Video: Hvordan håndtere møte med en cobra!

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Slanger har blitt et større problem i Thailand hvor de gjerne dukker opp i folks boliger. En som jobber med å fjerne slanger har laget en video om hvordan man kan slippe unna en cobra.

Rolige bevegelser og et stort håndkle ser ut til å være løsningen, men ... :o

Helst vil jeg slippe å havne i en slik situasjon :roll:


https://www.youtube.com/watch?v=_exhPSY0wsE
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#2

Kan anbefale Facebook-siden «Samui snake and wildlife rescue».

Burde kanskje bli skeptisk når man ser hvor mye cobraslanger det er, og hvor ofte de kommer seg inn til folk, men i stedet har jeg lært hvor lite farlig slanger faktisk er.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

fotomannen skrev: 08 feb 2019, 14:14 Kan anbefale Facebook-siden «Samui snake and wildlife rescue».

Burde kanskje bli skeptisk når man ser hvor mye cobraslanger det er, og hvor ofte de kommer seg inn til folk, men i stedet har jeg lært hvor lite farlig slanger faktisk er.
Den kobraslangen som ble fanget i forrige uke eller no var 6 meter eller no..jeg husker ikke hvor det var...jeg har sett en kobraslange som var i den størrelsen bak en glassvegg..fytti helvete..hårene sto..det glemmer jeg aldri...da snakker jeg ikke om sirkusslange her..de er små i forhold..veldig små..
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Så denne for noen dager siden, funnet på en restaurant i Krabi :o

Huff sier jeg!




Five metre king cobra caught in Krabi restaurant
A five metre king cobra was caught inside a restaurant in Krabi by plucky rescue workers yesterday.

Krabi Pitak Pracha rescue workers arrived at the restaurant to find the restaurant staff and customers outside the restaurant.

A staffer says that the king cobra was found at the back of the restaurant inside the kitchen.

A rescue worker used a snake snare to catch the 5 metre reptile. It took about 20 minutes to catch it. It is believed to be about 15 years old.

A 20 kilogram, 5 metre king cobra was caught by a skilled rescue worker with his bare hands in Krabi last month. Not recommended!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#5

Heftige saker. :)

Det tok meg nesten 10 år med reiser i Thailand før jeg så min første slange utenfor fangenskap, men etter at jeg så den har det blitt lettere å spotte dem. De er overalt. Jeg har derfor begynt å legge ned lokket på toalettet hvis jeg bor i bungalow. Det er nok der de kommer inn, og jeg vil helst ikke gå på en cobra på badet.

Men etter å ha hatt en håndfull centerpides på rommet, er jeg mye mer skeptisk til dem. Det er er noe ordentlig jævelskap.

Denne er fin.
58588493-2F99-44C8-B3D7-7D3C297EC21E.jpeg
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Det er kanskje greit å vite om informasjonen i en tidligere tråd:

Giftige slanger: Hva gjør du?
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»