Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Nytt valg 24. mars.

Utpåtur
x 184

13 feb 2019, 09:55

"Ungdommer kan ikke etablere seg" i Norge - total BS - mine foreldre -min far var offiser sjømann og tjente bra - jeg var 12 da vi fikk oss eget hus i -68.

En kompis som "måtte" gifte seg da han var 18 og mekanikerlærling - bygde nytt og de flyttet rett inn - samme området i Vestfold.

Hvis man vi ha et hus eller leilighet i det området og har jobb - så er det ikke veldig dyrt idag.

Å bo på de dyreste stedene i Oslo kan nok by på problemer for noen - men det var aldri en mulighet for førstgangsetablerere før heller.

Dyrtid - det snakket man om under første EU-valget. Vel det hadde blitt dyrere uten EU innflytelse det er helt klart.
Sjekk objektiv statestikk - vi kommer ut på topp hver gang.
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1546

13 feb 2019, 09:58

fotomannen skrev:
13 feb 2019, 07:29
Men det er vel ingen i de artiklene som muligens er lest nå, som påstår at det er krise i dag? Det er i så fall ikke noe jeg har sett noe til. Det er derimot mange som analyserer de senere års hendelser, og basert på det, ser for seg store endringer de neste månedene og årene.

De som skriver, er eksperter på Thailand. Det er ikke journalister med tre års utdannelse og master i historie. Vanlige journalister skriver om ukas drap i Pattaya, men de analyserer ikke landets politiske scene, sånn de som skriver artiklene, kronikkene og meningene i avisene jeg viste til bak, gjør.

De er ikke ansatt av avisene, men er i vesentlig grad forskere innen ASEAN-forhold, tilknyttet ulike universiteter i Thailand, andre asiatiske land og i vesten, og de er regnet som ledende eksperter på det de skriver om.

(Hvem de ulike artikkelforfatterne er står oftest nederst i artikkelen, og så kan dere jo se selv om dere syntes dette er mennesker som bør vite hva de snakker om).

Personlig har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg om hvem som tar feil eller har rett, og jeg har ikke peiling på hvordan det ser ut i Thailand neste måned, om et halvt år eller om fem år, men det er også derfor jeg søker kunnskap hos de som har det. Når så mange mennesker med autoritet ser ut til å frykte det mange mener er eksistensielle uoverensstemmelser langt over grasrotnivå, synes jeg det er grunn til i det minste å følge med.

Leser man kommentarene under diverse nettaviser eller skriblerier på Facebook, er det mange som krisemaksimerer til det pinlige, men disse barkrakkfilosofene analyser ikke kompliserte maktanliggender for NY Times eller The Diplomat.
pattaya erjo drømmeplassen for de som
har gjort en forbrytelse i hjemlandet
derfor er det nok endel kriminelle elementer
som lever der, og det blirjo drama da folk
blir myrdet!
men størstedelen av folk i pattaya erjo ærlige individer,!
men de kriminelle skaper store overskrifter
forstålig !
hvor mange mennesker som til en vør tid som oppholder seg der er nok ukjent!
ble selv ranet av to katoyer der
( min skyld, jeg hadde vert på et jubeleum og hadde nok drukket mye, mitt nye kamra og ny iPhone ble stjålet) jeg anmeldte det ikke
ei sprek ( dame) kom mot meg det var en katoy så kom ei ( en) bak og tømte baggen
merket ingen ting før jeg kom på hotellet😉🇹🇭 dumt og rave full i mørke bakgater hvor en er i verden!😊
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2146

13 feb 2019, 13:13

I mellomtiden så er offentlig urinering det store samtale emnet i en av de store badebyene 🤡
2 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Hua Hin, Thailand
x 1286

13 feb 2019, 13:34

Hehe! Står jo rett som det er en thai kar og pisser i veikanten omtrent hvor som helst. I går når jeg gikk til skolen langs Petchasem satt det en liten kar på huk og pissa borte ved Rocco. Altså en småvokst fyr i 50 åra. Så de er ikke spesielt blyge her må jeg si...
2 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1095
Kontakt:

13 feb 2019, 13:49

Minner om emnet!

Hvordan det var i Norge før, spesielle forhold etter en krig(!), etablering av bolig, ran utført av katoyer eller urinering har ikke spesielt mye med tema å gjøre. Jeg sliter hvertfall med å se koblinger.

Hvis dere føler at disse tingene er noe å diskutere så kan dere starte en ny tråd og holde denne innenfor tema.
0 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2146

13 feb 2019, 14:20

tdr skrev:
13 feb 2019, 13:49
Minner om emnet!

Hvordan det var i Norge før, spesielle forhold etter en krig(!), etablering av bolig, ran utført av katoyer eller urinering har ikke spesielt mye med tema å gjøre. Jeg sliter hvertfall med å se koblinger.

Hvis dere føler at disse tingene er noe å diskutere så kan dere starte en ny tråd og holde denne innenfor tema.
Det er kanskje en sammenheng mellom hva myndighetene føler det må bruke tid på, og slå ned på! Vi ser jo hvor stort krenkelser av thaienses følelser blir slått opp i mediene, og synderene må taes for enhver pris.

Så det går litt på hva som er viktig for nasjonalfølelsen, og kanskje noe vi ville kalle avledningsmanøvere for å holde folk opptatt med hva som egentlig ikke er samfunnsnyttig, men allikevel gir følelsen av at myndighetene tar vare på nasjonen og fortsatt holder de samlet på tross av utfordringene de møter på veien.

I mellom tiden så sitter jo statsoverhodet i Europa og passer på at ting er som det burde være.
0 x
fotomannen
x 294

13 feb 2019, 19:13

Ikke kildene jeg personlig ville tillagt særlig mye vekt, men i vanskelig tider tyr thaiene til overtro, skriver Bangkok Post, og de har derfor spurt astrologene om hjelp. ;)

"The stars are all in place," the president of Thailand's International Astrological Association told AFP.

"There will be a big change, a big confrontation, a big negotiation."
"It's a fight between the people who have a new thinking and the people who keep the old way of thinking," he said cryptically.
"I can't dare to predict who will be prime minister.... All I know is that the results of the election will stun us."
https://www.bangkokpost.com/news/politi ... airvoyants
1 x
sattphalat
x 259

19 feb 2019, 21:41

Ultranasjonalistene rasler med sablene....

https://www.thaipbsworld.com/army-chief ... list-song/

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
2 x
fotomannen
x 294

20 feb 2019, 11:09

sattphalat skrev:
19 feb 2019, 21:41
Ultranasjonalistene rasler med sablene....

https://www.thaipbsworld.com/army-chief ... list-song/

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Den generalen der, det han sier, verdiene han utstråler, nå kulminert i et fascistisk musikkønske som fikk hoderystende journalister til å spørre om de virkelig hørte riktig, får meg til å tenke at Prayuth framstår som en go’gutt i forhold, og at det som kommer neste gang kan være noe mye verre.
1 x
fotomannen
x 294

21 feb 2019, 08:05

Skulle demokrativennlige kandidater få for mange stemmer, eller bli for populære, sånn karen i linken under er i ferd med å bli blant unge i Bangkok, er det bare å true med fengsel, eller få dem diskvalifisert før de rekker å utgjøre et for stort problem.

http://www.khaosodenglish.com/politics/ ... es-forward

.
0 x
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»