[size=125]Velkommen til Asianet.no[/size]

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thai Airways med store tap

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Innlegg: 1079
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
x 1410
Kontakt:

#1

12 aug 2019, 00:38

I andre kvartal 2019 tapte Thai Airways hele 6,88 milliarder baht. Dette er mer enn en dobling av tapene i samme periode i fjor da tapene var 3,1 milliarder baht.

Aldrende flåte av fly, lavere antall turister og tøffere konkurranse fra andre flyselskap er blant forklaringene. Flere lavprisselskaper på samme destinasjoner, samtidig som vi ser mange selskap med nyere flåte av fly som gir mer valuta for prisen de reisende er villige til å betale.

Den sterke thai baht er også delaktig i de store tapene.


Thai Airways faces more bad news with bigger losses in Q2

Thai Airways’ problems appear to be compounding with a perfect storm of an ageing fleet, a plateauing of tourist intake and increased competition from newer, more nimble budget airlines.

The country’s national pride and joy had a poor Q2 this year, compounding years of declining profit results. The  second quarter loss more than doubled losses for the same quarter last year as the global economic slowdown took a toll on the airline’s revenue.

Thai Airways reported a net loss of 6.88 billion baht in Q2, 2019. In the same quarter last year the loss was 3.1 billion baht.

Aviation analysts say the legacy airline struggles to operate with ageing aircraft, declining tourist arrivals and a strong Thai currency. In the past 12 months the Thai baht has appreciated 8% against the US dollar, and appreciated against many other world currencies affecting decisions of tourists to travel to Thailand.

1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1064
Registrert: 21 okt 2017, 14:05
x 631

#2

12 aug 2019, 03:35

Det er vel bare mer enn gammel flåte. Kanskje de bør se på hvordan de skal behandle kundene sine. I Bangkok må man møte opp personlig hvis man skal forandre biletten? det var ihvertfall slik for noen år siden.
1 x
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 2078
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: Bang pu
x 2038

#3

12 aug 2019, 07:10

for noen år siden var det over 400000
ansatte,!
en administrasjon som ikke lignet noe på
og operer ca 140 fly

i dag er det 22000 ansatte ( admin har ikke sunket) men nå med bare 86 maskiner
ps
( norwegian 170 fly og 11000 ansatte)

thai airways,
det er nok mye penger som går til en
tungrodd kjempe administrasjon hos thai
med et hav av direktører og « presidenter»?!
2 x
if you want a friend,
get a dog ,
because you cant trust humans
Olav Seglem
Innlegg: 2
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
x 5

#4

12 aug 2019, 09:50

Håper det var en "null" for mye i antallet tidligere ansatte ?
Uansett er det mange :-)
1 x
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 2078
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: Bang pu
x 2038

#5

12 aug 2019, 10:47

Olav Seglem skrev:
12 aug 2019, 09:50
Håper det var en "null" for mye i antallet tidligere ansatte ?
Uansett er det mange :-)
ja 42000🇹🇭👍
0 x
if you want a friend,
get a dog ,
because you cant trust humans
Brukeravatar
tdr
Innlegg: 1079
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
x 1410
Kontakt:

#6

22 aug 2019, 01:42

Interessante betraktninger om hva som må gjøres for at Thai Airways skal kunne tjene penger igjen.


Saving Thai Airways


Whilst it’s always a generally pleasant experience flying Thai Airways, the airline, in a business sense, is a basket case racking up nearly a decade of losses, first under the Yingluck Shinawatra Government and then the military government of the NCPO.

Most people in aviation circles agree on the main challenges for the national carrier.

• Entrenched nepotism and cronyism
• Top heavy management
• Contracts for older staff which do not reflect aviation business realities in 2019
• Uncompetitive pricing

So do what QANTAS did in Australia in 2003.

.
.

0 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1064
Registrert: 21 okt 2017, 14:05
x 631

#7

22 aug 2019, 09:45

Ja,..tviler på det....de må legge hovedkontoret ut av thailand..enkelt og greit..det som ble beskrevet gjelder egentlig monarkiet og thailand ;)
0 x
Svar

Gå tilbake til «I lufta»