RobertX's STORE slanketråd!

janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#81

du verden,
du bruker jo (omtrent) opp hele den daglige kalorikvoten på
kjøpe-slanke-greier,
ikke noe daglig sunn mat?
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#82

Kalorier = energi :-) Så det går an å leve på dette også.

Er jo det som er poenget, at man jobber seg ned i vekt og kvitter seg med overskudds-fettet i kroppen. Ikke meningen å leve slik resten av livet. Men i en fase for å komme ned på en fornuftig vekt så fungerer dette veldig bra.

En del av dette er jo også å finne de rette brikkene i puslespillet som kostholdet er. Vi tåler ikke alle den samme maten, så jeg må forske meg fram til hva som fungerer bra for kroppen min over tid.

Brødmat er tydeligvis kryptonitt for meg. Samme med melkeprodukter. Ris har jeg ikke noe problem med, så jeg tror et mer "reint" thai kosthold kanskje passer meg perfekt. Det må jeg nå finne ut av. Litt supper og retter utover dagen. Ingen fastfood og 7-11 ræl.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#83

Har helt glemt oppdateringer her :lol:

Nådde laveste vekt i begynnelsen av September på 101,6 kg. Men etter det har det desverre gått feil vei. En periode med øldrikking hos naboen og litt mye god (dårlig) mat endte i at vektnåla nå har nådd 110 kg igjen. Har en sterk mistanke om at det også har vært pga problemer med medisinen min for manglende hormoner (Levothyroksin) der jeg har tatt den feil. Utviklingen har vært dårlig så nå er det bare å ta seg i nakkeskinnet og begynne å justere.

Desverre har jeg ikke sett noen "vommfyll" produkter ala Nutrilett her som hjelper i å holde sultfølelsen borte samtidig som man holder kalori-inntaket godt nede.

Forsøker å ligge rundt 2000 kalorier pr dag men har en anelse om at sukkeret må ut av kostholdet "for enhver pris". Det er godt med en kald Coca Cola fra flaske når man kommer hjem etter en gåtur, men jeg tror sukkeret binder opp endel ekstra væske i kroppen.

Den perfekte løsningen hadde selvsagt vært å få ei god husholderske :lol: :lol: :lol: til å lage thai mat til meg. Mine kokekunster er litt for primitive og jeg har ingen glede av å lage mat til bare meg selv. Å sette seg på motorsykkelen for å stikke ut å kjøpe thai mat 5 ganger om dagen blir også litt tungvint. Men det hadde absolutt vært noe å fått prøvd 100% thai kosthold en periode.

Problemet med medisinen min er at den kan gi uforklarlig vektøkning pga hormonbalansen ikke er som den skal være. Har derfor planlagt å få sjekket alle hormonverdiene på Bangkok Hospital samt å gå over til et naturprodukt (Thyroid-S) som er laget av svine-kjertler. Fra 1890 tallet og fram til ca 1970 var dette den eneste formen for medisin man hadde til folk med mitt problem. Og det fungerte utmerket. Så dette er ikke noe humbug preparater. Thyroid-S tilfører kroppen alle 4 T hormonene (T1-4) mens Levothyroksin kun består av T4 hormonet. Har allerede sjekket med Bangkok Hospital at de kan skaffe dette preparatet (3 baht pr tablett og selges i 1000 tabletters glass). Min dagsdose med Levothyroksin tilsvarer 2 slike tabletter pr dag. Så det er 500 dager med medisin pr glass. Har også slitt med dårlig korttidshukommelse etter jeg fjernet skjoldbrusk-kjertelen, noe som også kan være relatert til medisineringen.

Uansett så blir det å sette igang litt justeringer i kostholdet framover. Jeg mislikte sterkt å se nåla over 110 kg. For mye fysiske plager som følger med kiloene med tanke på ryggproblemene mine.

På humor-sidne så bestilte jeg ny badevekt for noen dager siden. Bestilte fra Amazon.com til ca 90 USD inkl frakt til Thailand. I går ringte de meg fra DHL da de hadde mottatt den. De lurte på om jeg hadde import lisens!!!! Noe jeg selvsagt ikke hadde, og lurte på om man virkelig trengte det for å kjøpe en baderomsvekt til privat bruk. Joda det måtte jeg ha! LOL! Så da måtte den bare sendes i retur. Får vel refundert noe av pengene ihvertfall. Men det forklarer hvorfor de har så jævlig dårlig utvalg i baderomsvekter her. Bare kinesisk dritt etter hva jeg har sett på Tesco og Homepro. Heller ikke Power Mall har noen kurrante kjente merker for meg.

Oh well :-)

Vurderer å skaffe meg en medsammensvoren hjemme i Norge som kan sende meg en kasse med Nutrilett fra privat avsender.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#84

Du etterlyste en ny tråd, men du har jo en tråd gående ;-)
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#85

tdr skrev: 01 des 2017, 11:35 Kjempebra jobbet så langt, @RobertX

Pga klær som ikke passer har jeg ikke råd til å slanke meg for mye da så mye må kjøpes nytt :lol:
Jeg har nå vært flink til å ta vare på klær som jeg vokser ut av den ene eller andre veien, så det blir alltid en tid det kan bli brukt igjen ;-)

Men den største skjorta mi, den fikk Robert, og etter ett par års trening, så hadde den passet rundt nakken igjen i det minste ;-)
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#86

kan en selv påvirke, motivasjon?
om en ikke har vilje, men lysten er der?
dette er et meget vasklig tema,
uansett om en ikke « orker»
så tar en lyst til,
det er skrevet lange avhandlinger om dette
som en som foreksempel har add adhd
så har en lyst til og « bli skoleflink»
men det er dette med orken,!
jeg tror jeg veit litt om dette!
jeg har aldri orket og konsentrere meg om noe jeg ikke er intresert i!
det nytter ikke m tvang eller straff,
for dette har noe med koblinga oppi jernen,
et vasklig spørsmål dette!
vel jeg røkte sigaretter for 35 årsiden,
jeg ønsket og slutte! men klarte det ikke
viljen var der men trangen var også der,
nå et side sprang!
jeg hadde snakka med en akapunktør
som sa at de ikke kunne gjøre noe med viljen
men de kunne kansje klare og gjøre noe m lysten!
vel fikk noen nåler,
men det hjalp ikke!
så kom jeg over en artikkel om
akapunktør bente blomgraf oppi oslo et sted
jeg drev da på et prosjekt og vi hadde kontorer på tjuvholmen,
jeg ringte dama,
joda hun sku få meg unna nikotin???!
vel dro oppi der! hun studerte iris øye
og brukte en slags laser
hvor hun påsto at her kunne hun
se « signal ledninge» 😳😳😳🙄
vel hun fant et punkt på øre flippene
og skøyt inn ei nål en mini tegnestift
og sa ha denne på en måned du!
vel jeg tok drosje nedigjen
på tjuvholmen!
tenkte nå for jeg ta meg en sigarett!
stonrett utafor resepsjonen
tente sikaretten,
å fanden,,,
jeg ble svimmel og dårlig klarte nesten ikke stå!
resepsjons damen kom ut og spurte om jeg trengte hjelp!
neida sa jeg halft svimeslått!
jeg har bare tatt en røyk!
så måtte jeg forklare!
vel siden da har jeg ikke hatt trang eller lyst på sigaretter! hunnkurerte meg,
vi dreiv og prosjekterte gullfaks b
og var vel ca 250 mann der,
vel ryktet spredde seg og nå dro helsikes mange og blei kurert!
hadde en svensk chilensk sjef som dampa pipe!
men han blei helt umulig etter behandlingen
og han knipsa ut tegnestift nåla,
han var vel den eneste som ikke ble kurtert
så detta m trangen til mat og søtsaker
kansje en akapunktør kan hjelpe

eller ?!

hun har flytta til asker!
mulig hun er blitt for gammel?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#87

her er ivertfall denne homøpat akapunktøren

må vel finnes slike i thailand også!

skal se robert går inni fluevektsklassen før jul, ikke umulig!
men dette m og lese iris øya er merklige greier!
dem ser om du mangler noen grunnstoffer🙄🙄😂

http://m.io.no/info/homeopat-bente-elis ... obile=true
Vedlegg
AD297B48-FBD9-4698-9022-34C7F8242F35.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#88

Phay skrev: 21 jun 2020, 07:20 Du etterlyste en ny tråd, men du har jo en tråd gående ;-)
Haha! Jeg begynner å bli gammal med dårlig husk!

Laga meg nettopp en super lunsj basert på en oppskrift på YouTube.

2 stk små kokosnøttyoghurt (dutchie) + tilsvarende mengde rømme + oppkutta jordbær. Du verden så godt!
halvtomhalvt.jpg
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#89

Jeg gikk til homeopati og akupunkter for ryggen i 2005 så vidt jeg husker. Det fungerte ikke i det hele tatt. Gikk der vel 8-10 ganger før jeg ga opp. Fikk noen sukkerkuler som liksom skulle hjelpe. Hele greia hadde ikke det spøtt virkning for meg.

Så lenge det fungerte for deg er det jo det aller viktigste.

Motivasjon for meg til å trene har de siste 25 åra blitt ødelagt av rygg og skuldersmerter. Derfor er det helt fantastisk å få dette til å klaffe nå som jeg virkelig trenger det. Bassenget er 30 meter langt og kjempebra for å få brukt svømming som trening. Og det er veldig mye videoer på YouTube med oppskrifter og tipps til Keto-diett.

113,3 kg i dag. Ned fra 116,1 den 10. juni.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#90

Tror dere begge to trenger ett opphold på Camp NP ett par måneder! Her skal dere få tilmålte doser med trening og mat, og mye luft!
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»