Musk https://borsen.dagbladet.no/studio/bors ... ost=115427
WarrenMcDonald
Innlegg: 1
Registrert: 25 apr 2023, 23:11

#4713

Takk for at du deler.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4714

Phay skrev: 05 feb 2020, 12:10 @Wood1958

Bare for å gjenta, hun jeg fikk svar fra, har vært i de værste områdene med epedemier de siste årene, og jeg tror hun ver hva hun snakker om. Forsker på ebola, sars hun har vært der!
Hvordan gikk det egentlig? Hvordan Ble dere rammet?

Selv så la jeg ned fimaet, og var ikke hjemme på 2 år og 4 måneder nesten.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4715

Hei Phai.
Vi bor i Spjelkavik-Ålesund. Vi har to barn på barneskolen og i - nå på videregående før påU-skolen.ungomsskolen. Lærere, administrasjon, og alle foreldre, de har samtlige hatt Cov 19.
Men ikke vi. Vi har gumlet vitaminer D, C, og multivitamin. Kl 18.00. Hva som er grunnen til vårt heldige utkome, det vet jeg ikke. Muligens så er det vår familie som til slutt har vært uheldige. Vi er alle full-Qvaksinerte. Men det er jo alle de andre også...
Det er ikke til å bli klok på. :?:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4716

Jeg og kona fikk ikke corona før november ifjor ved retur til Thailand. De fleste jeg kjenner har fått covid en eller flere ganger.

Vi reiste ofte og mye under Covid på turer, den absolutt beste perioden i Thailand jeg har hatt. Men gikk hardt utover oppsparte midler, men så absolutt en god periode på tross av elendigheten mange fortsatt sliter med både økonomisk og psykisk.

3 vaksiner og covid, så nå får vi håpe det er nok
🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4717

Phay skrev: 26 apr 2023, 07:46

3 vaksiner og covid, så nå får vi håpe det er nok
Ja en kan jo håpe, selv har jeg gått fri , men fikk noen andre diagnoser og kom i såkalt risikogruppe. Gjenstår da å se hvor lenge det skal vaksineres.

Ble lang tid ute på deg men det er vel tvilsomt at slike tiltak kommer tilbake.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4718

MrDemongas skrev: 26 apr 2023, 01:56 Hei Phai.
Vi bor i Spjelkavik-Ålesund. Vi har 1 barn på barneskolen og - 1 på videregående (russ i år) før på U-skolen. Alle elevenei begges klasser har hatt C19. Også alle lærere, administrasjon, og alle foreldre, de har samtlige hatt Cov 19.
Men ikke vi. Vi har gumlet vitaminer D, C, og multivitamin. Kl 18.00. hver dag. Hva som er grunnen til vårt heldige utkome, det vet jeg ikke. Muligens så er det vår familie som til slutt har vært uheldige. Vi er alle full-Qvaksinerte. Men det er jo alle de andre også...
Det er ikke til å bli klok på. :?:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4719

Måtte gjøre noen rettelser. :roll: Beklager
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#4720

Jeg er uvax, Jeg var borti covid i 2022 påvist med hurtigtest men det var bare en mild sak. Litt kjenning i halsen og litt feber- varighet 3 dager. Det var det. Har hatt influensa når jeg var yngre som var mye mye verre. :D
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»