ble nektet arsvisum med 11 bankutskrifter

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

https://www.thailandstidende.com/compon ... nhHVWD4N6k

Norske Johnny Johnsen måtte gå med uforrettet sak fra immigrasjonskontoret i Hua Hin. Han kunne fremvise kun 11 måneders bankutskrifter, men kravet er nå 12 måneder for å få fornyet årsvisum. Johnsen ville teste ut denne veien til visum, siden den norske ambassaden har sådd tvil om hvor lenge de vil fortsette å utstede bekreftelse på inntekt


norske ambassaden har sådd tvil om hvor lenge de vil fortsette å utstede bekreftelse på inntekt

den tid den sorg :(
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

chelsea skrev: 26 jan 2019, 11:28 https://www.thailandstidende.com/compon ... nhHVWD4N6k

Norske Johnny Johnsen måtte gå med uforrettet sak fra immigrasjonskontoret i Hua Hin. Han kunne fremvise kun 11 måneders bankutskrifter, men kravet er nå 12 måneder for å få fornyet årsvisum. Johnsen ville teste ut denne veien til visum, siden den norske ambassaden har sådd tvil om hvor lenge de vil fortsette å utstede bekreftelse på inntekt


norske ambassaden har sådd tvil om hvor lenge de vil fortsette å utstede bekreftelse på inntekt

den tid den sorg :(

Ammbasden har da vel understreket at de vil fortsette og oversette

(pensjon, trygd),,

emigrations regla i thailand er helt klare på hvilke krav som stilles.,




" fra ambasdens hjemmeside"

Årsvisum for norske borgere i Thailand
Skriv vedrørende inntekt og pensjon i forbindelse med ettårsvisum for norske borgere i Thailand

Både ambassaden i Bangkok og konsulatene i Pattaya og Phuket utsteder et skriv, basert på dokumentert informasjon om inntekt og pensjon, som kan brukes ved søknad om ettårsvisum hos thailandske myndigheter.

Vi behøver i den forbindelse følgende opplysninger/dokumentasjon:

Kopi av billedsiden i passet
Nyeste NAV-utskrift som viser din månedlige pensjon, siste pensjonsslipp fra NAV, Statens pensjonskasse eller privat forsikring
Komplett adresse i Thailand
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

riflefish skrev: 26 jan 2019, 14:36 Ammbasden har da vel understreket at de vil fortsette og oversette

(pensjon, trygd),,

emigrations regla i thailand er helt klare på hvilke krav som stilles.,




" fra ambasdens hjemmeside"

Årsvisum for norske borgere i Thailand
Skriv vedrørende inntekt og pensjon i forbindelse med ettårsvisum for norske borgere i Thailand

Både ambassaden i Bangkok og konsulatene i Pattaya og Phuket utsteder et skriv, basert på dokumentert informasjon om inntekt og pensjon, som kan brukes ved søknad om ettårsvisum hos thailandske myndigheter.

Vi behøver i den forbindelse følgende opplysninger/dokumentasjon:

Kopi av billedsiden i passet
Nyeste NAV-utskrift som viser din månedlige pensjon, siste pensjonsslipp fra NAV, Statens pensjonskasse eller privat forsikring
Komplett adresse i Thailand
når ambasaden skriver norske ambassaden har sådd tvil om hvor lenge de vil fortsette å utstede bekreftelse på inntekt, det betyr at dem slutter med det løpet av året eller før
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Det som er greie til ambassaden er at de har ett eget skriv om den type dokumenter..

Jeg husker første gang jeg møtte opp med bekreftelsen på inntekt fra NAV på engelsk...neida..de skrev ett eget brev..kanskje neste gang de kan bare sette på ett stempel som godkjent fra ambassaden? Ordlyden var mye av det samme men inntekten var da på bath 8-)

Jeg forstår jo at det kan bli vanskelig på immigrasjonskontoret når de må tolke hundrevis av ulike selvangivelser og bekreftelse på inntekt selv om det står på engelsk.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Er kravet 12, så nytter det ikke å komme med 11. Er ikke så vanskelig det?

Forøvrig så blir det jo ganske enkelt når man først har kommet igang med å vise til 12 bankutskrifter, så slipper man å reise til ambassaden for de som ikke bor i BKK og omegn.

Synes det blir litt for mye negativitet rundt visumpraksisen i Thailand, som for de aller aller fleste er ganske så grei skuring.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

han kunne vel printet ut en ny en? hvorfor ta ferja til Pattaya? er det noe jeg ikke forstår her? :?
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#7

Kolami skrev: 28 jan 2019, 14:58 han kunne vel printet ut en ny en? hvorfor ta ferja til Pattaya? er det noe jeg ikke forstår her? :?
Jeg forstår det slik at printe ut en ny kunne han ikke da utbetaling fra NAV kommer først 20.Feb. Fint med en ferjetur til den flotte byen som har alt og litt til , men så til poenget han skal til konsulatet for å få bekreftelse på inntekt og da er det ikke lange vegen til Imm. ;)
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

sikry skrev: 28 jan 2019, 16:48 Jeg forstår det slik at printe ut en ny kunne han ikke da utbetaling fra NAV kommer først 20.Feb. Fint med en ferjetur til den flotte byen som har alt og litt til , men så til poenget han skal til konsulatet for å få bekreftelse på inntekt og da er det ikke lange vegen til Imm. ;)
Okai..så han hadde KUN 11 måneder fra NAV vise til med andre ord? Da er det vanskelig da de forlanger 12 mnd uansett--Da blir han nødt til å vise til inntekt..
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

var på
ammbasden i dag og fikk oversatt inntekt
senere reiste jeg til emigration i samutprakarn!
først var det blitt nytt TM 7
skjeme så måtte fylle ut nytt der
i tillegg var det krav st du bekreftet på
eget skjema at man aksepterte loven
om overstay reglen
plus ennå et skjema TM6
i tillegg ville de nå se bangbok som skulle
vise at faste beløp var gått innpå kontoen
vel , jeg hadde ikke med slikt men fikk faktisk
visum for ett år men måtte love og ta med
bankbok neste år!
skal fotografere de to nye skjemane

Ps
ammbasde oversettelsen så de ikke på
mulig det skyldes at det omtrent bare
er nordmenn som får dette
og at de nå vil se kun bankutskrift?
Vedlegg
10282B14-70FC-44C8-ACAA-DC6B73F10D32.jpeg
E291F9CA-B3F1-4B44-885D-6CB189A39B4C.jpeg
Sist redigert av riflefish den 15 okt 2019, 11:11, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Så nå må du vise til 12 overføringer okke som, og inntekt i Norge teller ikke mer?
🌞
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»