[size=125]Velkommen til Asianet.no[/size]

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Topp steder å besøke rundt Chiang Mai på MC

Svar
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1410
Kontakt:

03 okt 2019, 14:54

Her er en liste som kan være et flott utgangspunkt for de som ønsker kjøre mc i Chiang Mai.

Top 10 places to visit around Chiang Mai, on a motorbike

One of the joys of visiting Chiang Mai is travelling around on a scooter or motorbike (as long as you have a license) as you explore the countryside. By doing so you’ll get to take in the natural wonders and local culture that northern Thailand has to offer. The main roads are mostly excellent.
.
.
.
1. Doi Suthep and Doi Pui
2. Pai
3. Doi Inthanon National Park
4. Mae Wang
5. Chiang Dao
6. Chiang Rai
7. Sticky Waterfalls and Mae Ngat Dam
8. Mae Sa
9. Mon Cham
10. Wat Chaloem
Kanskje @Phay har noen tips i området? Eller @RobertX ønsker ta seg turen? :)

Mange flotte steder på listen jeg gjerne kunne tenkt meg å besøke på to hjul her.

Jeg la inn stedene på kart slik at det er lettere å se hvor de er:
Skjermbilde 2019-10-03 kl. 15.06.29.png
Klikk på kartet eller HER for å åpne i Google Maps.
Sist redigert av tdr den 03 okt 2019, 15:07, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Byttet bilde da feil Pai var avmerket.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2863

03 okt 2019, 15:21

Vi skal på ny tur nå senere i måndeden og vil da komme med mer info.

Det jeg kan si fra Forrige tur, var spesielt Loei med Chiang Khan over til Nan, og så videre til Chan Rai, var en fantastisk fin tur. Verdt å merke seg det er flere veier en kan velge, men vi valgte å følge Mekong så langt det gjorde, og så opp over fjellene på noen helt enkle veier, og ikke akkurat det en vil forbinde med riksveier. Likte dårlig turen over til Pai, da det var mange sinnsyke mini van busser som er bokstavelig talt idioter på veien, og bry seg lite om medtraffikanter.

Men fra Pai til Mae Sarieng var en flott tur, og så videre til tak, også over en liten fjellvei, da vi valgte bort Mae Sot sist, men den ruten er også helt topp.

Bare å komme seg ut på veiene, det er helt fantasisk mye bra kjøring bare man kommer seg motorveiene, og inn på småveien med betraktelig mindre traffik og ikke minst mer å se. Det gjelder også sørover fra BKK til Chumpon, Ranong, Trang, og alle andre distrikter vi har hørt er farlige i sør. Fantastiske mennesker en møter på overalt utenfor turiststiene.

Gi gass

Nb med og uten slør og sjal, og av og til så smaker halal mat fantastisk også.

Petchabun og Chaiyaphum har overrasket mange av mine bekjente da vi var på rundreise der også tildigere i år.
2 x
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1656

04 okt 2019, 04:11

Ruta rundt der kalles vel "the Mae-Hong-Son loop" og er en nydelig tur med masse fin natur og severdigheter. Jeg tok meg ikke nok tid til å se så mye på turen, så neste runde blir det kortere etapper og mer sightseeing.

Jeg vet det er folk som kjører denne ruta på scooter også, så man trenger ikke tung MC for å ta denne turen. Generelt er det lite fart på veiene der. De som kjørte "hardest" var folk på tung MC. Ikke så mange lastebiler heller for det er forferdelig tungt å hale seg opp bakkene, og fælt for bremsene på nedoverbakkene. Så det er nok bare det nøvdendigste som transporeteres inn på lastebil. Resten går på frakt-pickup'er.

Veiene kan være utfordrende så det er viktig å ta det litt med ro og ikke kjøre for fort. Selve veistandarden er veldig bra. Lite hull og ødelagt veiskulder. Problemet er mest selve kurvene og fallet/stigningen inn i kurven.

En tur jeg virkelig anbefaler og som har vært en rik erfaring for min egen del. Enkelte strekker føltes rett og slett magisk. Lys som filtrerer ned gjenom jungelen, flokker med sommerfugler som flagrer rundt mellom tre-kronene. Nydelig natur.
5 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»