Har Suvarnabhumi flyplass sett sine siste dager?

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Det som slo meg sist ved ankomst til ærverdige Suvarnabhumi Airport var hvor slitt alt var.

Opprettholdelsen som internasjonal flyplass er blitt omgjort til "lokal" standard.

All personale så trette ut. Livet så ut til å ha ebbet ut for lengst på ærverdige Suvarnabhumi Airport.

Stoltheten er ikke lenger det som en gang var, men det har nok flere av hos Asianet kanskje lagt merke til en stund allerede. Selv thaier har lagt merke til forfallet.

Jeg har som regel bare vært opptatt med å komme meg igjennom passkontrollen. Komme meg hjem fort som faen hvor jeg gruer meg for hvilken dritt taxi som skal få, uten støtdempere på verden dårligste vei i selveste Bangkok. Disse skjøtene i veien merkes godt uten dempere med tunge kofferter i baksetet. Kunne jeg valgt taxi kunne jeg fått meg en så behagelig tur som overhodet mulig på veiene i Bangkok. Fartstilpasning finnes ikke i språket, ihverfall ikke hos de sjaførene som kommer fra Isaan. Gjerne menn over 50 år.

Det som er igjen er en tvilsom statisitikk for hvor mange reisende som kommer til Thailand. Jammen kan det se ut som turistslitasjen har slått ut i full blomst..på bygninger og mennesker...
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#2

Kolami skrev: 13 jan 2020, 22:30 Det som slo meg sist ved ankomst til ærverdige Suvarnabhumi Airport var hvor slitt alt var.

Opprettholdelsen som internasjonal flyplass er blitt omgjort til "lokal" standard.

All personale så trette ut. Livet så ut til å ha ebbet ut for lengst på ærverdige Suvarnabhumi Airport.

Stoltheten er ikke lenger det som en gang var, men det har nok flere av hos Asianet kanskje lagt merke til en stund allerede. Selv thaier har lagt merke til forfallet.

Jeg har som regel bare vært opptatt med å komme meg igjennom passkontrollen. Komme meg hjem fort som faen hvor jeg gruer meg for hvilken dritt taxi som skal få, uten støtdempere på verden dårligste vei i selveste Bangkok. Disse skjøtene i veien merkes godt uten dempere med tunge kofferter i baksetet. Kunne jeg valgt taxi kunne jeg fått meg en så behagelig tur som overhodet mulig på veiene i Bangkok. Fartstilpasning finnes ikke i språket, ihverfall ikke hos de sjaførene som kommer fra Isaan. Gjerne menn over 50 år.

Det som er igjen er en tvilsom statisitikk for hvor mange reisende som kommer til Thailand. Jammen kan det se ut som turistslitasjen har slått ut i full blomst..på bygninger og mennesker...
Alle hotellene jeg har overnattet i de siste 20 årene, de bærer også preg av veldig lite vedlikehold. Det samme med fortauene som er elendige.

A.H.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Må si meg enig med at det på Suvarnabhumi oppleves en enorm slitasje fra hver gang man er der. Det har vel sine årsaker med blant annet underdimensjonering i forhold til et passasjerantall som er langt over smertegrensen for hva driften tåler.
Å hele tiden jobbe forbi grenser av kapasitet krever sitt av personalet, men jeg er også overbevist om at en dyktigere og tydeligere ledelse skulle vært i stand til å ta tak i mange av problemene som blir beskrevet.

Nå er vi ikke alt for langt unna fasen hvor ny terminal skal i drift og det vil jo medføre at dagens terminal og drift får helt andre vilkår.

Noe som jeg ikke har sett noen planer er infrastruktur rundt flyplassen. Taxi fra Suvarnabhumi er av en standard langt under det man kan forvente av en internasjonal flyplass av dette formatet. Og buss fra flyplass har bortimot latterlige fasiliteter. Det skulle virkelig vært tatt et kraftig tak på alt som har med kommunikasjon og fasiliteter for dette fra OG til BKK.

For min egen del så benytter jeg ikke vanlig taxi fra/til flyplassen, men tjenesten Grab. Man kan velge ulike kategorier på kjøretøy og noen ganger er det lett å betale noen hundre baht ekstra for oppgradering.
Bare pass på ikke å velge Grab Taxi, da kan man ende opp med en av de vanlige og nedslitte taxi i Bangkok som har valgt også å registrere seg på Grab.

Når det gjelder Grab har jeg aldri fått et dårlig og slitt kjøretøy, men rapporterte siste sjåfør her i Hua Hin, følte meg ikke helt trygg på kjøringen og da han måtte dra opp forstørrelsesglass for å lese på mobilen skjønte jeg jo hvorfor; mannen hadde jo et syn som tilsa han ikke burde vært fører av noe slags kjøretøy! Pekte på brillene mine for å vise han burde brukt briller og fikk bare litt latter tilbake. Han ble rapportert til Grab!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

kjenner meg ikke helt i hen i denne negative posteringa,
vel flyplassen er for liten
den ble bygget for 25 milioner reisene
ingen forutså den enorme utviklingen,
jeg har ingen problemer med taxi og busser
ei heller veinettet

( posteringa minner meg om han som sa det er fint vær i dag hvorpå den negative svarer det blir sikkert regn i morgen»

vdr taxi så står det hundrevis og venter
det er også suv taxier!
dumping i veien vel
vel det jobbes hele tiden m veiarbeide
og det bygges 10 ganger raskere en på tælaklumpen
TIT🙏
men at flyplassen har sett sine beste dager er tull
nå er 8 spors tunnel til den nye terminal bygget ferdig man venter nå på at terminalbygget blir klart dette erjo virkelig
en oppgradering eller?,
vel parkeringshus er fylt men vi finner alltid
en parkering nytt større parkerings bygg er
under bygging!
så for folk som vil ha litt luksus bestille limosin service!

slutt og syte folkens,
prøv heller og se det positive i hverdagen
eller bli hjemme på tælaklumpen😂🎼🎼


utvidelsen var beregnet til og koste 42 miliarder
men den blir dyrere
en grei oversikt under

https://youtu.be/6Rby7f4yDuM
Sist redigert av riflefish den 14 jan 2020, 07:22, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

riflefish skrev: 14 jan 2020, 06:56 kjenner meg ikke helt i hen i denne negative posteringa,
vel flyplassen er for liten
den ble bygget for 25 milioner reisene
ingen forutså den enorme utviklingen,
jeg har ingen problemer med taxi og busser
ei heller veinettet

( posteringa minner meg om han som sa det er fint vær i dag hvorpå den negative svarer det blir sikkert regn i morgen»

vdr taxi så står det hundrevis og venter
det er også suv taxier!
dumping i veien vel
vel det jobbes hele tiden m veiarbeide
og det bygges 10 ganger raskere en på tælaklumpen
TIT🙏
men at flyplassen har sett sine beste dager er tull
nå er 8 spors tunnel til den nye terminal bygget ferdig man venter nå på at terminalbygget blir klart dette erjo virkelig
en oppgradering eller?,
vel parkeringshus er fylt men vi finner alltid
en parkering nytt større parkerings bygg er
under bygging!
så for folk som vil ha litt luksus bestille limosin service!

slutt og syte folkens,
prøv heller og se det positive i hverdagen
eller bli hjemme på tælaklumpen😂🎼🎼
Når man kommer rett fra gardemoen og lander på suvarnabhumi så er det slående forskjell--..jeg kunne faktisk vært negativ, men det var jeg ikke..blir som å si at en halv tom er egentlig halv full :lol: så positiv er jeg ikke ;)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Kolami skrev: 14 jan 2020, 07:10 Når man kommer rett fra gardemoen og lander på suvarnabhumi så er det slående forskjell--..jeg kunne faktisk vært negativ, men det var jeg ikke..blir som å si at en halv tom er egentlig halv full :lol: så positiv er jeg ikke ;)
du burde holdt deg hjemme!
der alt er så bra og billigst
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#7

riflefish skrev: 14 jan 2020, 08:20 du burde holdt deg hjemme!
der alt er så bra og billigst
Det må være lov til å få lov til å ytre seg kritisk uten å få beskjed om å holde seg hjemme!

Flere, undertegnede inkludert er enige i at Suvarnabhumi ikke holder standarden, og som du selv også påpeker så er flyplassen underdimensjonert, så til de grader. Man har sett over tid at det har blitt dårligere og forklaringen er nok egentlig enkel!

Personlig er ikke det noe alternativ å holde meg hjemme, og så får vi fortsette vår helt legale rett til å være kritiske når vi ser ting vi synes er kritikkverdige.

Ser frem til at Suvarnabhumi blir oppgradert og håper de også klarer gjøre noe med transport til/fra som nevnt tidligere.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#8

tdr skrev: 14 jan 2020, 08:41 Det må være lov til å få lov til å ytre seg kritisk uten å få beskjed om å holde seg hjemme!

Flere, undertegnede inkludert er enige i at Suvarnabhumi ikke holder standarden, og som du selv også påpeker så er flyplassen underdimensjonert, så til de grader. Man har sett over tid at det har blitt dårligere og forklaringen er nok egentlig enkel!

Personlig er ikke det noe alternativ å holde meg hjemme, og så får vi fortsette vår helt legale rett til å være kritiske når vi ser ting vi synes er kritikkverdige.

Ser frem til at Suvarnabhumi blir oppgradert og håper de også klarer gjøre noe med transport til/fra som nevnt tidligere.
vel det er lov!
jeg har også lov og mene noe🙄😂
jeg orker ikke negative impulser,!
vi må lære oss og se det posetive i værdagen
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#9

riflefish skrev: 14 jan 2020, 08:58 vel det er lov!
jeg har også lov og mene noe🙄😂
jeg orker ikke negative impulser,!
vi må lære oss og se det posetive i værdagen
Slik kritikk som dette er i realiteten konstruktiv kritikk. Vi ser alle av oss det positive i hverdagen, ellers ville vi neppe vært her i Asia tenker jeg.

Hvis man ikke "orker negative impulser" så må man kanskje starte med seg selv og hva man kan gjøre for å akseptere at andre ytrer sine meninger. Man bør kanskje koble seg fra nett med de nyheter som er i dag. Både lokalt og internasjonalt kan man jo si at det ikke er mye positive nyheter.

MEN, det skal ikke ta fra noen rettighetene til å ytre seg om ting man finner kritikkverdige her på forumet. Innenfor forumsreglene så klart!

At det skrives negativt om flyplassen er ikke noe rart, men da må du hente det positive ut av det; som at flyplassen oppgraderes. Thaiene selv ville ikke gjort grep for å utbedre Suvarnabhumi hvis de ikke ser akkurat det som de som benytter flyplassen gjør.

Vil du lese positivt om Suvarnabhumi så les denne tråden: Utbyggingen av Suvarnabhumi, Bangkoks hovedflyplass. Det som skjer her er positivt nok!

Så må du få la oss andre ha lov til å ha andre synspunkter!

BTW: Å be folk holde seg hjemme er hersketeknikk som ikke hører hjemme her!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

BeskrivelseMichelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni

sa noe fint:
jeg kritiserer ikke ved og finne feil!
men og foreslå forbedringer!
vel at ting kkke går så raskt innen statsadmin og kommune er noe jo også
et norsk fenomen,
der skjer ikke ting heller med stor fart
vel ,
internasjonale flyplasser i norge😂🎼🙄
vel det er flere,
men og setta seg i en taxi på gardermoen og
reise hjem til en lstlandsby erjo ran
3200 noks gardermoen til min hjemby,
og veien !
den er jo kjempebra nesten ikke trafikk
litt treigt på morningen på vinterstid om de ikke har brøyta,
vel skal man hent noen
koster detcsjørta av en pensjonist og parkere
en kopp kaffe og et winerbrød !
joda blir ikke mett av det men etpar vidar pølser m brød og lompe
joda det er lagt godt til rette,
jeg våger og påstå det er dyrt jeg
selvom bomregninga kommer i posten
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»