Tigging blir forbudt – nye varselskilter kommer

Svar
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

Turistattraksjoner i Thailand vil snart få skilter som advarer folk mot å gi penger til tiggere. «Tiggerloven», med strenge straffer for bakmenn, er nå oppdatert og har også bøter og fengsel for tiggerne selv

saken finner dere i thail tidene
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#2

chelsea skrev: 03 mai 2019, 16:48 Turistattraksjoner i Thailand vil snart få skilter som advarer folk mot å gi penger til tiggere. «Tiggerloven», med strenge straffer for bakmenn, er nå oppdatert og har også bøter og fengsel for tiggerne selv

saken finner dere i thail tidene
Mulig jeg har vært på feil plasser i Thailand eller at jeg bare har vært på 2 turer. Men jeg har ikke sett så mye av tigging i thailand. I phillipinene så jeg mye mere av tigging - mange unger som tigget penger i Philipinene. Muligens er det mere tigging på de store turist maskinene så som phuket osv.
You Never walk Alone :D
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

wiking skrev: 06 mai 2019, 09:59 Mulig jeg har vært på feil plasser i Thailand eller at jeg bare har vært på 2 turer. Men jeg har ikke sett så mye av tigging i thailand. I phillipinene så jeg mye mere av tigging - mange unger som tigget penger i Philipinene. Muligens er det mere tigging på de store turist maskinene så som phuket osv.
philpinene der tigger alle etter penger selv om dem jobber
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#4

De eneste stedene jeg kan huske å ha sett tigging i Thailand, er på Phuket (men ikke mye) og i Bangkok (mye, ofte med små barn).

Det er nok lite tigging i Thailand sammenlignet med på Filippinene.
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#5

Tiggere ser vi enda i småbyer og landsbyer på landet, men det er ikke like mange som før Hvis staten skal forby de som tigger og ikke har skoler, arbeid og annet, hva har staten Thailand å tilby???????

A.H.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»