RobertX's STORE slanketråd!

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#101

Utpåtur skrev: 23 jun 2020, 10:13 ...nei trukke det - men de mulighetene som åpnet seg - først dykking til lappen når jeg var 16 og begynte med hanglider da jeg var 21 - med teknisk utvikling var facinerende - svømme vektløs under vann og fly ... men fant ut at det ikke dro så mye damer+ mye sjauing - var mye gutta på tur og få damer drev med slikt på den tida - så fant ut at seiling var tingen - og det var mye mer damevennlig - men mye gutta på regatta der også... og det var heller ikke gratis viste det seg... skraping pussing, stoffing og vedlikehold - dro heller ikke damer ... gitt. Gikk jo i fjellet også - og det burde man ha satset hardere på for der var det damer.
Tenker tilbake på eget liv
Ikke mye sportslige aktiviter.
Men mye fysisk arbeide.
10 år i dk .der var det ikke noen som snakket om "såkalt sunn mat"
Kaker ,remulader,fete sauser,bayere.
Ja stort sett alt som vi blir fortalt er fy fy.her i landet
28 i livet på olabuksa når jeg flytta ned og 28 nårjeg flytta tilbake.
Så tarmen fungerte bra.
Kom det for mye inn i en ende zkilte kroppen ut overflodet tydligvis i den andre enden..
Ser du nevner dårlig med damer og mye slit.
Selv valgte jeg også båt
Men parkere i marinaen på Aker brygge av og til med en pubrunde .
Var også en løsning om det skulle sees etter kvinner.
Eller bare en bytur med drosje hjem .
Forstår ikke helt så mye styr for å få noe på den lille dumme.
:D :D
Men forstår at mange sliter med vekta .
Håper de når sine mål med vekt og kondis.
Fra hengekøya på båten :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#102

RobertX skrev: 22 jun 2020, 10:18 Tja, hvis man ikke har peiling og mister armor og/eller bein så blir det jo noen kilo mindre. Fornuftig slanking er det ikke! Samboeren til søstra mi var aktiv i Paragliding miljøet i Tromsø. De hadde vel en episode med en kar som deiset ned i et bygg og smadra både det ene og andre.

Men det er vel litt med hanggliding også at om du har fysikken i orden så hjelper det på kontrollen og utholdenheten. Slankesport....tvilsomt :lol:
er vel litt redd paragliging,
vit da fåglan hvor mange ulykker det har vert bare i pattaya!
dette burde phay forklare!
mikro fly vel ,,
hanglider vel!
men hoppe i falsjerm m moderne « kalotter» er nok sikrest!
vel og bæra en hanglider opp ei fjellside høres vannvittig ut!
da wr rampa på sundvolden grei nok der en kjører bil opp!
husker ! vel kjenner vel til endel idiotiske
ulykker m hanglider!
var en kar som mista topp bolten
og kjøpte en vanlig uherda skrue
han blei fort lam dan tryna på stinsfjord isen
vel! tok vel forsjerkniven og skar opp magan på kjøkknet!
da dauan gett! var gift med ei snill thai jente
men vettet hans,,
ja ja folkens!
det er farlig og leva🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#103

Opptrekk av fallskjerm med båt har ingen ting med paragliding å gjøre, når det gjelder risikosporter så er faktisk hang-gliding den med minst ulykker, paragliding har hatt en noe høyere statistikk som har sin årsak i at dette er en vinge uten fast profil så her har man sammenklapp som en risikofaktor. Norge har vært et foregangsland på opplæring og sertifisering av piloter med lite ulykker
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#104

En ørliten avsporing men kan ikke dy meg :lol:

Er dette noe for deg Utpåtur?

https://www.youtube.com/watch?v=OLZMuQS1i7g

Synes det er en skikkelig kul gammal dude :D

Ekstremsport er ikke noe for meg, men vi er jo alle forskjellige.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#105

Det som er avbildet er et Gyrokopter (autogyro), stopper motoren så fortsetter rotorbladene å rotere og du glidefyr på samme måte som et helikopter, kalles autorotasjon. Rotoren er normalt ikke tilkoblet noen motor men roterer p.g.a. fremdrift fra skyvepropeller. Den på videoen har rotoren tilkoblet skyvemotoren kun i startøyeblikket for å få kortere takeoff
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#106

Så [mention]Utpåtur[/mention] moralen er?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#107

Utpåtur skrev: 24 jun 2020, 08:43 Igår skulle jeg sykle - men surret bort tiden - så tenkte ei timesøkt på tredemølle ville svi av like mye... mølle er tungt - men var psykisk klar for ei hard økt - men så kom det ei ganske ung med småfeit dame på ved siden - men PT - og de sto å skravlet om noe piss - som gjorde det svært vanskelig å konsentrere seg - jeg ville ikke si ifra - for det har ikke vært et stort problem der... men det ødela motivasjonen totalt. Og løping er faen så tungt - og jeg har en teori om det; når du ikke løper på lenge mister du løpemuskler - gå blir noe helt annet - når du så i tillegg går opp 20kg - så blir terskelen for å løpe igjen svært høy - for løping er egentlig en tung form for trening - det er derfor man har utviklet diverse utstyr som etterligner løping men hjelper deg - som elllipsemaskiner etc. Skigåing er også mye lettere i utganspunktet - men kompeseres av motbakker og bakglatte ski... Ikke uten grunn gode distanseløpere er syltynne. Da jeg løp mye var jeg nede i 82kg - men da var 30km i marka ikke noe problem og man kunne gasse opp bratte kneiker. Men allikevel forsvant det en kg - som skyldes væske og mindre salt trur eg... men jeg tror karbo og sukker er synderen hos meg - så skal prøve å sette inn et støt der - om ikke ekstrem ketose. Jeg skal prøve å trene løping på mølle før hver vektøkt - 2 ganger i uka - og kanskje en lengre økt i tillegg - event. i terreng. for å jobbe med løpeproblemet trene opp systemet - slik at jeg når jeg kommer meg under 110 kan begynne å løpe litt mer.
amfetamin!
«marsipan» kvalitet!
for 40 årsiden solgte de preludin, bustaid , så og si fritt i norge!
er vel « beste slanke middel»
hitler brukte ogs dette på sine soldater
bruker en detta forsiktig , vel om en får det av legen😉
hadde « litt» for 20 årsia og
ska si vekta droppa,
er kansje ulovlig ,
skukke forundre meg om en
får det! jeg fikk da reint stoff fra
in lege!
ja har fått det i tailand legalt pga
add ( adhd) ritalin
egentlig et vidunder middel om en
ikke misbruker det!
« conserta» er noe dyrere men samme som ritalin
men det « holder lenger»
nå trenger jeg ikke detta mer
men ern hyper!
vel ritalin er lovlig amfetamin

under bokser tyske soldater fikk
i blitz krig,
Vedlegg
6850B3B2-226F-4C3F-B96D-29499C70DBD9.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#108

Utpåtur skrev: 24 jun 2020, 11:44 ...skal foreslå amfetamin for fastlegen... har jo fått med meg at mye rart er å få kjøpt i Thai - jeg gikk inn i en tvilsom sjappe en gang og lurte på testosteron - drev å trente litt vekter da - skal si de hadde utvalg - og det var ganske vanlig bandt endel byggere som trente der å kjøpe ganske sterke ting - som selv ikke han i butikken anbefalt - men han hadde det. Men du skal ikke lese mye rundt før man ser at det ikke er lurt i lengden...
bare spell hyper så fåru ritalin
på blå respt conserta er noe dyrere
så da må legen si du ikke «
tåler» ritalin!
for no jævla arbeidsløst også
skjære vidunder greia!

ps ta adhd add test på nett
stemmere så må doktern gi deg detta!

😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#109

Utpåtur skrev: 24 jun 2020, 08:31 Da lærte jeg noe nytt idag - visste det var en forskjell - men ikke hva - navnet sier jo det meste - fiffig løsning.. men det betyr vel at det ikke kan stå stille i lufta og hovere - som et helikopter..? Man kanskje hvid de han mulighet til å koble inn drift av rotoren ved behov - som ved sakteflyvning...
Det stemmer at den ikke kan stå stille å hovre som et helikopter men den kan fly meget sakte og trenger ikke store plassen for å lande, faktisk mindre enn en hang-glider.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#110

Det det så utrygt ut :)
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»