ble nektet arsvisum med 11 bankutskrifter

Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#21

riflefish skrev: 15 okt 2019, 11:01 var på
ammbasden i dag og fikk oversatt inntekt
senere reiste jeg til emigration i samutprakarn!
først var det blitt nytt TM 7
skjeme så måtte fylle ut nytt der
i tillegg var det krav st du bekreftet på
eget skjema at man aksepterte loven
om overstay reglen
plus ennå et skjema TM6
i tillegg ville de nå se bangbok som skulle
vise at faste beløp var gått innpå kontoen
vel , jeg hadde ikke med slikt men fikk faktisk
visum for ett år men måtte love og ta med
bankbok neste år!
skal fotografere de to nye skjemane

Ps
ammbasde oversettelsen så de ikke på
mulig det skyldes at det omtrent bare
er nordmenn som får dette
og at de nå vil se kun bankutskrift?
Jeg var å fornyet forlengelsen medio Mai og da var alt med det samme. Jeg brukte kun bekreftelse på inntekt fra konsulatet / ambassaden.
De to skjemaene du har bilde av fikk jeg også stukket til meg ved desken hvor en får kølapp , spurte om dette var noe nytt dama sa nei bare å fylle det ut dette for ca. 2 år ved fornyelse.
De andre som satt der å ventet hadde ikke fått disse skjemaene med unntak av en.
Du skriver TM.6 skjema , det er arrival / departure kortet.

Det nye TM.6 som kom i 2018
https://www.thetravelbrief.com/briefs/t ... st-version
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#22

Phay skrev: 15 okt 2019, 12:08 Jeg må jo få rota meg til ettårsvisum snart, går ikke lenger slik jeg homder på, en skal stole på thai visa forumet. Noen lager litt mat og hauser opp tilstandene tror jeg, men med 7 måneder + i thailand og 4 - 5 innreiser i året med fly, og en til to grenspasseringer over land, så er jeg redd for at det kan bli styr en dag.

Kun ett turist visum i år og resten exemption og extension.

Vel og merke jeg har vært ute av landet både 30, 40 dager og 3 måneder av gangen
Da tror jeg kanskje jeg ville vurdert årsvisumet ja. Forlengelse basert på retirement, og skaffet multi reentry permit i steden, slik at du kan reise fritt dette året.
Rett og slett fordi du er i faresonen for en cocky og maktsyk IO, som kan sende deg i varetekt på immigrasjonen på flyplassen, og etter hvert hjem med beskjed om å skaffe deg et mer passende visum. Turistvisum (til og med METV) har vært gjenstand for utvidete sjekker den siste tiden, og alt bygger på at man mistenker at man jobber i Thailand.

Til din fordel kommer selvsagt at du er i Norge en del av tiden også, men det begynner faktisk å bli mange som har erfart tilsvarende reisemønster som har blitt nektet innreise. Spesielt utsatt blir du siden du er mer enn 180 dager i Thailand årlig, på turistvisum. Nå er det ingen 180 dagers regel lenger, men IO bruker det allikevel som en mal for utvelgelse av random sjekk av turister.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Thaibreak skrev: 15 okt 2019, 13:00 Da tror jeg kanskje jeg ville vurdert årsvisumet ja. Forlengelse basert på retirement, og skaffet multi reentry permit i steden, slik at du kan reise fritt dette året.
Rett og slett fordi du er i faresonen for en cocky og maktsyk IO, som kan sende deg i varetekt på immigrasjonen på flyplassen, og etter hvert hjem med beskjed om å skaffe deg et mer passende visum. Turistvisum (til og med METV) har vært gjenstand for utvidete sjekker den siste tiden, og alt bygger på at man mistenker at man jobber i Thailand.

Til din fordel kommer selvsagt at du er i Norge en del av tiden også, men det begynner faktisk å bli mange som har erfart tilsvarende reisemønster som har blitt nektet innreise. Spesielt utsatt blir du siden du er mer enn 180 dager i Thailand årlig, på turistvisum. Nå er det ingen 180 dagers regel lenger, men IO bruker det allikevel som en mal for utvelgelse av random sjekk av turister.
Jeg er klar over risikoen, og er klar for å reise rett til Phil eller Malaysia om jeg blir stoppet. Men hører jo rykter om at det er umulig nesten å få fly videre?

Viktigste er å ikke skrive under på noen ting, kreve sin rett til å bevege seg fritt og videre ut av landet på egne premisser.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#24

Phay skrev: 15 okt 2019, 13:17 Jeg er klar over risikoen, og er klar for å reise rett til Phil eller Malaysia om jeg blir stoppet. Men hører jo rykter om at det er umulig nesten å få fly videre?

Viktigste er å ikke skrive under på noen ting, kreve sin rett til å bevege seg fritt og videre ut av landet på egne premisser.
desverre så finnes det endel nordmenn med
overstay også,
nå etter at alt er på data begynner politiet og jakte på slike,
tror du ikke har noe og frykte så lenge
at papira er rett fyldt ut, og ere noe en ikke forstår erjo disse folka hjelpsomme,da
du er slettes ikke i noen faresone,
jeg har jo tidligre sakt hva slags visum jeg synes du burde ha,

det viktigste dr vel og kunne bevise at
en har penger innenfor kravene!
men har som tidligre nemt en følese av
at det er noe forskellig « praktisering» på
forskellige immigration kontorer!
i dag var de flere 100 som skulle ha work permit og køen var lang av asiater det var sogar telt ute der arbeidslkende satt
noen agenter kom med tjukke bunker m
dokumenter og pass
jeg ventet max 15 minutter så årsvisa gikk
sabla raskt ,( de brukte ca 5 min på min sak)
i og med jeg sto der og fylte ut nye skjema
så det gikk greit alikavel😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#25

chelsea skrev: 15 okt 2019, 12:12 du må ha trippel å det års visumet blir mye dyrere
det heter; multible og da ere vel ubegrensa
antall inn ut pr år
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#26

riflefish skrev: 15 okt 2019, 13:56 desverre så finnes det endel nordmenn med
overstay også,
nå etter at alt er på data begynner politiet og jakte på slike,
tror du ikke har noe og frykte så lenge
at papira er rett fyldt ut, og ere noe en ikke forstår erjo disse folka hjelpsomme,da
du er slettes ikke i noen faresone,
jeg har jo tidligre sakt hva slags visum jeg synes du burde ha,

det viktigste dr vel og kunne bevise at
en har penger innenfor kravene!
men har som tidligre nemt en følese av
at det er noe forskellig « praktisering» på
forskellige immigration kontorer!
i dag var de flere 100 som skulle ha work permit og køen var lang av asiater det var sogar telt ute der arbeidslkende satt
noen agenter kom med tjukke bunker m
dokumenter og pass
jeg ventet max 15 minutter så årsvisa gikk
sabla raskt ,( de brukte ca 5 min på min sak)
i og med jeg sto der og fylte ut nye skjema
så det gikk greit alikavel😂
Overstay blir det ikke! Det er garantert!
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#27

kikka nærmere på dette skema
det står : Stm2 som en må vedlegge visa søknad var vel ikke slikt for meg i fjor,
veit da fåglan hvor gammelt det er
men som sirki skriver kom det i 2018?
Vedlegg
7C49A4E3-839E-465C-B611-F7A9BC0D4438.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#28

riflefish skrev: 15 okt 2019, 13:56 desverre så finnes det endel nordmenn med
overstay også,
nå etter at alt er på data begynner politiet og jakte på slike,
tror du ikke har noe og frykte så lenge
at papira er rett fyldt ut, og ere noe en ikke forstår erjo disse folka hjelpsomme,da
du er slettes ikke i noen faresone,

jeg har jo tidligre sakt hva slags visum jeg synes du burde ha,

det viktigste dr vel og kunne bevise at
en har penger innenfor kravene!
men har som tidligre nemt en følese av
at det er noe forskellig « praktisering» på
forskellige immigration kontorer!
i dag var de flere 100 som skulle ha work permit og køen var lang av asiater det var sogar telt ute der arbeidslkende satt
noen agenter kom med tjukke bunker m
dokumenter og pass
jeg ventet max 15 minutter så årsvisa gikk
sabla raskt ,( de brukte ca 5 min på min sak)
i og med jeg sto der og fylte ut nye skjema
så det gikk greit alikavel😂
Riflefish, dette har ingenting med søkeprosessen å gjøre. Det er kun sjekkene ved desken ved ankomst, og jo, han er i faresonen for utspørring og å bli holdt tilbake med hans historie. Ingen som helst tvil om det. Det er mange eksempler nå på at personer med tilsvarende historie ikke får innreise lenger på turistvisum. Man kan ikke lenger ha så mange som tidligere, det er nå skjerpet inn.
I følge immigrasjonsoffiserer, er han ikke pr. definisjon turist lenger, med 7+ måneder over flere år i Thailand.

Det kan gå bra, men det kan også ikke gå bra.

Søker han om årsvisum, vil han selvsagt aldri få problemer.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#29

Phay skrev: 15 okt 2019, 13:17 Jeg er klar over risikoen, og er klar for å reise rett til Phil eller Malaysia om jeg blir stoppet. Men hører jo rykter om at det er umulig nesten å få fly videre?

Viktigste er å ikke skrive under på noen ting, kreve sin rett til å bevege seg fritt og videre ut av landet på egne premisser.
Nja, her er det vel motsatt. Altså, om du ikke signerer på noe, og ikke får innreise, så er det normalt kun returdestinasjon du kan dra til. Tilbake til der flyet ditt kom fra, med samme flyselskap. De er ansvarlige for deg, og det koster ingenting. Selskapet betaler det.

Signerer du derimot, så signerer du på at du selv har ansvaret for å komme deg videre, og det fritar flyselskapets ansvar for deg. Da kan du reise hvor du vil, men må betale flybillettene selv. Dette har i hvert fall vært praksisen i andre land, bl.a. i Malaysia (egen erfaring, etter for mange innreiser der), og flere melder også om dette i Bangkok.

Så nei, det er ikke vanskelig å fly videre, men alt tar litt tid. Man sitter gjerne natta over, eller en dag eller to til, avhengig av hjelpen man får, og hvor mange man deler skjebne med, skulle jeg tro.

Det sagt, jeg tror mulighetene er gode for at du kan klare èn eller flere innreiser til før et evt. problem oppstår. Men ingen vet. Og det er kanskje ikke verdt risikoen.
Sist redigert av Thaibreak den 15 okt 2019, 16:03, redigert 3 ganger totalt.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#30

Thaibreak skrev: 15 okt 2019, 15:23 Riflefish, dette har ingenting med søkeprosessen å gjøre. Det er kun sjekkene ved desken ved ankomst, og jo, han er i faresonen for utspørring og å bli holdt tilbake med hans historie. Ingen som helst tvil om det. Det er mange eksempler nå på at personer med tilsvarende historie ikke får innreise lenger på turistvisum. Man kan ikke lenger ha så mange som tidligere, det er nå skjerpet inn.
I følge immigrasjonsoffiserer, er han ikke pr. definisjon turist lenger, med 7+ måneder over flere år i Thailand.

Det kan gå bra, men det kan også ikke gå bra.

Søker han om årsvisum, vil han selvsagt aldri få problemer.
mulig du har litt rett!
men det er jo 100 vis av folk fra offshore
som reiser inn her på turistvisa i vær fri periode,
jeg har en nabo som har gjordt detta i 4 år
også en annen venn,
mulig du kjenner til folk som blir nektet
men offshore gutta har ikke problemer
da hadde det spredd seg raskt!?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»