VPN for reisende og fastboende utenlands

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#11

Ny lov som gjør at Thailand kommer dårligst ut i en undersøkelse blant 47 land om å beskytte brukere på nett. Loven kan i følge mange også benyttes for å stanse kritikk/kritikere av myndigheter.
Data kan kreves utlevert uten dom, og i tillegg kan det ved dom kreves utlevering av enda mer data om aktiviteter som individer foretar på nett.

Noe som er spesielt tenker jeg er at selv små lokale steder som tilbyr wifi nå er pålagt å logge kundenes nettaktivitet i 90 dager!

Hvis slikt logges er det nok ekstra viktig å benytte VPN når man er på nett uansett hvis man ikke er sikker på stedet man er pålogget. Selv om man ikke nødvendigvis begår lovbrudd har man ikke kontroll på hvilken aktivitet som vil logges.
Sending av passord på enhver side som ikke er krypterte forbindelser må unngås. Krypterte nettsider er sider som bruker https og det vises gjerne med en hengelås som først i adresselinjen.

Det sikreste når man er på wifi-soner er uansett bruk av VPN for at ikke trafikk skal logges, eller hvis man har mulighet å bruke mobildata som er en direkte forbindelse som ikke logges lokalt. Det siste med forbehold om at vi ikke vet hvilke pålegg som loven gir i Thailand om hva teleselskapene må logge.


Thailand rated near bottom for privacy protection
Local cafes offering WiFi are now required to keep a log of customers’ browsing data for 90 days, it was abounded last week. According to the government, this is intended to help identify users who might abuse the laws.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Test av linja med og uten Nord-VPN, og tok middels resultatene etter 3 forsøk med og uten VPN koblet opp til Oslo
Lavest målte verdier er med VPN

5EE0612A-E989-4108-B6E9-6DDF9C512DD6.jpeg
A5367658-48A1-48D7-B118-6FA02F8D6761.jpeg
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#13

Det var hastigheter jeg bare kan drømme om på min fiber linje fra CAT :cry:

Hvilken leverandør er dette?

Phay skrev: 06 mar 2020, 13:09 Test av linja med og uten Nord-VPN, og tok middels resultatene etter 3 forsøk med og uten VPN koblet opp til Oslo
Lavest målte verdier er med VPN


5EE0612A-E989-4108-B6E9-6DDF9C512DD6.jpeg


A5367658-48A1-48D7-B118-6FA02F8D6761.jpeg
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#14

anmeno skrev: 06 mar 2020, 15:11 Det var hastigheter jeg bare kan drømme om på min fiber linje fra CAT :cry:

Hvilken leverandør er dette?
TBB bredbånd i landsbyen :D

Skal måle imorgen hva jeg får på farmen med Dtack mobil. Men i byen Chaiyaphum leverte de bra.


9440A33D-B484-48F4-9CC6-45B5E568E7DD.jpeg
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

jeg har hatt express vpn i 2 år , nå gikk abonemanget ut, det koster 99$ året,
jeg har vel kun brukt denne 5-6 ganger,
men så har jeg forsøkt og finne en gratis VPN, joda har googla og googla. også google crom , masse gratis men det er kun (Free Trail),!? jeg hadde tenkt og se serien om frontkjempere som kommer 5 april. men hadde vert greit og slippe og betalt 99$.
jeg ser ikke på noe sport eller annet særlig
har noen en fullstendig gratis VPN, som kan brukes,
hadde vert fint :-)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

jeg forsøker og finne. en helt gratis vpn,, posta dette, men det kom ikke tilsnyne :(


jeg har hatt express vpn i 2 år , nå gikk abonemanget ut, det koster 99$ året,
jeg har vel kun brukt denne 5-6 ganger,
men så har jeg forsøkt og finne en gratis VPN, joda har googla og googla. også google crom , masse gratis men det er kun (Free Trail),!? jeg hadde tenkt og se serien om frontkjempere som kommer 5 april. men hadde vert greit og slippe og betalt 99$.
jeg ser ikke på noe sport eller annet særlig
har noen en fullstendig gratis VPN, som kan brukes,
hadde vert fint :-)

har prøvd opera, mener kommer ikke opp noe norsk flagg?
mao får ikke logget meg på NRK tv,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#17

riflefish skrev: 28 mar 2021, 08:42 jeg har hatt express vpn i 2 år , nå gikk abonemanget ut, det koster 99$ året,
jeg har vel kun brukt denne 5-6 ganger,
men så har jeg forsøkt og finne en gratis VPN, joda har googla og googla. også google crom , masse gratis men det er kun (Free Trail),!? jeg hadde tenkt og se serien om frontkjempere som kommer 5 april. men hadde vert greit og slippe og betalt 99$.
jeg ser ikke på noe sport eller annet særlig
har noen en fullstendig gratis VPN, som kan brukes,
hadde vert fint :-)
Søk på google om de spesikke vpnéne, så dukker det opp tilbud, det gjorde det hos meg og det rant inn om forskjellige aktører på google annonser.

Sjekk disse to
https://www.expressvpn.com/order

https://nordvpn.com/?utm_medium=affilia ... =%7Burl%7D
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#18

Surfshark er betydelig billigere ser jeg

https://surfshark.com/deal/brand

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#19

riflefish skrev: 28 mar 2021, 08:52
har noen en fullstendig gratis VPN, som kan brukes,
Når det gjelder fullstendig gratis VPN er det nok ikke mye å velge i der ute, spesielt om man skal stole på leverandør.

Windscibe for free

Eneste jeg finner som skal være trygg og ha mulighet til norsk IP. Opp til 10 GB data per måned gratis. Men er usikker på om kapasitet holder til video etter det jeg leser om den gratis utgaven. Best egnet til surfing.
As well as limiting your data, a free Windscribe account restricts you to servers in only the US, the UK, Canada, France, Germany, Hong Kong, the Netherlands, Norway, Romania, and Switzerland.

Det finnes mange VPN-tjenester man IKKE kan stole på, så det er best å velge noen anerkjente leverandører.

Surfshark skal være en av de man kan stole på og som [mention]anmeno[/mention] nevner er rimelig, spesielt hvis man tegner 24-mnd abonnement. Skal også ha mulighet til å velge norsk IP.

Opera har jo innebygd VPN, men dessverre er den nå mer begrenset enn tidligere med tanke på valg av lokasjon for IP. Andre nettlesere har også ulike muligheter til å gi VPN via plugins, men også svært begrenset i gratis utgaver. Det som virker av plugins er de som tilhører anerkjente leverandører.

Selv benytter jeg som nevnt tidligere i tråden egen VPN-server her hjemme når jeg er ute og reiser. Fungerer stabilt som bare det og ingen problemer med kapasitet. Greit med VPN hjemme som jeg stoler 100 % på. Nedetid nå etter oppgradering av firmware på router, men det har ikke akkurat vært noe stress med å få den opp igjen slik som reiseaktivitet er for tiden.

Hadde jo planer om å tilby VPN med særdeles fordelaktig pris til medlemmer her på Asianet.no men det var ingen som viste interesse da jeg la ut post om det.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

jeg har nå vpn,( NORVPN)
hadde express tidligre
men neigu om jeg får sett dagsrevyen under
ol!
noen som veit hvorfor?
det kommer fra norskt flagg
så jeg kan velge forsellige norske servere,
har nrk nå laga det slik at de " ser" at en bruker
VPN 🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»