TM6 online registrering

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

TM6, skjemaet som man får utlevert på flyet til Thailand og må levere ferdig utfylt ved immigrasjonen er tilgjengelig for å fylle ut på nett.

Dette kan gjøres HER

Testet dette for å se om det er noe jeg gjør før neste tur og stor var overraskelsen at deler av første side ble automatisk fylt ut når jeg la til vedlegg av passet mitt. OCR som virker; fornavn, etternavn og passnummer kom på plass automagisk.

Noen som har erfaringer med registrering på nett?
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

tdr skrev: 15 okt 2019, 15:04 TM6, skjemaet som man får utlevert på flyet til Thailand og må levere ferdig utfylt ved immigrasjonen er tilgjengelig for å fylle ut på nett.

Dette kan gjøres HER

Testet dette for å se om det er noe jeg gjør før neste tur og stor var overraskelsen at deler av første side ble automatisk fylt ut når jeg la til vedlegg av passet mitt. OCR som virker; fornavn, etternavn og passnummer kom på plass automagisk.

Noen som har erfaringer med registrering på nett?
leste at TM6 forsvinner og blir ærstattet av
TM30 og det kommer en mobile app for dette sammen med 90 dagers raportering

https://thethaiger.com/hot-news/expats/ ... g-launched
Vedlegg
AF01B61F-CA18-4B0B-948A-3D3D3F4AD92C.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Har også lest at TM6 skal forsvinne, men foreløpig er den aktiv og spør i forhold til dette.

Når vi ser på hvordan mange opplever apper på mobil så kan det nok ta litt tid før det virker som det skal. Er veldig kort tid fra de bestemte seg til innføring og ser for meg en del utfordringer i programmering av appene når det gjelder både sikkerhet og stabilitet.

Angående TM30 er det jo noe som først og fremst vil være en fordel for fastboende med egen rapportering i egen app.
Kobsak Pootrakool, the Deputy Secretary-General to the PM, also mentioned on Tuesday that another app is being developed to allow long-stay foreigners to complete their 90 day reporting with their smart phone. And, yes, he said a smartphone App was also going to make the TM30 reporting easier.
For turister vil det jo fortsatt rapporteres fra overnattingssteder.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»