Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Taxi i Bangkok!

Svar
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2494

04 jun 2019, 04:59

Som vanlig når jeg prøver å få taxi i Bangkok, så nekter de å kjøre meg til destinasjonen, og denne gangen så var det fra terminal 21 til Bangkok Hospital, som normalt er en kort tur på 7 km ca. Prøvde å få de fra hotellet, med alle bare stoppet, sa nei til å kjøre på meter og ville ha 300 baht. Prøvde så grab, men pga stor traffikk, så fant de ikke noen drosje i nærheten til meg, og etter mye frem og tilbake, fikk tilslag på tur med grab til 219 baht, 13 minutter å vente, så kom han som først nektet å kjøre meg, som sto parkert rett over gaten, og gjentok tilbudet på 300 baht, men jeg sa 200, og slik sto vi frem og tilbake i ett par minutter, og til slutt så ga han seg.

Vel, som en turist på ett par ukers tur, så spiller det ingen rolle, men det er jo nå som man har vært her en stund, så blir man sta og sur :D

Så nå er ikke grab noen god løsning lenger heller, og ihvertfall ikke i morgenrushet.
2 x
Kolami
x 520

04 jun 2019, 06:38

Phay skrev:
04 jun 2019, 04:59
Som vanlig når jeg prøver å få taxi i Bangkok, så nekter de å kjøre meg til destinasjonen, og denne gangen så var det fra terminal 21 til Bangkok Hospital, som normalt er en kort tur på 7 km ca. Prøvde å få de fra hotellet, med alle bare stoppet, sa nei til å kjøre på meter og ville ha 300 baht. Prøvde så grab, men pga stor traffikk, så fant de ikke noen drosje i nærheten til meg, og etter mye frem og tilbake, fikk tilslag på tur med grab til 219 baht, 13 minutter å vente, så kom han som først nektet å kjøre meg, som sto parkert rett over gaten, og gjentok tilbudet på 300 baht, men jeg sa 200, og slik sto vi frem og tilbake i ett par minutter, og til slutt så ga han seg.

Vel, som en turist på ett par ukers tur, så spiller det ingen rolle, men det er jo nå som man har vært her en stund, så blir man sta og sur :D

Så nå er ikke grab noen god løsning lenger heller, og ihvertfall ikke i morgenrushet.
Det er helt kaos der oppe hvor sykehuset ligger...

Hvilket klokkeslett var det på døgnet? Er det etter klokken 16 kan du nesten glemme det hehe..Det er et rent helvete i det området...

..neste gang...ta bts til thong lor og ta taxi derfra....selv da kan det være ett helvete fra klokken 1600..alle avtaler må gjøres tidligst som mulig..aldri etter klokken 1300..1200 er senest..du må ut før det blir ett sant kaos uten like...det området er noe av det værste i hele Bangkok..

Jeg blitt sånn at jeg velger hvilken taxi jeg skal ta når jeg har muligheten..står det en møkkataxi først i køen så velger jeg heller en som ser bra ett annet sted i køen..pga det du sier..
0 x
chelsea
Sted: Bangkok
x 340

04 jun 2019, 06:58

aldri hatt prob med taxi bangkok spørs åssen du er mot han , murlig han ikke likee en svett man i bilen i over gangs aldren
0 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2494

04 jun 2019, 07:08

chelsea skrev:
04 jun 2019, 06:58
aldri hatt prob med taxi bangkok spørs åssen du er mot han , murlig han ikke likee en svett man i bilen i over gangs aldren
Du er no for deg selv du Chelsea 😁

Når man bare beveger seg ute etter at det er blirt mørkt, har heller ikke jeg problemer med å få taxi 😜

Prøv tidlig om morgenen en gang
2 x
Svar

Gå tilbake til «Transport, hotell, severdigheter og shopping»