Levekostnader i Thailand?

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#61

riflefish skrev: 05 mai 2020, 12:02 ingen som svindeler slik du er « forbannet på»..,
forstår ikke hva du hentyder,,
de som svindler er ikke er vanlige pensjonister ,
svindle felleskapet , bevares bevares,
du,
Du påstår noe du åpenbart ikke vet noe om. Jeg kjenner faktisk til slike tilfeller.
"de som svindler er ikke vanlige pensjonister" - kan du dokumentere denne påstanden?
På skolen lærte vi at tusen eksempler på det som påstås ikke dokumenterer at påstanden er korrekt. Derimot er det slik at bare ett tilfelle av det motsatte er tilstrekkelig bevis for at påstanden ikke er korrekt. Har du glemt dette?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#62

Geir Rasch skrev: 06 mai 2020, 11:26 Du påstår noe du åpenbart ikke vet noe om. Jeg kjenner faktisk til slike tilfeller.
"de som svindler er ikke vanlige pensjonister" - kan du dokumentere denne påstanden?
På skolen lærte vi at tusen eksempler på det som påstås ikke dokumenterer at påstanden er korrekt. Derimot er det slik at bare ett tilfelle av det motsatte er tilstrekkelig bevis for at påstanden ikke er korrekt. Har du glemt dette?
huttetu ,
dette høres jo helt forferdelig ut,
mr ,,🙄
syke norske pensjonister som svindler
phhhuuu
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#63

riflefish skrev: 06 mai 2020, 13:56 huttetu ,
dette høres jo helt forferdelig ut,
mr ,,🙄
syke norske pensjonister som svindler
phhhuuu
Ja, tenk at noen kan finne på å skrive noe slikt om disse søte uskyldige pensjonistene :)!
Det er gjerne de samme personene som roper høyest om innvandrere som snylter på det norske samfunnet.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#64

Geir Rasch skrev: 07 mai 2020, 07:42 Ja, tenk at noen kan finne på å skrive noe slikt om disse søte uskyldige pensjonistene :)!
Det er gjerne de samme personene som roper høyest om innvandrere som snylter på det norske samfunnet.
nei nei nei nei!
at « uskyldige pensjonister»
går på innvandrere er bare tull,
ja det finnes i blandt folket! og høres og synes godt,
men og beskylde oss pensjonister som rassister, det erjo det du gjør!!🥵
jeg er gift m en innvandrer i 45 år!,
generelt! er det noen som roper høgt!
men neigu om de kan generaliseres!,
det er fremmed fiendtlige elementer
men at dette er « kriminelle» pensjonister,
nei du,
kjenner 100 vis av pensjonister!
det er en « fyllik» som rover høgt!
men blandt oss pensjonister som oppholder seg ute,
er ikke dette slik du sier!
men,
brockmann 1 og 2 rapportene er ikke ens med norske pensjonister,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#65

[mention]riflefish[/mention]

Nå sier ikke [mention]Geir Rasch[/mention] at alle pensjonister ikke forholder seg til reglene eller er rasister. Da feiltolker du innleggene hans i verste mening. Jeg ser absolutt ingen generalisering i hans innlegg i det hele tatt.

Blant alle samfunnslag finner man folk som tøyer regler, å fornekte at de også finnes blant pensjonister er i beste fall naivt. Selv kjenner jeg pensjonister som både tøyer regler i forbindelse med pensjon og også noen som er særdeles rasistiske. Kan ikke snu meg bort å si at det ikke eksisterer om jeg ser en annen vei. De fleste pensjonister som også folket ellers er dog lovlydige borgere.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#66

tdr skrev: 07 mai 2020, 12:31 @riflefish

Nå sier ikke @Geir Rasch at alle pensjonister ikke forholder seg til reglene eller er rasister. Da feiltolker du innleggene hans i verste mening. Jeg ser absolutt ingen generalisering i hans innlegg i det hele tatt.

Blant alle samfunnslag finner man folk som tøyer regler, å fornekte at de også finnes blant pensjonister er i beste fall naivt. Selv kjenner jeg pensjonister som både tøyer regler i forbindelse med pensjon og også noen som er særdeles rasistiske. Kan ikke snu meg bort å si at det ikke eksisterer om jeg ser en annen vei. De fleste pensjonister som også folket ellers er dog lovlydige borgere.
skriver du som moderator må
eller egen mening!
om siste vil jeg kommentere
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#67

riflefish skrev: 07 mai 2020, 13:02 skriver du som moderator må
eller egen mening!
om siste vil jeg kommentere
Som du burde fått med deg har det vært tydelig siden starten at når jeg skriver som moderator så er det markert med rød tekst.

Det føles nesten som du mistenkeliggjør det jeg skriver og at du antyder at jeg ikke har egen mening!
Står helt for det jeg har skrevet som egen mening om temaet. Synes du blåser ting helt ut av proposjoner. Jeg gjentar gjerne at jeg ikke ser noen som helst generalisering ut fra det som tidligere er skrevet og det jeg viser til er faktum.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#68

tdr skrev: 07 mai 2020, 13:17 Som du burde fått med deg har det vært tydelig siden starten at når jeg skriver som moderator så er det markert med rød tekst.

Det føles nesten som du mistenkeliggjør det jeg skriver og at du antyder at jeg ikke har egen mening!
Står helt for det jeg har skrevet som egen mening om temaet. Synes du blåser ting helt ut av proposjoner. Jeg gjentar gjerne at jeg ikke ser noen som helst generalisering ut fra det som tidligere er skrevet og det jeg viser til er faktum.
vel tdr, forstår!
men jeg forstår ikke problemstillingen
vdr at pensjonister er kriminelle!
jeg forstår ikke at dette er tema,
men , i heletatt!
jeg mistenkeliggjør ikke det du skriver,
tvertimot,
men jeg må få spørre!
Sist redigert av riflefish den 07 mai 2020, 13:52, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#69

Geir Rasch skrev: 07 mai 2020, 07:42 Ja, tenk at noen kan finne på å skrive noe slikt om disse søte uskyldige pensjonistene :)!
Det er gjerne de samme personene som roper høyest om innvandrere som snylter på det norske samfunnet.
Skulle gjerne sett noen faktaopplysninger eller argumentasjon som underbygger siste del av innlegget. tdr påstår at dette ikke er generaliserende, men han må ha spesielle øyne for å ikke se det!
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#70

e-golf skrev: 07 mai 2020, 13:50 Skulle gjerne sett noen faktaopplysninger eller argumentasjon som underbygger siste del av innlegget. tdr påstår at dette ikke er generaliserende, men han må ha spesielle øyne for å ikke se det!
Da tror jeg dine øyne henger seg opp i kun det ene innlegget som litt ironisk sier «disse uskyldige søte pensjonistene» og ikke har lest tråden som helhet. Det vises ikke noe sted til at alle pensjonister er av de som utnytter systemet og det kan ikke utelukkes at noen gjør det. Selv kjenner jeg tilfeller. Mine øyne er nok ikke spesielle. I forumsreglene er et av punktene å tolke ting i beste mening noe jeg ikke kan se blir gjort her!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»