Thai Airways med store tap

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#41

Skal vist ikke behandles i retten før i August. Politikerdelen av nye folk gikk av . ( vistnok karantenetid etter tdligere stilling)

https://www.bangkokpost.com/business/19 ... l-concerns
Screenshot_20200527-152319.jpg
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#42

En noen dager gammel artikkel.
Det ser ut som de som har penger tilgode etter kansellerte flyvninger må se langt etter refusjon fra Thai.

Thai Airways says it cannot honour ticket refunds for now, possibly forever
Citing asset protection, Thai Airways International (THAI) said on Thursday that the airline will temporary be unable to provide refunds for tickets. Thai Airways sources on Friday told Thai Enquirer that some of the ticket refunds will unlikely ever get compensated.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#43

Thai Airways ber om hjelp fra regjeringen for å holde utenlandske kreditorer på avstand. I tillegg ønsker de også bistand til forhandlinger med statlige kreditorer.

THAI seeks govt help in keeping foreign creditors at bay

Thai Airways International (THAI) is seeking government support in four areas, ranging from negotiating with foreign creditors to revising contracts previously signed with other state enterprises.

The carrier owes a total debt of Bt300 billion, and if the cooperatives do not stick together, they may not get reasonable compensation as foreign creditors may take all of THAI’s assets, the minister warned.
Ser jo nesten ut som de forsøker «kapre» all gjeld slik at innenlandske selskap skal prioriteres.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#44

Ministeren burde vel vite at det er noe som heter pant og prioritetsrekkefølge.
Men de ser vel at det helst ikke gjelder utenlandske kreditorer i Thailand :-)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#45

om jeg ikke husker feil!
er vel substansen i thai i store minus
det har leasa 60 av flåten på 86 fly
fra airbus!
der har airbus claima og få « penga sine»
jeg tror thai airways har problerer
som nå de nye « tngvektra ser» det er buisness folk,
kansje likvidert det hele og starta på nytt,
ikke veit jeg hva som kommer til og skje ,
?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#46

Om de ikke gjør opp for seg til utenlandske kreditorer, blir vel flyene beslaglagt når de lander i utlandet ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#47

Om det kan bli 7 år før de får styr på økonomien så blir de kanskje sårbare for prisreduksjoner fra konkurenter i samme periode.

https://www.theguardian.pe.ca/business/ ... ys-459321/
2020-06-08 21.23.35.png
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#48

Personlig så tror jeg at billettprisen vil stige ganske mye og at myndighetene vil se gjennom fingrene på prissamarbeid mellom selskapene. Dette fordi de vil at flyselskapene skal leve og ikke bare overleve. Om vi komer tilbake til "normaliteten" så vil markedskrefter igjen tre inn. Men det vil gå en stund før den tyngdeloven slår inn. Om den i det hele tatt vil gjøre det. Kineserne står nok klare med mer dritt fra våtmarkeder og viruslabber.
Jeg oppfordrer alle til å slutte å kjøpe kinaproduserte varer. :ugeek:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#49

MrDemongas skrev: 09 jun 2020, 09:34 Jeg oppfordrer alle til å slutte å kjøpe kinaproduserte varer. :ugeek:
Sikkert ikke lett det når omtrent alt av enkelte deler er produsert i lav inntekts land (Asia)

Min Amerikanske Microsoft Surface er laget i kina,

Ser for meg at det optimale må være at produsenter og kunder at begge blir fornøyd :D

Det var en som nevnte tidligere at i Thailand har det vært normalt med korrupsjon i flere hundre år,
Når jeg tenker meg om er det ikke litt "lureri" i Norge også (litt ubevisst kanskje men normalt) :roll:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#50

denne blir nå sendt alle kunder m rop nr
jeg må si jeg ikke blir svært klokere
men nær kongkurs eller..



Dear Valued customers,

We would like to inform our valued customers that certain letters, documents, or notifications may be delivered to you via E-mail or SMS in accordance with the business reorganization process of Thai Airways International Public Company Limited consequent to the relevant business reorganization petition filed with and found for by the Central Bankruptcy Court.

During the period where the company undergoes the business reorganization, which plays a significant role to its survival, the company remains resolute to ensure our customers are provided with the best care within its current capability, especially for those whose airfare refunds are pending as well as honor certain benefits for our Royal Orchid Plus members, including membership status and miles being the most important . Please rest assured that the company shall overcome this crisis, albeit great magnitude, and be ‘Airline of Pride’ which offers the best on-flight services for our valued customers once again. Any update and progress will be further communicated to you via various channels.

On this occasion, please allow us to express our gratitude for your kind understanding and patronage through these years. It is our greatest hope to be able to serve you again in the near future.

Best regards,
Thai Airways International Public Company Limited



Download the Thai Airways app


Royal Orchid Plus | Baggage | Destinations | Travel FAQ | Contact Us


กรุณาอย่าตอบกลับอีเมลฉบับนี้
Please do not reply to this E-mail.

Facebook Twitter YouTube Instagram
thaiairways.com

Update Profile

Unsubscribe

Privacy Notice
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «I lufta»