Ryggproblemer

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Første gangen jeg kom til Thailand kunne jeg ikke gå 30 meter før jeg måtte sette meg ned, så jeg kan skrive under på akkurat den biten der. Det ble flere og lengre turer etterhvert, samt tilrettelegging for å kunne reise oftere.

En skal ikke underslå den psykosomatiske delen ved det, for når man har vært aktiv hele sitt liv, og begynner å få innskrenket bevegelsefriheten, så går det på psyken også. Selvfølgelig også andre underliggende årsaker som jobb, familieliv og andre ytre og indre faktorer.

Det er jo ikke uten grunn at noen blir nyrelgiøse og hiver seg på yoga kurs innenlands som utenlands, samt leser selvrealiseringsbøker om det ene og det andre.

På tide å nyte livet, roe ned, senke tempoet, og være fornøyd med mindre. Less is more var det en som sa en gang i tiden, og det har jeg trykket til mitt bryst.
🌞
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#12

chelsea skrev: 07 mai 2018, 08:50 Akupunktur i china town er vel vært et besøk chinersere er flinke til helbre sånne skader
Helt enig akupunktur er verd å forsøke. Jeg hadde problemer med korsryggen -mye pga mye bilkjøring og lite bevegelse. Satt jeg på en krakk så knakk jeg i 2 når jeg gikk ned fra krakken. Men så prøvde jeg akupunktur og det hjalp for meg. Nå tar jeg vedlikeholds akupunktur- :D
You Never walk Alone :D
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#13

Har hatt skjev rygg siden ungdomstiden, så ryggplager har fulgt meg stort sett gjennom hele livet. De første årene var det til å leve med, men nærmere 60-års alderen har jeg vært tvunget til å ta i bruk smertestillende. Det er riktig som påpekt at smertestillende ikke helbreder, det bare lindrer. Min ryggskade er uopprettelig, så helbredelse er uansett utelukket. Fastlegen min i Norge utelukket operasjon.
Med årene har behovet for smertestillende økt, da knyttet til kveld og natt. Uten smertestillende så forplanter ryggsmertene seg til uroligheter i beina og nattesøvn er da utelukket. Støtter utsagn om at oljemassasje kan gjøre godt, men det er langt mellom de som kan dette. Noen bare søler olje utover kroppen, andre er enten for lite kraftfulle i bevegelsene, andre igjen for harde. Finner du en som fikser dette, så ta vare på henne! (Ja, jeg vil ikke ha mannlige massører.) Lett å bli misforstått når jeg nettopp har nevnt massasje, men det er et faktum at også en orgasme virker lindrende. Hvordan man framkaller den er jo opp til den enkelte å finne ut av - metode er uten betydning i denne sammenhengen.
Viktig å holde seg noenlunde i form. Siden gå/løpe er utelukket for meg (for stor belastning på ryggen), så har jeg investert i en spinning-sykkel som brukes jevnlig til cardiotrening. I tillegg til sykkeløvelser legger jeg inn styrkeøvelser, spesielt for mage.
Viktig å vite at ingen rygglidelser er like. Like viktig som noe annet er å akseptere situasjonen slik den er, finne ut hva som fungerer for deg og lage det beste livet ut fra det.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

Geir Rasch skrev: 09 apr 2022, 06:00 Har hatt skjev rygg siden ungdomstiden, så ryggplager har fulgt meg stort sett gjennom hele livet. De første årene var det til å leve med, men nærmere 60-års alderen har jeg vært tvunget til å ta i bruk smertestillende. Det er riktig som påpekt at smertestillende ikke helbreder, det bare lindrer. Min ryggskade er uopprettelig, så helbredelse er uansett utelukket. Fastlegen min i Norge utelukket operasjon.
Med årene har behovet for smertestillende økt, da knyttet til kveld og natt. Uten smertestillende så forplanter ryggsmertene seg til uroligheter i beina og nattesøvn er da utelukket. Støtter utsagn om at oljemassasje kan gjøre godt, men det er langt mellom de som kan dette. Noen bare søler olje utover kroppen, andre er enten for lite kraftfulle i bevegelsene, andre igjen for harde. Finner du en som fikser dette, så ta vare på henne! (Ja, jeg vil ikke ha mannlige massører.) Lett å bli misforstått når jeg nettopp har nevnt massasje, men det er et faktum at også en orgasme virker lindrende. Hvordan man framkaller den er jo opp til den enkelte å finne ut av - metode er uten betydning i denne sammenhengen.
Viktig å holde seg noenlunde i form. Siden gå/løpe er utelukket for meg (for stor belastning på ryggen), så har jeg investert i en spinning-sykkel som brukes jevnlig til cardiotrening. I tillegg til sykkeløvelser legger jeg inn styrkeøvelser, spesielt for mage.
Viktig å vite at ingen rygglidelser er like. Like viktig som noe annet er å akseptere situasjonen slik den er, finne ut hva som fungerer for deg og lage det beste livet ut fra det.
jeg er i samme klubben,
men ungår smertestillende,
har skaffa meg el trehjulsykkel,
de siste 6 månedene har jeg fått behandling
på smerteavdelingen ved Medpark hotel
hun er spesialist har satt accapunktur vær måned
smertene er nærmest borte
jeg trener vær dag i svømmebasseng
går på bunn i 20 minutter,
dette var helt utrolig med smerte behandling m
accupunktur

legens navn
Dr Urairat Siriwatvejakul
, jeg har fått klar besked om og holde meg unna noe som minner om thai massasje fysoterapauten på
MedPark hospital er dyktige,
men jeg klarer ikke gå lengre en 5-10 minutter
merklig det går med sykkel
brukte smertestillende tidligre,
muskelavsappene,
nå er ingen ryggskader like
men jeg vil anbefale en profesjonell
smertelige som driver med rehap!

jeg veit godt hva ryggsmerter er

har funnet ut at en må ha en lege man er fortrolig med,
veit da fåglan hvor mange som jegvhar opsøkt,
Sist redigert av riflefish den 10 apr 2022, 08:13, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

siste findings
Vedlegg
E9CA5488-985D-4F38-96C8-217C971D1B32.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#17

riflefish skrev: 10 apr 2022, 17:06 verdt og prøve

https://behealth.space/en/cbd/gummies/e ... zga&prot=2#
Selges dette i Thailand?
Gikk inn på lenken din og klikket meg videre for å se på mulig bestilling, men da kom bare opp melding om at siden ikke finnes. Ville uansett ikke kjøpt noe direkte over nett fra ukjent selger, ville bare se hva slags priser som gjaldt.
Om det selges i vanlige apotek i Thailand så er det jo verdt å prøve, ellers ikke.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#18

Geir Rasch skrev: 11 apr 2022, 07:32 Selges dette i Thailand?
Gikk inn på lenken din og klikket meg videre for å se på mulig bestilling, men da kom bare opp melding om at siden ikke finnes. Ville uansett ikke kjøpt noe direkte over nett fra ukjent selger, ville bare se hva slags priser som gjaldt.
Om det selges i vanlige apotek i Thailand så er det jo verdt å prøve, ellers ikke.
Både CBD og også THC til medisinsk bruk er tillatt er i thailand nå om man har resept fra lege. Men selges også masse som bare er svindel produkter. Hevdes å kunne hjelpe mot smerter og litt forskjellig. Jeg fikk resept og forsøkte begge typer, men uten noen særlig effekt for de smerter jeg forsøkte det mot.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#19

Geir Rasch skrev: 11 apr 2022, 07:32 Selges dette i Thailand?
Gikk inn på lenken din og klikket meg videre for å se på mulig bestilling, men da kom bare opp melding om at siden ikke finnes. Ville uansett ikke kjøpt noe direkte over nett fra ukjent selger, ville bare se hva slags priser som gjaldt.
Om det selges i vanlige apotek i Thailand så er det jo verdt å prøve, ellers ikke.
Både CBD og også THC til medisinsk bruk er tillatt er i thailand nå om man har resept fra lege. Men selges også masse som bare er svindel produkter. Hevdes å kunne hjelpe mot smerter og litt forskjellig. Jeg fikk resept og forsøkte begge typer, men uten noen særlig effekt for de smerter jeg forsøkte det mot.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#20

Dobbel
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»