Usirkulert eller sirkulert gull?

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#81

Stenger tråden til jeg får ryddet opp her litt senere når jeg kommer på stasjonær PC litt senere.

Helt unødvendig å la dette utvikle seg i den retningen det har tatt!

—————

En kraftig opprydning er tatt og innlegg er skjulte. Å redigere eller skjuler deler av innlegg blir feil så dermed blir de skjulte i sin helhet. Det har dessverre medført at også gode deler av innlegg forsvinner.

Asianet.no skal være et hyggelig sted å være!
Karakteristikker som tullinger, ignorante, facister, svake med mere har ikke noe i tråder her å gjøre. Personangrep og devaluering av andres meninger er heller ei på sin plass.

Å be debattanter med ulikt ståsted om å forlate tema grunnet «forurensning» av innholdet grunnet ulike meninger er heller ikke greit.

Kan man ikke skrive innlegg på saklig måte uten å må ty til hersketeknikker og negative karakteristikker så bør man kanskje ta en pause før man svarer i tråder. Respekt for andres sine meninger er noe vi skal forvente og kan man ikke være saklig så er det ikke rom for slikt her!

Låser opp tråden igjen og ser hvordan den utvikler seg. Det minste tøv vil resultere i advarsler fremover!



Hvis noen av dere her inne ser ting som utvikler feil så kan dere rapportere innlegg.
Helt til høyre over innleggene kan dere se en meny med ulike funksjoner. På mobile enheter vises tre ... som under. Trykk der og et av valgene er Rapporter.
E3531DB4-B564-4C71-9AC7-E15887174E10.jpeg
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#82

Okai..jeg skal være snill da...hvorfor du bør holde edelt metal når det utøves ett bedre lederskap som ingen har vært vitne til tidligere..

EHH.,,,de norske myndighetene og globalistene var snare og tok gode avgjørelser hvor 370 000 personer ble ført rett ut i arbeidsledighet. ca 21% av den private sektoren før forfatteren rakk kjøpe enda mer gull....Dette varmer hjertet til de som sitter på gull og sølv. Det varmer spesielt hjertet til de som stiller opp til en frivilig dugnad hvor de er usikre på om de har en jobb å gå tilbake til senere...dette er hjertevarme det!

Dette er så klart gode tider for gull som sagt....premium på edelt metal har selvfølgelig eksplodert som følge av hva mange kaller ett godt stykke gjennomført lederskap ved å nedstenge økonomien, og frykten som ble solgt til disse ble mottatt med åpne armer og hyllest..Ett fantastiskt overdådig lederskap vil de aller fleste si...ta det sikre for det usikre når man ellers ikke bryr seg så mye om hva som skjer med Norge ellers..

Tanken om å isolere de utsatte gruppene pga en infeksjonssykdom var ikke nødvendig da de aller smarteste i ledeskapet og deres støttespillere, den gang som idag, mener at det var en bedre metode å nedstenge økonomien da dette kom så brått på..Regjeringen trodde at de hadde mer tid, men deres snarrådighet, eller finten mot COVID19, var like galant som en Flo passning var en stor suksess..kampen vinner vi, å vinne krigen er ikke så viktig..så faren med det hele er at det dabber av og hyllesten til lederskapet vil bli lunken..gud forby.

Lederskapet mente at det var like greit å gjøre det sånn hvor en oppskrift som svært mange land gjennomfører med stor suksess, visstnok i krigen mot COVID19. Sukseen, den måles senere når COVID19 er bekjempet, men det strålende og lysende lederskapet vet ikke når. De trenger litt tid på å finne riktig tidspunkt for hyllesten som folket skal gjennomføre. Mange må smøre seg med tålmodighet og ikke miste fokus på frykten og hva det innebærer.

Fordi, regjeringen vet best, uten å faktabasere sine handlinger, tok de heller saken i sin egne hender kom opp med meninger og synsing. Resultat var koronaloven som var en helt fabelaktig ide og som fikk støtte av mange..TYsting var nå offiselt den eneste kommunuksjonen mange hadde nå som alle måtte i karantene. Det var varme mot de som ville på hytta eller krysse grensen. Mange var helt over seg av regjeringens handlekraft når svikerne som satte seg foran landet Norge..Mange har aldri sett maken til lederskap og vi går til krig mot COVID19 og vi skal vinne, med dessverre finner man forrædere i deres rekker.

Riktignok var det ett par nordmenn som skjalv i buksen av hva de kaller drakoniske lover, men neida, Norge er ikke Kina vettu..Norge vet best! eller regjeringen vet best! dette er det nye motto i disse tider pga deres uvirkelige enestående handlekraft ....målet helliger middelet som det sies..koste hva det koste vil ettersom vi har penger på bok, men at dette skal betales tilbake av skattebetalere blir bemøtt av en hyllest ingen har sett maken til. En nasjonal stolthet vokser frem for nye generasjoner sies det pga lederskapets enestående kamp mot COVID. Ca 210 døde så langt i 2020. Blodbad vil mange si.

Det er ett slikt lederskap som skaper nasjonal stolthet, og du verden som jeg gleder meg til barnetoget på 17 mai, vel vitende om at de rike og de velformuede lider ingen nød igjennom kontantstøtte etc. Sosialismen for de rike. Deres dugnad for Norge er enestånde.
Barn i husholdninger med vedvarende lavinntekt.png
Det er i slike tider hvor de aller smarteste i lederskapet leder sitt folk til undergang som er nødvendig for å bekjempe en dødelighet på 0.0038% av en befolkning på 5. 500 000 millioner personer.. NHO sa nylig at en slik nedstenging er sunt med tanke på at det kan ta svært mange år å komme tilbake situasjonen før COVID19..Dette er gode nyheter for den norske økonomien sådan.

Det smittes rundt 200 personer i Norge hver eneste år pga HIV, men dette er ingen pandemi sådan og får ikke lenger oppmerksomhet. De hadde sin periode i sin tid, men nå er det COVID19 som gjelder. Frykt er sunt og skaper glede. Spesielt gledelig for de som sitter på gull i disse tider. Fordi glede er noe man vil se mindre av med tiden fremover akkurat som mange ønsker det. Frykt er trygt, godt og det varmer den nasjonale følelsen for samhold.

De landene som velger å holde åpne, de fordømte, de vil dø og brenne i helvete. Blasfemi.
Johann_Heinrich_Füssli_019.jpg
Johann Heinrich Füssli "De tre heksene

Norge var svært aktiv i sin hekseprosess i sin tid. Den mentaliteten lever skremmende videre. Det var på 15-1600 tallet. Ingenting er forandret. Akkurat som edelt metal. :)
JD6620
Innlegg: 73
Registrert: 21 okt 2017, 20:24

#83

Du glemmer at du må ta med hvor lett viruset smitter i regnestykket ditt om dødelighet, det har en vis dødelighet i prosent av smittede men er mer smittsomt en mange andre virus
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#84

JD6620 skrev: 04 mai 2020, 07:21 Du glemmer at du må ta med hvor lett viruset smitter i regnestykket ditt om dødelighet, det har en vis dødelighet i prosent av smittede men er mer smittsomt en mange andre virus
ja..du sier noe der...jeg skal innrømme at det aner jeg ikke...Nå er ikke verdens befolkning testet i sin helhet...Ekspertene som noen kaller dem sa at feks 2-5% av verdensbefolkning skulle dø..men det har jo blitt nedjustert til de grader. Enda hører man lederskapet si og mene mye om COVID19, men de synser og mener like mye som meg og deg i grunn...

Mye som blir sagt fra myndighetenes side mangler faktabasert grunnlag for deres avgjørelser. Akkurat som koronaloven. Det var regjeringen selv som valge å stenge ned alt, også lager de sin egen greie ut av det. Folk flest bare dilter etter.

Når man ser på spredningen i feks Italia er det større forekomster i nord enn i sør....slik er det overalt i verden..noen steder er mer utsatt enn andre...spredningen skjedde i uker om ikke måneder før regjeringene fikk fnatt av en eller annen grunn..gudene vet hvorfor

For flere regjeringer kunne den ikke kommet på ett bedre tidspunkt..feks Frankrike og andre land med stor urolighet og protester mot regjeringer..Kanskje vil historien fortelle hva som foregikk i disse dager og da er COVID19 bare en fotnote antar jeg.

Det var regjeringene selv som valgte å stenge ned, men nå får COVID19 skylden for alt det dårlige som skjer. Det er fortsatt land som velger å la livet gå videre. Og slik bør det være. Døden er intet unntak. COVID19 er hypet opp helt enormt. Skal man begynne å sette seg inn i sykdomer og virus blir det voldsomt for mange. Men med 0.0038 døde av befolkning på 5 500 000 er mer fryktbasert enn noe annet etter min mening..

La meg si det på en annen måte..bør personer som drikker alkohol bli behandlet på sykehus når de står for ca 80% av utgiftene hos sykehusene, enten direkte eller indirekte? En leges påstand for ca 25 år siden...


Noen årsaker som man ser på.

-dårlig pusteevne igjennom røyking/jobbrelatert/forurensing/ligger for døden.

-fedme innkudert diabetes 2

-dårlig til beins, svak styrke

Så hett det går for seg her på asianet kan neppe gjelde noen av oss :lol:
Sist redigert av Kolami den 04 mai 2020, 12:29, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#85

[mod=Moderator]Minner om trådens tema.[/mod]

Vi har egen tråd om corona/Covid-19 så dere kan ta diskusjon om det der!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#86

Ser ut som gull er en god investering for tiden.

Høyeste gullpris siden 2011
Gullprisen har oversteget 1.800 dollar per unse. Det er første gang siden 2011 at gullprisen er så høy.

Rundt halv ti onsdag morgen var prisen 1.800,86 dollar per unse på gullmarkedet i London.
Det er nesten 19 prosent høyere enn ved starten av året.
Det dyrebare metallet regnes gjerne som et sikkert investeringsobjekt med liten risiko for plutselige fall i etterspørselen, tross bred økonomisk nedgang.
Frykten for effektene av coronakrisen blant investorene på Wall Street kan bidra til å forklare den økende gullprisen, skriver CNN.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#87

tdr skrev: 08 jul 2020, 14:35 Ser ut som gull er en god investering for tiden.

Høyeste gullpris siden 2011
enig en lur plass og plassere verdier,
i nok var den nesten 600 kr pr gram i april


iverfall en sikker plass,
går en bakover i mange år er prisene indexregulert,
Vedlegg
94A979F8-3596-47A9-814F-097E8FA57B10.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#88

tdr skrev: 08 jul 2020, 14:35 Ser ut som gull er en god investering for tiden.

Høyeste gullpris siden 2011
Eeh.. Det ser ikke ut som, men det hadde vært lønnsomt hvis du investerte før oppgangen:).
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#89

e-golf skrev: 08 jul 2020, 21:44 Eeh.. Det ser ikke ut som, men det hadde vært lønnsomt hvis du investerte før oppgangen:).
dette har vert tema siden tråden ble opprettet,
det har vert god avkastning,
og det vil det være på lang sikt,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#90

riflefish skrev: 09 jul 2020, 04:45 dette har vert tema siden tråden ble opprettet,
det har vert god avkastning,
og det vil det være på lang sikt,
Det har kanskje vært god avkastning på gull, men tenker gull er for å beholde verdiene. Har du mye kontanter eller "bankinnskudd" som det heter ville jeg kjøpt gull. Tror ikke man taper noe på å kjøpe gull! For oss som bruker norske kroner så har det vært en stor opptur i gull. Gullprisen (dollar) har økt samtidig som kronen har svekket seg mot usdollar. Hvordan det blir fremover er det vel ingen som kan spå med sikkerhet, men vil si det er bedre å ha gull enn kontanter i disse tider:) Jeg var sent ute med å kjøpe gull, men har hatt god verdiøkning i usd, men spesielt i nok. Gullprisen er jo nominert i usd, så kanskje stigning i i gullprisen har med pengetrykkingen å gjøre?
Svar

Gå tilbake til «Generelt»