ble nektet arsvisum med 11 bankutskrifter

Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#31

riflefish skrev: 15 okt 2019, 15:37 mulig du har litt rett!
men det er jo 100 vis av folk fra offshore
som reiser inn her på turistvisa i vær fri periode,
jeg har en nabo som har gjordt detta i 4 år
også en annen venn,
mulig du kjenner til folk som blir nektet
men offshore gutta har ikke problemer
da hadde det spredd seg raskt!?
De er klar over offshore-arbeidere, og deres mønster, så det pleier å gå bra. Og de er vel heller ikke i landet mer enn halve året?

Og ja, dette har bare blitt et problem fra 2019, og til dels 2018. Tidligere var det bare sporadiske personer som ikke fikk innreise, antallet har økt veldig mye det siste året.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

Thaibreak skrev: 15 okt 2019, 15:42 De er klar over offshore-arbeidere, og deres mønster, så det pleier å gå bra. Og de er vel heller ikke i landet mer enn halve året?

Og ja, dette har bare blitt et problem fra 2019, og til dels 2018. Tidligere var det bare sporadiske personer som ikke fikk innreise, antallet har økt veldig mye det siste året.
Offshore arbeidere jobber 20 uker i året, så om de pendler så er det nok over 6 måneder av gangen ja.
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#33

Phay skrev: 15 okt 2019, 15:55 Offshore arbeidere jobber 20 uker i året, så om de pendler så er det nok over 6 måneder av gangen ja.
Okey. Ikke verste jobben man kan ha, forstår jeg ;)

Men uansett har det vært en urørt gruppe, og jeg tror årsaken er de faste rutinene deres, og at de kanskje opplyser om jobben deres ved en sjekk. Da går det nok bra.
I tillegg har de ett opphold av gangen, antar jeg, ingen visaruns eller extensions. Da er de ikke i faresonen.
Sist redigert av Thaibreak den 15 okt 2019, 17:07, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#34

riflefish skrev: 15 okt 2019, 15:16 kikka nærmere på dette skema
det står : Stm2 som en må vedlegge visa søknad var vel ikke slikt for meg i fjor,
veit da fåglan hvor gammelt det er
men som sirki skriver kom det i 2018?
TM.6 som du skrev ble det ny versjon i 2018.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#35

sikry skrev: 15 okt 2019, 16:44 TM.6 som du skrev ble det ny versjon i 2018.
sorry sikry! jeg skrev feil
det er STM.2 jeg skulle skrevet😢🍀
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#36

Thaibreak skrev: 15 okt 2019, 16:07 Okey. Ikke verste jobben man kan ha, forstår jeg ;)

Men uansett har det vært en urørt gruppe, og jeg tror årsaken er de faste rutinene deres, og at de kanskje opplyser om jobben deres ved en sjekk. Da går det nok bra.
I tillegg har de ett opphold av gangen, antar jeg, ingen visaruns eller extensions. Da er de ikke i faresonen.
vi har en ikke så reint liten gruppe av
fiskere som tro det eller ei
tjener gode penger
og har en brukbar scadule
kjenner noen bar eiere og de sier de beste kundene er norske fiskere
folk på dekk tjener rundt 1,5 mill
og offiserene bedre
det er nok noen 100 fiskere her også
det er « pelagiske» fiskere jeg snakker om
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

Thaibreak skrev: 15 okt 2019, 15:28 Nja, her er det vel motsatt. Altså, om du ikke signerer på noe, og ikke får innreise, så er det normalt kun returdestinasjon du kan dra til. Tilbake til der flyet ditt kom fra, med samme flyselskap. De er ansvarlige for deg, og det koster ingenting. Selskapet betaler det.

Signerer du derimot, så signerer du på at du selv har ansvaret for å komme deg videre, og det fritar flyselskapets ansvar for deg. Da kan du reise hvor du vil, men må betale flybillettene selv. Dette har i hvert fall vært praksisen i andre land, bl.a. i Malaysia (egen erfaring, etter for mange innreiser der), og flere melder også om dette i Bangkok.

Så nei, det er ikke vanskelig å fly videre, men alt tar litt tid. Man sitter gjerne natta over, eller en dag eller to til, avhengig av hjelpen man får, og hvor mange man deler skjebne med, skulle jeg tro.

Det sagt, jeg tror mulighetene er gode for at du kan klare èn eller flere innreiser til før et evt. problem oppstår. Men ingen vet. Og det er kanskje ikke verdt risikoen.
Når en leser Thai visa, så anbefales det å ikke skrive under for så å bli tatt hånd om av flypersonalet til behørig flyselskap som du kom med?

Litt forvirret her nå. Forstår heller ikke at man skal ble anholdt på flyplassen og forvart inntil man på ett eller annet vis forlater landet. Er jo helt uhørt å behandle mennesker slik før man i det hele tatt har entret Thailand.

Håper det er spesielle tilfeller, og ikke er folk som faktisk har gode intensjoner med å besøke landet og i tillegg har de ressurser for å ta hånd om seg selv.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#38

riflefish skrev: 15 okt 2019, 17:40 vi har en ikke så reint liten gruppe av
fiskere som tro det eller ei
tjener gode penger
og har en brukbar scadule
kjenner noen bar eiere og de sier de beste kundene er norske fiskere
folk på dekk tjener rundt 1,5 mill
og offiserene bedre
det er nok noen 100 fiskere her også
det er « pelagiske» fiskere jeg snakker om
eventyrlige priser på makrellen
nå er det gode tider på fiske
Vedlegg
DA50181C-186D-4607-A97C-478F81A85C88.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#39

Phay skrev: 17 okt 2019, 00:52 Når en leser Thai visa, så anbefales det å ikke skrive under for så å bli tatt hånd om av flypersonalet til behørig flyselskap som du kom med?

Litt forvirret her nå. Forstår heller ikke at man skal ble anholdt på flyplassen og forvart inntil man på ett eller annet vis forlater landet. Er jo helt uhørt å behandle mennesker slik før man i det hele tatt har entret Thailand.

Håper det er spesielle tilfeller, og ikke er folk som faktisk har gode intensjoner med å besøke landet og i tillegg har de ressurser for å ta hånd om seg selv.
diskuterte nettopp dette i går med en
« safety man» fra offshore som har en
hærskare av venner,
og min ærfaring ingen har hørt om noe slikt
abselutt ingen, det ble ringerunde!
også dette med fyll på fly ble diskutert
jeg, han eller ingen andre har opplevd bråk
av noe slag på fly!🙄 ( flyveforeningen vil stoppe reise pilsen og salg av « småflasker»
så noe særlig utbredt er det ikke
vel det har vert tilfelle. jeg har lest en gang der en nordmann ble tatt hand om av politi v ankomst! men det hadde lite og gjøre med imigration politiet mm,
så thaibreak må ha opplevd mere en « normalt»😳
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#40

skal få avklart om skattemelding til thailand
kan brukes i stedenfor dette styret m ammbasde som tydlivis forsvinner
nå har jeg i tillegg laget en ny bankonto
for nettopp bevis til neste år!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»