Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Feriehus i Thailand

Svar
olek
x 142

06 sep 2019, 22:01

Planlegger en tur med familie til Thailand. Vi blir minimum 6-8 voksne og 2 smårollinger under skolepliktig alder. Vi kan bruke finn.no eller andre steder for å finne feriehus, men har lyst å spørre om noen her her førstehåndserfaring med spesifike steder vi kan leie for et par uker, steder man vet om og/eller har bodd selv og hvor alt er på stell. Vi er fleksible mht sted, men tenker i første rekke Phuket eller Hua Hin/ Cha Am alternativt Chonbury/Rayong. Inngjerdet, 4-5 soverom, privat basseng, gjerne barnevennlig. Med to små er gangavstand til et sentrum med butikker, restauranter og strand et must slik at vi ikke er avhengig av biltransport hver gang vi skal avgårde.
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1347
Kontakt:

07 sep 2019, 03:47

I Hua Hin og omegn er det jo mye bra områder. Har selv tidligere leid på Orchid Paradise 2 via norsk utleier. Orchid Paradise består av 3 byggetrinn og har norsk salgskontor som også ordner med utleie. Kort vei til Black Mountain Waterpark som kan være noe for smårollingene.

Nå var det jeg leide litt smått med bare 2 soverom, så ikke noe for så mange voksne som dere blir.

7190619E-3065-41A1-8882-D3CE00A2F05B.jpeg

Det finnes større villaer i det området også.

Noe jeg ikke helt likte var veien ned til sentrum av Hua Hin som så ut til å ha den tetteste bestanden av løshunder.

Har registrert at mange av enhetene som er tilgjengelig på finn.no er relativt høyt priset i forhold til sammenlignbare på andre nettsteder. Finnes også en del grupper på Facebook for utleie av boliger.

Kan ta i morgen og legge til litt linker jeg har til ulike nettsider som leier ut i området.
2 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2752

07 sep 2019, 07:49

olek skrev:
06 sep 2019, 22:01
Planlegger en tur med familie til Thailand. Vi blir minimum 6-8 voksne og 2 smårollinger under skolepliktig alder. Vi kan bruke finn.no eller andre steder for å finne feriehus, men har lyst å spørre om noen her her førstehåndserfaring med spesifike steder vi kan leie for et par uker, steder man vet om og/eller har bodd selv og hvor alt er på stell. Vi er fleksible mht sted, men tenker i første rekke Phuket eller Hua Hin/ Cha Am alternativt Chonbury/Rayong. Inngjerdet, 4-5 soverom, privat basseng, gjerne barnevennlig. Med to små er gangavstand til et sentrum med butikker, restauranter og strand et must slik at vi ikke er avhengig av biltransport hver gang vi skal avgårde.
Kan si med en gang at Cha Am blir for kjedelig, og i Hua Hin så blir det området soi 94 og 88 i Hua Hin som er attraktivt med tanke på avstander til sentrum, strender, kjøpesenter også videre. Men det er ikke gåavstander, da man trenger en tuk tuk når du skal ha med deg flokken. Kan bo lenger sør til Takiab som har ett noe mindre sentrum, med to fine markeder, restauranter, barer også videre, men du er jo vandt til at du har tilgang til det meste innenfor reltiv kort avstand, så tror det også blir for smått for dere. Trenger tuk tuk, eller bruke de tidvise overfylte baht bussene frem og tilbake til Hua Hin er jo også ett alternativ.

Skal du bo sånn midt i midten så vil jeg anbefale å leie en leilighet eksempelvis. Dog en heads up for plasser som Seacraze som er en skikkelig dump av ett leilighetskomplex, men noen liker det stedet også. Må gjøre noen grundige undersøkelser for å få maks ut av oppholdet. Ta gjerne kontakt, så kan jeg undersøke litt for deg om du finner noe interessant.
3 x
olek
x 142

07 sep 2019, 10:21

Takk så mye, jeg skal kikke på det som skrives i tråden. Det blir et stammeråd her i morgen, se om vi kan ta planene et skritt videre.
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1347
Kontakt:

07 sep 2019, 17:51

Diverse steder jeg har sett etter utleie i Hua Hin:

Facebook:

- Hua Hin BUY/SELL/RENT/SWAP

- HUA HIN-BUY/SELL/RENT/SWAP/ANYTHING-HUA HIN

Som ellers på FB er mange av annonsene de samme, men mye bra har jeg sett.

- Hua Hin Villa and Condos

- JW Property

Nettsider som er mer generelle for Thailand:

- Fazwaz

- Thailand Property

- Thaivisa Property
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»