Kjøpe bolig i thailand

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#31

CAT skrev: 12 aug 2020, 17:14 Har fulgt litt med på eiendoms markedet i pattaya/jomtien.
fant en leilighet som thai property har ute for salg.
leiligheten ligger fint til mellom pattaya og jomtien i et høyhus som ferdig i 2015.
på bildene ser man at plasten på møbler og madrass fortsatt er på.
Er det mulig at denne leiligheten har stått tom nå i snart 6 år?
Er det tilfelle så må eiendoms markedet være fryktelig trått. og dette er en fin leilighet med utsikt.
det er verre mr:,cat
jeg kjenner en nordmann som har hatt
leiligheten ute for salg siden 2011!,
i dag er mange desperate etter og selge!
et tall mellom 500 000 og en mill enheter
er for salg,
eiendomsmarkedet var kollaps før covid krisa,
og selge er vansklig !
men folk kjøper heller nye,
med 20% downpayment og 10 års nedbetaling ( m finans),
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#32

Phay skrev: 12 aug 2020, 17:48 Masse slike leiligheter som står rundt omkring. Ofte Investorer kjøper flere Enheter før byggestart til gode priser, og så blir de sittende med de av ulike årsaker. De siste årene har jo salget gått i stå rettet mot vestlige land.

Vent til nyåret, da vil du se ett prisras uten like tror jeg.
Skal ikke handle nå, bare sondere. ble bare overrasket hvor mye som er til salgs og denne nevnte leiligheten ser ubrukt ut. 5 år etter at bygget stod ferdig.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#33

riflefish skrev: 12 aug 2020, 17:50 det er verre mr:,cat
jeg kjenner en nordmann som har hatt
leiligheten ute for salg siden 2011!,
i dag er mange desperate etter og selge!
et tall mellom 500 000 og en mill enheter
er for salg,
eiendomsmarkedet var kollaps før covid krisa,
og selge er vansklig !
men folk kjøper heller nye,
med 20% downpayment og 10 års nedbetaling ( m finans),
ja, jeg har hørt det gikk trått med eiendom i bkk før covid. men sånn som situasjon er nå, og fremtids utsiktene så kan det bli virkelig ille.
Jeg var en av de som trodde covid epedimien skulle roe seg i sommer, og thaiene skulle åpne i Juli. slik har det ikke gått, og nå har alvoret gått opp for meg. Den økonomiske biten kommer til å bli fatal. (håper jeg tar feil egentlig), igjen.
Lucifer is back :evil: :twisted:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#34

Bare vent til panikken setter inn. Dette vil bli stygt
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#35

Spørs hvilken forutsetninger man har. Tenker man langsiktig kan kanskje gjøre et greit kjøp snart.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#36

RobertX skrev: 13 aug 2020, 10:05 Bare vent til panikken setter inn. Dette vil bli stygt
yes !
og bruke uhildet referanse personer,
og ha med seg ugildet jurist for
og se på kjøpekontrakt.
som ikke har økonomiske interesser,
mye mye lureri innen eiendom over alt,
detta har vi jo skrivi mye om også i vårt gamle nedlagte fora,
blandt os landsmenn har vi jo sett
endel storsvindlere,
men og handle noe som ikje er bygdt
må unngås!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

Jeg er usikker på om det asiatiske markedet reagerer med panikk slik vi er vandt til i vesten når det kommer til boliger. Har fulgt med på disse eiendomskjøpene her nede nå i snart 20 år nesten, og blir ikke klok på det. Men det er kanskje noen andre som har studert hvordan det virker enn meg, men virker som investorene kjøper luft innkapslet i rammer som ikke skal brukes til noe som helst. Det å obervere Hua hin sine gamle strandbygninger i høysesongen er som å se på noen få lys som indikerer at det folk tilstede, og det er bygniner vi ikke har tilgang til å komme inn for å kjøpe en gang. Kun Thaier og Kinesere.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#38

Phay skrev: 13 aug 2020, 11:08 Jeg er usikker på om det asiatiske markedet reagerer med panikk slik vi er vandt til i vesten når det kommer til boliger. Har fulgt med på disse eiendomskjøpene her nede nå i snart 20 år nesten, og blir ikke klok på det. Men det er kanskje noen andre som har studert hvordan det virker enn meg, men virker som investorene kjøper luft innkapslet i rammer som ikke skal brukes til noe som helst. Det å obervere Hua hin sine gamle strandbygninger i høysesongen er som å se på noen få lys som indikerer at det folk tilstede, og det er bygniner vi ikke har tilgang til å komme inn for å kjøpe en gang. Kun Thaier og Kinesere.
du har helt rett phay, da drt gjelder thaier,
som har handla for « investering» de bare lar det stå til det omtrent råtner i mange tilfeller,
men det jeg ser her inni i moban her nå
er at « condemnerte» boliger,
der har nå 6-8 stykker plutslig begynt og renorvere,
jeg har bodd her i 6 år , dette har jeg ikke sett,
jeg skal finne ut hvorfor, men en brite mente
de vil sette i stand for og selge,
mao er detta en corona trend vil flete boliger
komme ut på markedet!?
det er det ene,!
så condos?!
der har det vel aldri vert mere ledig, utbyggere som har bygget store komplekser
sitter på masse lelighter og dette øker,
for det bygges jo også ennå,
dette ser vel folk i hua hin,
jeg har også kontakter i jomtien pattaya,
det vrimler av ubebodde bo enhter,
her er det både thailanske og utenlanske
« investorer» som sitter på
« død kapital»
jeg er da også enig med robert x,
nærmere jul vil desperasjonen øke,
nå har jeg liggi skad skutt liitt pga rygg!
men jeg kan bruke el sykklen,
det jeg ser i disse små etroms thai landhandlra er de har mye mindre varer,
over gata her er en jeg kjenner de har omtrent bare drikkevann ris og isbiter og tørka nudler,
det er lite penger blandt folk m andre ord,
ja dette veit vi jo,
det er ikke lett for mange nå,
jeg ble tilbudt en fin pistol her av naboen
en pistol som vanligvis ligger på 50000 +
han begynte på 30000,
hadde nok fått den for det halve,
men jeg trenger ikke pistol,
han hadde tilog med snakka med en nabo polis som ville godkjenne at kona kunne erverve den! ( må væra kaptein) ( folk kan ha pistol hjemme)
ikke faranger med da koner,
mao noen folk er nermest desperate,
«!yes» eiendommer blir rimligre🙄🌼,
så fårn også følge m på valutan også,
Sist redigert av riflefish den 13 aug 2020, 15:47, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#39

Utpåtur skrev: 13 aug 2020, 14:31 Det er jo endel prosjekter som strander før de er ferdige - da står de som monumenter over konkursen til naturen overtar...

Men når prosjekter blir ferdigstillt - uten å selge - da kan de jo genere noe inntekter - men også utgifter til vedlikehold - så spørs det om det er balanse og vilje til å opprettholde standarden. I et land som Thai - er det ikke så lett å vite hvordan banker fører regnskap - og hvordan reglene er - hvis man f.eks ikke setter ned verdien ifht reelle verdier kan det se bra ut på pairet - og hvis man ikke slår noen konkurs men overtar eiendommmen så kan de holde det gående i mange år...

Men som eier ev en condo har man ingen innflytelse på hva som skjer så det er rein gambling.


...men i gamle Gnore går det så det suser... 0,8 mill i fortjeneste siste år på kåken...
enig med du. Det er mange fall gruver her.
men føler at det er mulig å «handle» hvis man bruker tid og har kyndig/profesjonell rådgivning.
Er vel noen seriøse aktører ute der.
hvis det ligger så mange condoer i pattaya ute til salgs, sånn det ser ut til, da er jo prisene for høye?
Hvor mye er eiendomsmarkedet overpriset sånn generelt? 50%?
Lucifer is back :evil: :twisted:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#40

.."mao er fette en corona trend"
Slik snakker en ækte norlænning! :D
Svar

Gå tilbake til «Bolig»