Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thailand 2019

MrDemongas
x 200

31 mar 2019, 05:46

Enig. Jeg ville faktisk insistert. :P
0 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1226
Kontakt:

29 apr 2019, 23:32

Tiden har flydd avgårde og dessverre har det blitt dårlig med oppdateringer fra meg. Lover å skrive litt mer om turen etterhvert.

Noe som ikke har flydd avgårde er SAS og jeg befinner meg nå SAS-fast på Gardermoen. Hvor lenge er det ingen som vet. SAS tar hvertfall ansvar og er booket inn på hotell inkl måltider for neste 2 dager. Snakket med en jeg kjenner som kom fra Thailand fredag og han har klart å bli booket på melkerute med Widerøe på torsdag! Så nesten en uke på Gardermoen.

I forkant av retur fra Bangkok ble jeg oppringt sent lørdag kveld av Emirates angående streiken til SAS. Litt høy musikk og mangel på informasjon fra der jeg var gjorde ting vanskelig og jeg kontaktet Emirates søndag morgen.
De kunne egentlig ikke gjøre mye annet enn å booke meg på senere fly fra Thailand. Første ledige var 7. mai. Akkurat nå virker det som et alternativ som er bedre enn å ligge på hotell på Gardermoen. Emirates var fullt booket fra Bangkok frem til da.

Emirates skal jeg ikke klage på og sier meg fornøyd med info og at jeg faktisk ble ringt opp.

Kommer også hjem med en gratis billett tur retur Oslo-Bangkok som er gyldig 12 måneder 🙂
Mer om det i neste "brev".
5 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
x 1226
Kontakt:

02 mai 2019, 10:26

Fortsatt SAS-fast

Hjemreisen ser ut til å bli en langvarig greie. Blir min fjerde natt på hotell på Gardermoen. Temperaturen ute er 3 grader og det er en sur vind. En koffert full av rene klær hjelper lite da alt er beregnet for 30 grader pluss.

Frokost og lunsj har vært alt for bra og jeg ba om å bli nektet adgang. Det er enten det eller dra fram treningstøyet og komme seg på fitnessenteret.

Foreløpig estimert avreise er i morgen ettermiddag. Da vil jeg ha passert 5 døgn på Gardermoen :cry:

Tur retur OSL-BKK uten kostnad

Normalt når jeg forlater Bangkok så har jeg sen utsjekk. Denne gangen var ikke det mulig og jeg dro til Suvarnabhumi mye tidligere enn jeg bruker. Hadde gjort innsjekk online og gikk rett til Emirates for å bli kvitt bagasjen. Hyggelig betjening stilte meg noen spørsmål og tenkte kjekk smalltalk, men så kom det: «Avgangen er overbooket». Fikk forespørsel om jeg kunne tenke meg å si fra meg plass for å fly neste dag. Emirates ville ordne hotell og transport for natten. Kompensasjon ville være en gratis tur/retur Oslo-Bangkok med Emirates.

Takket raskt ja, spesielt med tanke på streiken hos SAS og visste at jeg uansett ikke kom meg videre. Rent praktisk ble jeg sjekket inn og bagasje levert. Men bagasje ble ikke sendt videre og sto på vent. Selv måtte jeg vente ute og kunne ikke gå gjennom pass og sikkerhetskontroll. Ca en time før avgang måtte jeg møte igjen for å vite hva som skjedde videre.

Det viste seg at det ville bli plass på flyet da det var en gruppe som ikke var ankommet. Så ble det å ta samme fly allikevel. Det var et lite sjansespill å vente ute og ingen tid til taxfree. Det gjorde ikke noe. Fast track for å komme raskt forbi kontrollene og ut til flyet. Flott! I tillegg flyttet til et bedre sete i andre etasje på Airbus 380.

Så det beste var at til tross for at jeg kom meg avgårde med samme fly ga Emirates meg samme kompensasjon; en gratis tur Oslo-Bangkok tur/retur med bestillingsfrist 12 mnd frem.

Får snart planlegge neste tur, men skal skrive mer her om denne turen først :)
5 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1799

02 mai 2019, 11:54

tdr skrev:
02 mai 2019, 10:26
Fortsatt SAS-fast

Hjemreisen ser ut til å bli en langvarig greie. Blir min fjerde natt på hotell på Gardermoen. Temperaturen ute er 3 grader og det er en sur vind. En koffert full av rene klær hjelper lite da alt er beregnet for 30 grader pluss.

Frokost og lunsj har vært alt for bra og jeg ba om å bli nektet adgang. Det er enten det eller dra fram treningstøyet og komme seg på fitnessenteret.

Foreløpig estimert avreise er i morgen ettermiddag. Da vil jeg ha passert 5 døgn på Gardermoen :cry:

Tur retur OSL-BKK uten kostnad

Normalt når jeg forlater Bangkok så har jeg sen utsjekk. Denne gangen var ikke det mulig og jeg dro til Suvarnabhumi mye tidligere enn jeg bruker. Hadde gjort innsjekk online og gikk rett til Emirates for å bli kvitt bagasjen. Hyggelig betjening stilte meg noen spørsmål og tenkte kjekk smalltalk, men så kom det: «Avgangen er overbooket». Fikk forespørsel om jeg kunne tenke meg å si fra meg plass for å fly neste dag. Emirates ville ordne hotell og transport for natten. Kompensasjon ville være en gratis tur/retur Oslo-Bangkok med Emirates.

Takket raskt ja, spesielt med tanke på streiken hos SAS og visste at jeg uansett ikke kom meg videre. Rent praktisk ble jeg sjekket inn og bagasje levert. Men bagasje ble ikke sendt videre og sto på vent. Selv måtte jeg vente ute og kunne ikke gå gjennom pass og sikkerhetskontroll. Ca en time før avgang måtte jeg møte igjen for å vite hva som skjedde videre.

Det viste seg at det ville bli plass på flyet da det var en gruppe som ikke var ankommet. Så ble det å ta samme fly allikevel. Det var et lite sjansespill å vente ute og ingen tid til taxfree. Det gjorde ikke noe. Fast track for å komme raskt forbi kontrollene og ut til flyet. Flott! I tillegg flyttet til et bedre sete i andre etasje på Airbus 380.

Så det beste var at til tross for at jeg kom meg avgårde med samme fly ga Emirates meg samme kompensasjon; en gratis tur Oslo-Bangkok tur/retur med bestillingsfrist 12 mnd frem.

Får snart planlegge neste tur, men skal skrive mer her om denne turen først :)
får du ekstra tur , må vel væra temmlig
ok da at de streiker i sas,
må nesten flire,
de snakket om lite fri helger,
dette må vel flyvere være klar over da de velger yrket!
og ei temmlig grei grunn lønn

tenker på nær 100 000 offshore
som jobber hælj bulnog påske,
detta viste vi og hadde kompensjasjom for der
må si jeg er noe forundret over streike grunnlaget!
veit da fåglan hvor mange streiker det har vert i sas på 45 år ikke få,
på tide de nå fir fydda opp!
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Brukeravatar
tdr
x 1226
Kontakt:

03 mai 2019, 18:07

Straks hjemme

SAS fikk meg i lufta. Bare en busstur unna med flybussen så er jeg hjemme om litt over en time.

Har ikke hatt et sekund hjemlengsel på turen, men dagene på hotell på Gardermoen kunne jeg godt spart meg for.

Nå blir det hjem til sortering av opplevelser og tanker om neste tur.
4 x
Brukeravatar
tdr
x 1226
Kontakt:

02 jul 2019, 18:20

tdr skrev:
03 mai 2019, 18:07

Nå blir det hjem til sortering av opplevelser og tanker om neste tur.
Sortering av opplevelser har det vært mange av og tanker om neste tur har man daglig.

Sortering av bilder fra turen har gått tregt og oppdateringer underveis stoppet opp. Beklager :oops:

Skal forsøke å legge ut litt bilder tatt fra turen.

Starter med bilder fra nasjonalparken Sam Roi Yot sør for Hua Hin. Navnet Sam Roi Yot betyr noe slikt som 300 topper og har navnet etter alle små fjelltoppene i området. Fantastisk fin natur og interessante områder.

Ble et par dagsturer i området og drar gjerne tilbake.

Første stedet ut er det stedet Sai, en liten fiskerlandsby også kjent for grotten Sai Cave. Dette er en mindre grotte som ikke er så mye besøkt som mer kjente Phraya Nakhon Cave. Noen få lokale møtte vi på tur der. Veldig bratt stigning og personalet ved bunnen av stigningen advarte om at turen ikke var for alle. Har ikke noe bilder fra selve grotten tilgjengelig her.

Asianet_tdr-00407.jpg
Stranden ved Sai. Ikke noe badesand på denne
Asianet_tdr-00406.jpg
Lokale fiskere
Asianet_tdr-00409.jpg
Flotte lyktestolper
Asianet_tdr-00413.jpg
Asianet_tdr-00415.jpg
4 x
Brukeravatar
tdr
x 1226
Kontakt:

02 jul 2019, 18:27

Noen litt mer tilfeldige bilder fra området.

Asianet_tdr-00419.jpg
Mye storfe på veiene i området her

Asianet_tdr-00424.jpg
Sam Phraya Beach

Asianet_tdr-00423.jpg
Sam Phraya Beach

Asianet_tdr-00426.jpg
Flott natur

Asianet_tdr-00427.jpg
Et tempel fanget fra bilvinduet

Asianet_tdr-00431.jpg
Khao Sam Roi Yod National Park

Asianet_tdr-00436.jpg
Grønt og herlig - avbrutt av kabler (selvsagt)

Asianet_tdr-00437.jpg
Det bygges ut med dobbeltspor for jernbanen.
6 x
Brukeravatar
tdr
x 1226
Kontakt:

06 jul 2019, 18:00

Fortsatt i samme området. Denne gangen i sumpområdet Bueng Bua. Dette er Thailands største sump med ferskvann og er internasjonal anerkjent som et viktig område.

Det er et lang gangvei i tre utover området her, men det anbefales å trå virkelig forsiktig. Her er det dårlig og nedslitt, og hvis man trår feil fare på ferde. Men utsikten over området er fantastisk, spesielt ved solnedgang. Skulle gjerne vært der når lotusblomstene står i full blomstring.

NB! Husk insektsmiddel!

Asianet_tdr-00445.jpg
Ca 1 km før gangveien

Asianet_tdr-00449.jpg
Bueng Bua solnedgang

Asianet_tdr-00452.jpg
Bueng Bua solnedgang

Asianet_tdr-00454.jpg
Bueng Bua solnedgang

Asianet_tdr-00457.jpg
Bueng Bua solnedgang

Asianet_tdr-00463.jpg
Bueng Bua solnedgang
4 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»