Nektet turistvisum på både Vientienne og Savannakhet - Fortalt 3-6 måneder Max opphold i Thailand regler nå i kraft
Lagt inn: 26 okt 2019, 04:00
Nektet turistvisum på både Vientienne og Savannakhet - Fortalt 3-6 måneder Max opphold i Thailand regler nå i kraft
Som tittelen sier, har jeg ikke engang vært i Thailand på 3 år. Inn på Suvarnabhumi, fikk forlengelse av en måned, pluss 2 grenseoverganger over land med 1 måneders forlengelse hver. Så det er faktisk første gang jeg søker om et faktisk visum på mange år.
Det ble fortalt på Vientienne at nye regler er i kraft som alle TV-er vil bli nektet etter 6 måneders opphold i Thailand. Så jeg dro til Savannakhet og fikk bare beskjed der av mannen ved vinduet om at sjefen hans, konsul-offiseren, nekter noe turistvisum hvis du bare har bodd i tre måneder i Thailand tidligere.
Begge arbeiderne fortalte meg bare at de syntes denne politikken var gal (ordene deres) og anbefalte å bruke et fly for å fly inn i Thailand, men på grunn av den vilkårlige og lunefulle naturen til IO'ene i disse dager virker det sannsynlig at jeg bare blir arrestert i fengsel og tvunget til å fly ut igjen.
Det ironiske er at jeg virkelig ikke jobber i Thailand, er en faktisk turist, og den eneste grunnen til at jeg kom tilbake til å begynne med var å få en haug med medisinske ting som er billigere her, men med alt dette bryet det har bare vært billigere å få det til i USA til å begynne med. Gå figur.
Uansett, lurte på dette forumet lenge nok til å vite at noen mennesker som var ensconced med sine cushy pensjonsvisum som praktisk talt aldri forlater Thailand, vil være i tvil om denne kontoen, men bare trodde jeg ville gi min erfaring videre til de som søker turistvisum. Ikke bry deg selv om du har vært i Thailand mer enn noen få måneder. Og for de nevnte O / Non-O-menneskene er tiden din kort, de kommer snart for deg. Forsikringskravet er bare begynnelsen.
Tro meg, ikke tro meg, det er opp til deg, men det er klart for meg at vestlige utlendinger ikke lenger er velkomne i Thailand for annet enn et kortvarig opphold. Men med en 24 timers flytur for å komme hit, og flyr halvveis rundt i verden, er det bare ikke praktisk å gidde å komme hele veien i et par måneder bare for å bli misbrukt som dette.
For rekorden, hvis Thailand ikke ønsket at noen skulle være i løpet av en måned, eller til og med en uke, har jeg ikke noe problem med det så lenge de ville kodifisere det i lov og være forhåndsbestemt om det. Problemet mitt er med deres bysantinske regler, alle tilfeldig brukt annerledes, avhengig av hvilken IO eller konsul du tilfeldigvis kommer over. For mange andre steder som er imøtekommende, enn å underlegge seg selv innfallene til mennesker som tydelig prøver å sende beskjeden om at Farang ikke lenger er velkomne. Få hint gutta.
Som tittelen sier, har jeg ikke engang vært i Thailand på 3 år. Inn på Suvarnabhumi, fikk forlengelse av en måned, pluss 2 grenseoverganger over land med 1 måneders forlengelse hver. Så det er faktisk første gang jeg søker om et faktisk visum på mange år.
Det ble fortalt på Vientienne at nye regler er i kraft som alle TV-er vil bli nektet etter 6 måneders opphold i Thailand. Så jeg dro til Savannakhet og fikk bare beskjed der av mannen ved vinduet om at sjefen hans, konsul-offiseren, nekter noe turistvisum hvis du bare har bodd i tre måneder i Thailand tidligere.
Begge arbeiderne fortalte meg bare at de syntes denne politikken var gal (ordene deres) og anbefalte å bruke et fly for å fly inn i Thailand, men på grunn av den vilkårlige og lunefulle naturen til IO'ene i disse dager virker det sannsynlig at jeg bare blir arrestert i fengsel og tvunget til å fly ut igjen.
Det ironiske er at jeg virkelig ikke jobber i Thailand, er en faktisk turist, og den eneste grunnen til at jeg kom tilbake til å begynne med var å få en haug med medisinske ting som er billigere her, men med alt dette bryet det har bare vært billigere å få det til i USA til å begynne med. Gå figur.
Uansett, lurte på dette forumet lenge nok til å vite at noen mennesker som var ensconced med sine cushy pensjonsvisum som praktisk talt aldri forlater Thailand, vil være i tvil om denne kontoen, men bare trodde jeg ville gi min erfaring videre til de som søker turistvisum. Ikke bry deg selv om du har vært i Thailand mer enn noen få måneder. Og for de nevnte O / Non-O-menneskene er tiden din kort, de kommer snart for deg. Forsikringskravet er bare begynnelsen.
Tro meg, ikke tro meg, det er opp til deg, men det er klart for meg at vestlige utlendinger ikke lenger er velkomne i Thailand for annet enn et kortvarig opphold. Men med en 24 timers flytur for å komme hit, og flyr halvveis rundt i verden, er det bare ikke praktisk å gidde å komme hele veien i et par måneder bare for å bli misbrukt som dette.
For rekorden, hvis Thailand ikke ønsket at noen skulle være i løpet av en måned, eller til og med en uke, har jeg ikke noe problem med det så lenge de ville kodifisere det i lov og være forhåndsbestemt om det. Problemet mitt er med deres bysantinske regler, alle tilfeldig brukt annerledes, avhengig av hvilken IO eller konsul du tilfeldigvis kommer over. For mange andre steder som er imøtekommende, enn å underlegge seg selv innfallene til mennesker som tydelig prøver å sende beskjeden om at Farang ikke lenger er velkomne. Få hint gutta.