Reiseregistrering ved utenlandsopphold

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

For første gang så har jeg ikke registrert meg ved ambassaden siden tjenesten ble opprettet, men tenkte at det kanskje var på tide å gjøre igjen etter gårsdagens rykter. Kan være kjekt å få informasjon fra UDI om ting skulle eskalere.


Reiseregistrering - frivillig registrering ved utenlandsopphold
Artikkel | Sist oppdatert: 10.09.2015


www.reiseregistrering.no er et tilbud til norske reisende som ønsker å registrere kontaktopplysningene sine hos Utenriksdepartementet. Dette vil gjøre det lettere for utenrikstjenesten å få kontakt med deg i tilfelle noe alvorlig skulle skje der du er. I en krisesituasjon vil utenrikstjenesten ha mulighet til å kontakte deg via e-post, SMS eller telefon.

Vi anbefaler alle reisende og fastboende nordmenn i utlandet om å registrere seg. Vurder alltid reisemål, reisens lengde og formål.

Utenriksdepartementet oppfordrer reisende til å holde seg oppdatert om sikkerhetssituasjonen i landet. Du kan lese mer om reiseinformasjon under hvert enkelt land.

Opplysningene du registrerer blir behandlet etter kravene i Personopplysningsloven. Du har selv tilgang og innsyn i dataene du har registrert. For å registrere deg må du ha tilgang på e-post eller SMS. Løsningen er selvadministrert og du kan når som helst endre eller oppdatere opplysninger knyttet til din profil. For å endre eller slette opplysninger må du benytte epostadressen eller telefonnummeret du brukte da du først registrerte deg.

Alle opplysninger blir slettet innen 30 dager etter reisens slutt. Du må samtykke til at personopplysninger kan behandles i Utenrikstjenesten som beskrevet over.
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#2

Phay skrev: 11 feb 2019, 00:53 For første gang så har jeg ikke registrert meg ved ambassaden siden tjenesten ble opprettet, men tenkte at det kanskje var på tide å gjøre igjen etter gårsdagens rykter. Kan være kjekt å få informasjon fra UDI om ting skulle eskalere.


Reiseregistrering - frivillig registrering ved utenlandsopphold
Artikkel | Sist oppdatert: 10.09.2015


www.reiseregistrering.no er et tilbud til norske reisende som ønsker å registrere kontaktopplysningene sine hos Utenriksdepartementet. Dette vil gjøre det lettere for utenrikstjenesten å få kontakt med deg i tilfelle noe alvorlig skulle skje der du er. I en krisesituasjon vil utenrikstjenesten ha mulighet til å kontakte deg via e-post, SMS eller telefon.

Vi anbefaler alle reisende og fastboende nordmenn i utlandet om å registrere seg. Vurder alltid reisemål, reisens lengde og formål.

Utenriksdepartementet oppfordrer reisende til å holde seg oppdatert om sikkerhetssituasjonen i landet. Du kan lese mer om reiseinformasjon under hvert enkelt land.

Opplysningene du registrerer blir behandlet etter kravene i Personopplysningsloven. Du har selv tilgang og innsyn i dataene du har registrert. For å registrere deg må du ha tilgang på e-post eller SMS. Løsningen er selvadministrert og du kan når som helst endre eller oppdatere opplysninger knyttet til din profil. For å endre eller slette opplysninger må du benytte epostadressen eller telefonnummeret du brukte da du først registrerte deg.

Alle opplysninger blir slettet innen 30 dager etter reisens slutt. Du må samtykke til at personopplysninger kan behandles i Utenrikstjenesten som beskrevet over.

tror du UD noensinne vil bidra med substansiell informasjon man straks bør forholde seg til?
kommer neppe noe annet enn vær merksam på ..... ikke gå der og der unødvendig .....
trå med varsomhet - ikke bidra til å piske opp stemningen

takk for det UD
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Det er nå mest at de vet vi er i områet, og kan få gitt en sms om det skulle skje noe, og for at pårørende har ett sted å henvende seg og få beskjed også. Sparer mye tid i krisesituasjoner når man er registrert for ambassaden, da vi har lagret både kontaktinfo til oss selv og pårørende.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

merklig kommentar fra politiet på gardermoen:
i fjor da jeg kom til norge, viste passet
på « emigratin . norsk politi kvinne»

sa hun stramt:
« jasså du har vert lenge borte!!!»
vel jeg tengte fort
og svarte : « vel alt erjo relatift, men er det forbudt og vere borte ( lenge)»
jeg har da ikke vert lenge borte svarte jeg!!

« ivertfall mere en 7 måneder sa hun kvast»
kan jeg få passet mitt sa jeg
hun ga det til meg med et « surt flirlig oppsyn»

faen te megge tenkte jeg,
så slo det meg at nå har norge begynt og registrere befolknkngen på vei ut inn,
vel merklig oppførsel av en offentlig tjeneste mann ( kvinne?)
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#5

riflefish skrev: 30 jun 2019, 14:24 merklig kommentar fra politiet på gardermoen:
i fjor da jeg kom til norge, viste passet
på « emigratin . norsk politi kvinne»

sa hun stramt:
« jasså du har vert lenge borte!!!»
vel jeg tengte fort
og svarte : « vel alt erjo relatift, men er det forbudt og vere borte ( lenge)»
jeg har da ikke vert lenge borte svarte jeg!!

« ivertfall mere en 7 måneder sa hun kvast»
kan jeg få passet mitt sa jeg
hun ga det til meg med et « surt flirlig oppsyn»

faen te megge tenkte jeg,
så slo det meg at nå har norge begynt og registrere befolknkngen på vei ut inn,
vel merklig oppførsel av en offentlig tjeneste mann ( kvinne?)
dem så vel alt du gjort i ditt liv tyv hans derfor sur
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Glemte å nevne at man også har oppgitt policy nummeret til forsikringen, som kan være livsviktig informasjon, og hva slags behandling og hvor man blir sendt.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

riflefish skrev: 30 jun 2019, 14:24 merklig kommentar fra politiet på gardermoen:
i fjor da jeg kom til norge, viste passet
på « emigratin . norsk politi kvinne»

sa hun stramt:
« jasså du har vert lenge borte!!!»
vel jeg tengte fort
og svarte : « vel alt erjo relatift, men er det forbudt og vere borte ( lenge)»
jeg har da ikke vert lenge borte svarte jeg!!

« ivertfall mere en 7 måneder sa hun kvast»
kan jeg få passet mitt sa jeg
hun ga det til meg med et « surt flirlig oppsyn»

faen te megge tenkte jeg,
så slo det meg at nå har norge begynt og registrere befolknkngen på vei ut inn,
vel merklig oppførsel av en offentlig tjeneste mann ( kvinne?)
Hehe..jeg skrev om det selv ang. Gardemoen..fxxxer..rett og slett..lagde unødvendig problem..jeg unngår kvinner uansett hvilke land..de lager problem hver eneste gang jeg reiser alene..det er min nye erfaring ihvertfall..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Viktig melding fra UD!

Du er registrert i Utenriksdepartementets reiseregistrering.

Av hensyn til personvern må vi slette din oppføring når vi nå oppgraderer våre systemer. Dersom du fremdeles ønsker å stå registrert i Utenriksdepartementets reiseregistrering, ber vi deg registrere deg på nytt. Dette kan du gjøre på reiseregistrering.no, eller du kan gjøre det i vår nye app Reiseklar som foreløpig er tilgjengelig i en betaversjon, og kan lastes ned fra App Store (Apple) og Google Play (Android).

Takk for tilliten, UDs Operative Senter.


Så da vet dere at det har kommet en app som kan lastes ned i en betaversjon.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

Phay skrev: 22 sep 2021, 09:40 Viktig melding fra UD!

Du er registrert i Utenriksdepartementets reiseregistrering.

Av hensyn til personvern må vi slette din oppføring når vi nå oppgraderer våre systemer. Dersom du fremdeles ønsker å stå registrert i Utenriksdepartementets reiseregistrering, ber vi deg registrere deg på nytt. Dette kan du gjøre på reiseregistrering.no, eller du kan gjøre det i vår nye app Reiseklar som foreløpig er tilgjengelig i en betaversjon, og kan lastes ned fra App Store (Apple) og Google Play (Android).

Takk for tilliten, UDs Operative Senter.


Så da vet dere at det har kommet en app som kan lastes ned i en betaversjon.
ingen vits og være oppført der,
fordi det er ingen fordeler,
dissa registra børn holde seg unna,
fordi ud yder ingen assistanse i et system
der kun frivillige er registret!
det mener nå jeg.
bare for og lage jobb for statsansatte byråkrater😂🇳🇴❤️

ps gi
meg en fordel hvor UD kan bistå,?
utenriksstasjoner
hva kan de tilby borgere i 2021!
nå trengs ingen oversettlse på pensjon trygd
nå ere bankkonto som teller
ikke kan de oversette førekort opplysninger ,
lenger.
de kontakter foresatte om en er avgått m døden
eller er satt i fengsel,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

I den verden vi lever idag, så får vi jo informasjon fortløpende om hva som skjer relativt raskt igjennom mange kanaler, men UD tilbyr en kanal med sikker og bekreftete informasjon under naturkatastrofer, terror, og eventuelt ett uoversiktelig kupp feks.

Det er viktig for myndighetene å ha oversikt over hvor mange norske statsborgere som oppholder seg i Thailand til enhver tid, og vil lette deres arbeide med å bringe på det rene om personen er i landet eller ikke, om vi som brukere faktisk gjør det vi skal. Det var jo ett uoversiktelig kaos uten like under tsunamien feks.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»