Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Filippinene kontra Thailand. Emnet er løst

Svar
Arild Holtet
x 1454

17 mar 2019, 02:23

En gammel artikkel fra Aftenposten om Filippinene. Ett fantastisk øyrike som har vel så mye å by på som Thailand. Ikke minst at man blir forstått da omtrent alle er tospråklig og snakker engelsk. Dette gjør jo hverdagene og kommunikasjon med folk mye mye lettere. :smile:

https://www.aftenpos...oker-7130b.html

Jeg har en god norsk venn som flytter fra Thailand il Filippinene i år. Mye enklere med oppholdstillatelse enn dette stadige maset og 90 dagers rapport som Thailand har, og i Thailand får man KUN ett års opphold, og må søke om nytt 1års Visa hvert år. Slik som Re Entry er det heller ikke på Filippinene. Men det er mer stormer og ulykker på dette øyriket. Trafikken er ikke 100% trygg, men Thailand er nok mye verre og farligere i så måte.

Det skal bli artig å høre hvordan min gamle venn får det i sitt nye hjemland. Håper han får internett som ikke er like bra som i Thailand. :smile:

A.H.
3 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1230
Birthday

17 mar 2019, 04:57

Fillippinene er på listen min over land jeg skal innom. Og sant som du sier at ting er betydelig enklere språk-messig.

Får håpe din venn trives der og finner seg til rette.
3 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Sted: Bangkok
x 300

17 mar 2019, 06:47

jeg har bodd der i 6 mnd ikke noe som virker alt er ikke på stell Filippinene ¨thailand er helt forskjelig. Filippinene legger seg kl 9 da er det stille i hele byen våkner kl 04 med kalkling av fight cocks så lykke til
1 x
Utpåtur
x 170

17 mar 2019, 11:23

Alt er ikke helt på stell nei - som mange andre land hvor det er rimelig å leve- men de går ikke å legger seg 9 annet en i rurale strøk. Det er mye mer variasjon på Fil i alle aspekter vil jeg påstå. F-eks er det ikke så sort/hvitt mellom utlendinger/innfødte som det er i Thai. Selv om f.eks rettsystemet har sine svakheter er det mulig for en utlending å forstå hva som skjer og kunne forholde seg til det. Hvis du ikke snakker språket i Thai -kan du bli lurt hele tida og ikke forstå hva som skjer.

På f.eks Palawan finner man områder som er blant verden flotteste -men er lite utviklet - sannsynlig som Phuket var for 40 år siden, vil man ha et hus på en ensom strand så er det forstatt mulig på Fil. Om det er lurt er en annen sak. Jeg tror nok sikkerheten er bedre i Thai - hvis man holder seg til "normale" aktiviteter. F.eks Manila har flere områder som ikke er trygge om natta - ganske nære området man ferdes i.

Eiendom - mye mer utviklet i Thai - spes. fritids. Designet i Thai er i verdensklasse - på Fil ikke så - mye dårlig design. Tror Fil er påvirket av USA - men Thai har Japansk Malayisk og europeisk innflytelse.
4 x
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»