Norsk krone mot Thailandske baht.

Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1271

Vel da har vi har kommet godt inn i året 2019, og da blir det spennende å se utviklingen for den norske krona.  
 
Det har blitt varslet renteøkning dette året.  Kanskje.  Da vil nok muligens krona styrke seg hvis eller når det skjer.
 
Da har vi fått “lukte” på hva de første 2 månedene i 2019 har kommet med.  Ikke noe stor bedring for krona mot baht, men det var vel heller ikke å vente så tidlig i det nye året.  Vi får vel heller håpe på at lønnsforhandlingene blir bra i år.

Egentlig så er kursen ganske stødig uten de helt store forandringer. Det er jo hyggelig å se krona over 3,60 baht på TT overføring igjen, men baht har steget litt igjen…….Krona var litt svakere på morgenen, men styrket seg mot baht da baht svekket seg litt.
 
På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,50 baht, TT overføring er på 3,62295 baht.

Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,63250 baht.
 
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,61840 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,45632 baht, TT overføring er på 3,62356 baht.
  
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44625 baht, TT overføring er på 3,62625 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,63625 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,63900 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,63500 baht.

 
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring.
 
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
 
Sia Money Exchange. 3,61 baht.
 
Super Rich. 3,63 baht.
 
Vasu Exchange.  3,61 baht.

 
A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1272

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge.  En ny dag og i dag er det er torsdag den 7 mars.  Da har vi kommet litt inn i året 2019, og det blir ganske spennende å se hva dette året gir av kurs for krona ved kjøp av baht.  De helt store forandringene blir det muligens ikke.
 
Vi har sett den laveste kursen for krona ved kjøp av baht i år, og det er hele 22 år siden krona var lavere mot baht.
 
Vel vi har kommet til mars og siste måneden i dette kvartalet. Muligheten for en sterkere krone ved kjøp av baht er til stede. Men hvor mye hvis dette slår til er ikke lett å spå.

Vel 1 mars startet da med alle bankene med en kurs på trygt over 3,60 baht for krona, det er jo slett ikke så aller verst da etter en lang periode på 3,5 tallet. Nå har krona styrket seg igjen, mot baht som har svekket seg litt.
  

På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,50 baht, TT overføring er på 3,62921 baht.
 
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,50 baht, TT overføring er på 3,63750 baht.
 
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,62820 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,46248 baht, TT overføring er på 3,62972 baht.
 
 
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,45625 baht, TT overføring er på 3,63625 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,64250 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,64700 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,64200 baht.

 
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund....... 
 
Sia Money Exchanges 3,63 baht.
 
Super Rich 3,63 baht.
 
Vasu Exchange 3,61 baht.

 
A.H. 
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1273

Vel da har vi har kommet godt inn i året 2019, og da blir det spennende å se utviklingen for den norske krona.  
 
Det har blitt varslet renteøkning dette året.  Kanskje.  Da vil nok muligens krona styrke seg hvis eller når det skjer.
 
Da har vi fått “lukte” på hva de første 2 månedene i 2019 har kommet med.  Ikke noe stor bedring for krona mot baht, men det var vel heller ikke å vente så tidlig i det nye året.  Vi får vel heller håpe på at lønnsforhandlingene blir bra i år.

Egentlig så er kursen ganske stødig uten de helt store forandringer. Det er jo hyggelig å se krona over 3,60 baht på TT overføring igjen. Krona holder seg noe over 3,60 baht nå.
 
På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,50 baht, TT overføring er på 3,62921 baht.

Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,49 baht, TT overføring er på 3,63000 baht.
 
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,62190 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,45102 baht, TT overføring er på 3,61826 baht.
  
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,445 baht, TT overføring er på 3,6250 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,48 baht, TT overføring er på 3,63250 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,48 baht, TT overføring er på 3,63600 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,63400 baht.
 

Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring.
 
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
 
Sia Money Exchange. 3,62 baht.
 
Super Rich. 3,63 baht.
 
Vasu Exchange.  3,63 baht.

 
A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1274

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge.  En ny dag og i dag er det er fredag den 8 mars.  Da har vi kommet litt inn i året 2019, og det blir ganske spennende å se hva dette året gir av kurs for krona ved kjøp av baht.  De helt store forandringene blir det muligens ikke.
 
Vi har sett den laveste kursen for krona ved kjøp av baht i år, og det er hele 22 år siden krona var lavere mot baht.
 
Vel vi har kommet til mars og siste måneden i dette kvartalet. Muligheten for en sterkere krone ved kjøp av baht er til stede. Men hvor mye hvis dette slår til er ikke lett å spå.

Vel 1 mars startet da med alle bankene med en kurs på trygt over 3,60 baht for krona, det er jo slett ikke så aller verst da etter en lang periode på 3,5 tallet. Vel vel vel. Vi så krona over 3,60 en stund. Men nå har krona igjen falt mot de fleste valutaer, og igjen er krona på 3,5 tallet……..

  
På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,45 baht, TT overføring er på 3,57549 baht.
 
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58250 baht.
 
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,57300 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,40718 baht, TT overføring er på 3,57442 baht.
 
 
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,40 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58750 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,59000 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,58700 baht.

 
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund....... 
 
Sia Money Exchanges 3,57 baht.
 
Super Rich 3,57 baht.
 
Vasu Exchange 3,61 baht.
 

A.H. 
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1275

Vel da har vi har kommet godt inn i året 2019, og da blir det spennende å se utviklingen for den norske krona.  
 
Det har blitt varslet renteøkning dette året.  Kanskje.  Da vil nok muligens krona styrke seg hvis eller når det skjer.
 
Da har vi fått “lukte” på hva de første 2 månedene i 2019 har kommet med.  Ikke noe stor bedring for krona mot baht, men det var vel heller ikke å vente så tidlig i det nye året.  Vi får vel heller håpe på at lønnsforhandlingene blir bra i år.

Egentlig så er kursen ganske stødig uten de helt store forandringer. Det er jo hyggelig å se krona over 3,60 baht på TT overføring igjen. Krona holder seg noe over 3,60 baht nå.
 
På dagens siste oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,45 baht, TT overføring er på 3,57549 baht.

Bangkok Bank
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58000 baht.
 
CIMB Bank
Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,56900 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,40016 baht, TT overføring er på 3,5674 baht.
  
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,9125 baht, TT overføring er på 3,57125 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58125 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,43 baht, TT overføring er på 3,58700 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,38 baht, TT overføring er på 3,58200 baht.

 
Da hadde Krung Thai Bank beste kurs på TT overføring.
 
Vekslingskontorene for veksling av kontanter har disse kursene:
 
Sia Money Exchange. 3,57 baht.
 
Super Rich. 3,57 baht.
 
Vasu Exchange.  3,57 baht.

Da er nok en uke over og da er det bare en ting igjen å si.

Jeg ønsker alle en riktig god helg.

 

A.H.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1276

Da har vi sett hva den første uka i mars har gitt av kurser, og grafen fra Norges Bank er ikke pen.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2019-03-09 at 07.39.57.png
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1277

Mange er de som skriver i forskjellige forum, at nå har det blitt så dyrt i Thailand at det er bedre å bo i ett annet land i Asia. Nå er det ikke bare baht som er blitt så sterk, men for oss nordmenn så har krona svekket seg kraftig.

Land som kan være godt å bo i så nevnes så ofte Filippinene. Men også Filippinene har blitt dyrere for nordmenn, og fra høyeste til laveste kurs for krona, så har krona falt hele 11,5995 prosent hele dette året.

Ett annet land som ofte nevnes er Vietnam, og vietnamesiske dong styrkes ikke like mye som thailandske baht. Men også mot vietnamesiske dong, har krona fra den sterkeste til den laveste kursen falt 10,5378 prosent dette året.

Lao er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. I Lao har krona bare vandret 4,0518 prosent. dette året. Men i Lao ville jeg neppe bo.

Malaysia er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. I Malaiaisya ville jeg heller ikke bo, selv om krona også der har hold seg bedre, og bare 4,3594 prosent vandring dette året.

Kambodsja er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. Men landet mangler flere ting som vi skandinaver nok vil savne.

Men mot thailandske baht som har styrket seg, så har krona svekket seg mest. I år så har krona fra sterkeste til laveste kurs falt hele 12,9753 prosent.

Så jeg blir her jeg bor i Thailand med kone og barn, og synes ikke Thailand er så veldig kostbart land å bo i. Jeg vet jo hva det koster å leie og bo i Oslo der jeg kommer fra i dag.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2019-03-08 at 09.59.09.png
Screen Shot 2019-03-08 at 10.03.09.png
Screen Shot 2019-03-08 at 10.10.31.png
Screen Shot 2019-03-10 at 12.03.38.png
Screen Shot 2019-03-10 at 12.05.34.png
Screen Shot 2019-03-10 at 12.14.39.png
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#1278

Arild Holtet skrev: 10 mar 2019, 11:10 Mange er de som skriver i forskjellige forum, at nå har det blitt så dyrt i Thailand at det er bedre å bo i ett annet land i Asia. Nå er det ikke bare baht som er blitt så sterk, men for oss nordmenn så har krona svekket seg kraftig.

Land som kan være godt å bo i så nevnes så ofte Filippinene. Men også Filippinene har blitt dyrere for nordmenn, og fra høyeste til laveste kurs for krona, så har krona falt hele 11,5995 prosent hele dette året.

Ett annet land som ofte nevnes er Vietnam, og vietnamesiske dong styrkes ikke like mye som thailandske baht. Men også mot vietnamesiske dong, har krona fra den sterkeste til den laveste kursen falt 10,5378 prosent dette året.

Lao er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. I Lao har krona bare vandret 4,0518 prosent. dette året. Men i Lao ville jeg neppe bo.

Malaysia er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. I Malaiaisya ville jeg heller ikke bo, selv om krona også der har hold seg bedre, og bare 4,3594 prosent vandring dette året.

Kambodsja er og ett land flere kanskje ønsker å flytte til, for de synes Thailand er kostbart. Men landet mangler flere ting som vi skandinaver nok vil savne.

Men mot thailandske baht som har styrket seg, så har krona svekket seg mest. I år så har krona fra sterkeste til laveste kurs falt hele 12,9753 prosent.

Så jeg blir her jeg bor i Thailand med kone og barn, og synes ikke Thailand er så veldig kostbart land å bo i. Jeg vet jo hva det koster å leie og bo i Oslo der jeg kommer fra i dag.

A.H.
Ja om fremtiden er det jo vanskelig å spå og varierende kurser har du jo opplevd under din tid iThailand.selv har jeg jo et par år til igjen til min pensjon så jeg er aventende til hva og hvordan jeg gjør.Nå pleide jeg jo å reise til Latin Amerika om vinteren før i tiden og jeg noterer meg at på forum fksThaivisa,så er,det mange Amerikanere som også vurderer dette,fks Panama og Costa Rica.
Europa forandrer seg jo også ,ser en på EU Så husker jeg hvor store forandringer det ble i det 10året jeg bodde i Dk.
Og ser jo hvordan det fortsetter å forarndre seg.Fks Dk som hadde den såkalte Skaninaviske modellen,ikke så stor forskjell i dag for en sydeuropeisk arbeider sine kår i dag i forhold til en nordeuropeisk arbeider.og det var de med god velstand som stagnerte for at de andre skulle få det bedre.Om du fremdeles var her i dag så skulle fks du konkurere med blikkenslagere fra østeuropeiske land ,med famile og levekostnader fra sine repektive hjemland.,De overtar stille og rolig mere og mere av hjemmemarkedet her også.først i byggesektoren som ansatte i store bedrifer men også for fullt på hjemmemarkedet her med små firmaer.
Så jeg ser ikke bort i fra at Asean kan komme til å forandre mye i Asia også om ser på et tiårsperskektiv,når det begynner å fungere bedre.
Og i den samenheng så er jo Thailand en av de dyre landene kanskje må de stå på vent med velstandsutvikling mens de andre kommer etter fksVietnam og de andre du nevner
Asean er jo tross alt i sin spede begynnelse i sammenligning med EU.
En ser jo bare på noen få år hvordan Thailand må redusere sin proteksjonisme på arbeidsmarkeded,også i offentlig sektor.også åpne opp for mere frihandel med andre Aseanland,slikt vil jo over tid også påvirke valutakurser såvel i de andre lendene,og sikkert Thaibath også.
Så får en bare håpe kronekursen etterhvert bedrer seg også.og holder seg mot asiatiske valutaer.
Fortsatt god helg
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1279

Goooooood morgen Thailand og goooooood morgen Norge.  En ny dag og i dag er det er mandag den 11 mars.  Da har vi kommet litt inn i året 2019, og det blir ganske spennende å se hva dette året gir av kurs for krona ved kjøp av baht.  De helt store forandringene blir det muligens ikke.
 
Vi har sett den laveste kursen for krona ved kjøp av baht i år, og det er hele 22 år siden krona var lavere mot baht.
 
Vel vi har kommet til mars og siste måneden i dette kvartalet. Muligheten for en sterkere krone ved kjøp av baht er til stede. Men hvor mye hvis dette slår til er ikke lett å spå.

Vel 1 mars startet da med alle bankene med en kurs på trygt over 3,60 baht for krona, det er jo slett ikke så aller verst da etter en lang periode på 3,5 tallet. Vel vel vel. Vi så krona over 3,60 en stund. Men nå har krona igjen falt mot de fleste valutaer, og igjen er krona på 3,5 tallet……..
  

På dagens første oppdatering av kursene, har de 8 bankene i Thailand disse tallene:
 
Bank of Ayudhya.
Veksling av kontanter er på 3,45 baht, TT overføring er på 3,57688 baht.
 
Bangkok Bank.
Veksling av kontanter er på 3,45 baht, TT overføring er på 3,58500 baht.
 
CIMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,57520 baht.
 
Kasikorn Bank.
Veksling av kontanter er på 3,41215 baht, TT overføring er på 3,57939 baht.
 
 
Siam Comercial Bank.
Veksling av kontanter er på 3,40125 baht, TT overføring er på 3,58125 baht.
 
TMB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58500 baht.
 
Krung Thai Bank.
Veksling av kontanter er på 3,44 baht, TT overføring er på 3,58600 baht.
 
UOB Bank.
Veksling av kontanter er på 3,39 baht, TT overføring er på 3,58900 baht.

 
Da hadde UOB Bank beste kurs på TT overføring denne gangen, og kursene er i skrivende stund....... 
 
Sia Money Exchanges 3,57 baht.
 
Super Rich 3,58 baht.
 
Vasu Exchange 3,58 baht.

 
A.H. 
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1280

Oljefondet er snart på 9000 milliarder NOK...og bath slår NOK måned etter måned..jeg lurer på når de på oljeberget skal gjøre noe som helst..det henger ikke på grep..jeg er lei av "snille" Norge..jeg kan ikke se hva slags fordeler nordmenn har i Thailand...de behandler nordmenn ikke noe spesielt godt heller..så jeg lurer på når de skal ta steget på berget og ikke late som de er noe med pengesekken..
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»