Coronavirus 2020

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

riflefish skrev: 05 apr 2020, 14:05 jeg har en venn i ky usa han forteller om økende vold over alt. pga folk nå blir desperate arbeidsløsheten har nå okt med
8 milioner på 14 dager
i forrige måned ble det solgt mere håndvåpen og ammo en på et år folk er nærvøse
folk ser aksjesparingene går rett vest

det er opprettet en krise telefon for de som er utsatt for vold

folk mener nå det kommer en ny depression
ikke ressessition

https://ncadv.org/statistics
jeg avfotograferte krisetelefon på tv fra
cnn

ps påska 2020 blir ingen god påske,
Vedlegg
C365D113-BBCF-441F-8C3A-F38009D08295.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Reinkarnert Pelle

Det er bra "vi" kan hjelpe

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/l ... ord-Italia
Helseminister Bent Høie (H) mener at dette er det riktige tidspunktet for å bistå et land som står overfor enorme utfordringer. Det offisielle dødstallet i Italia er det høyeste i verden og nærmer seg 16.000.
Norge skal bidra med 20 til 25 sykepleiere, leger og logistikkpersonell som kommer fra sykehus over hele landet. Belastningen på hvert enkelt sykehus blir dermed liten, og verdien av dette teamet vil være større i Italia, mener helseministeren.

Norske helsemyndigheter vurderer at situasjonen i Norge er håndterbar, og at den ventede smittetoppen fortsatt ligger et stykke fram i tid.

– Vi har kontroll på smittesituasjonen i Norge, mens Italia er på toppen av krisen, sier Høie.

Han peker også på at italienske leger har tatt seg tid til å være med på videokonferanser og til å dele sine erfaringer med Norge, og at dette har gjort oss bedre i stand til å planlegge.

– Det norske teamet kommer til å få kunnskap og erfaringer med seg hjem som den norske helsetjenesten vil ha nytte av, sier Høie.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958

Reinkarnert Pelle skrev: 05 apr 2020, 23:00 Det er bra "vi" kan hjelpe

https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/l ... ord-Italia
Helseminister Bent Høie (H) mener at dette er det riktige tidspunktet for å bistå et land som står overfor enorme utfordringer. Det offisielle dødstallet i Italia er det høyeste i verden og nærmer seg 16.000.
Norge skal bidra med 20 til 25 sykepleiere, leger og logistikkpersonell som kommer fra sykehus over hele landet. Belastningen på hvert enkelt sykehus blir dermed liten, og verdien av dette teamet vil være større i Italia, mener helseministeren.

Norske helsemyndigheter vurderer at situasjonen i Norge er håndterbar, og at den ventede smittetoppen fortsatt ligger et stykke fram i tid.

– Vi har kontroll på smittesituasjonen i Norge, mens Italia er på toppen av krisen, sier Høie.

Han peker også på at italienske leger har tatt seg tid til å være med på videokonferanser og til å dele sine erfaringer med Norge, og at dette har gjort oss bedre i stand til å planlegge.

– Det norske teamet kommer til å få kunnskap og erfaringer med seg hjem som den norske helsetjenesten vil ha nytte av, sier Høie.
Det blir nok motatt med gled,all hjelp de kan få. Tallene fra idag er triste nok og det må,være en ufattelig påkjenning for helsepersonell som arbeider der.
Kanskje er de på toppen av kurven nå,ser de på andre dag har færre på intensiv, fall i antall døde igjen, og nå også færre innlagt på,sykehus.
Ikke mange men forhåpentlig snur det for de.
Smittesprdeningen er under 1 igjen , har vært det før også men en får håpe det blir det for godt nå.
Fra siden corrona virus Italia
2020-04-05 21.12.16.png
2020-04-05 21.13.50.png
Kolami

Wood1958 skrev: 05 apr 2020, 23:33 Det blir nok motatt med gled,all hjelp de kan få. Tallene fra idag er triste nok og det må,være en ufattelig påkjenning for helsepersonell som arbeider der.
Kanskje er de på toppen av kurven nå,ser de på andre dag har færre på intensiv, fall i antall døde igjen, og nå også færre innlagt på,sykehus.
Ikke mange men forhåpentlig snur det for de.
Smittesprdeningen er under 1 igjen , har vært det før også men en får håpe det blir det for godt nå.
Fra siden corrona virus Italia
2020-04-05 21.12.16.png2020-04-05 21.13.50.png
Hvorfor hjelpe Italia? de bryr seg ikke om Norge..det neste som mangler er de sender til Spania også som ihvertfall ikke bryr seg..Jeg trodde at det var en krise i Norge..men det er det tydligvis ikke.
Reinkarnert Pelle

Kolami skrev: 06 apr 2020, 03:54 Hvorfor hjelpe Italia? de bryr seg ikke om Norge..det neste som mangler er de sender til Spania også som ihvertfall ikke bryr seg..Jeg trodde at det var en krise i Norge..men det er det tydligvis ikke.
Kanskje er det ingen krise i Norge for at Italia allerede har hjulpet oss ?

Som det står i innlegget ovenfor :
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Kolami

Reinkarnert Pelle skrev: 06 apr 2020, 07:36 Kanskje er det ingen krise i Norge for at Italia allerede har hjulpet oss ?

Som det står i innlegget ovenfor :
Hva betyr det egentlig? planglegge hva? LOCK DOWN, en sledgehammer?
Wood1958

Kolami skrev: 06 apr 2020, 03:54 Hvorfor hjelpe Italia? de bryr seg ikke om Norge..det neste som mangler er de sender til Spania også som ihvertfall ikke bryr seg..Jeg trodde at det var en krise i Norge..men det er det tydligvis ikke.
Ikke vet jeg om hvor mye de bryr seg om Norge. Jeg vet ikke hvem det er i dag men i fks Nato , var det vel Itallienerene som var satt opp til å komme oss til unnsetning først i en eventuell krigsituasjon for noe få år siden.
Dette viruset var vel for noen få måneder siden et lokalt Kinesisk problem. Litt større i dag.Tiltak er satt inn mange steder. Allikevel er tiltakene ikke nok til å stoppe viruset., men bremser fart og spredning i mere og mindre grad ut fra tiltakene som gjøres.
Land etter land har latt det være naboens problem mens det har vokst i egen stue.Først Italia, så Spania og Frankrike. mens det blusset opp.
reiste andre som før dit de kunne på ferie . Så videoer fra begynnende krise i Spania mens Engelsmennene dro og festa rundt Spanjolenene.,Nå spåes det at England skal bli værre enn både Italia og Spania.
Det samme skjer , når det eksloderer med tilfeller så har ingen kapasitet eller rutiner gode nok i helsesektoren.Så en felles front kan kan sikkert være en god ide, Både fra humanitert samt læremessig og resursmessig synspunkt. Å være med på å slukke en brann på arnestedet med mest mulig tilgjengelig resurser er kanske også med på å få hjulene igang igjen litt fortere for alle samt efektivt mot spredning. Noe som jeg tror er det beste for de fleste land økonomisk.
Og vi har nok krise her også tiltakene er for å kunne håndtere krisen så det ikke eksploderer og blir kompett uhåndterlig.jeg vet ikke når de regner med at vi skal være på toppen av kurven her, de sa før i Mai måned , men det var mens de regnet med 100 syke til påske.
Jeg vet ikke om alle som kom etter vinterferie fremskyndet forløpet eller eskalerte problemet.
Ny viten og forskning kommer jo også hele tiden, jeg ser at hos våre naboer(Sverige)blir det mere kritiske røster i mediene etter som det kommer mere forskning om smitte fks.(link fra debatt i svenske expressen)Nå er vistnok Svenskene i en særskilt sitasjon vedrørende kriselover også. Så en videosnutt i expressen hvor det kom frem at i motsetning til andre land Var det fks nedfelt i grunnloven i Sverige at untakstilstandlover kunne bare lages av regjeringen i en krigssituasjon, og sikkert ikke så lett for et nøytralt land. men samtidig en beskyttelse av demokratiske prinsipper. Men jeg se det er igang med forberedelser til masse tester både der og i Finland også nå.
Så en felles front ser ut til å danne seg.
Fra expressen med litt om nyere forskning bla om smitte.Som jo gjør at flere oppfordrer til bruk av maske mange steder
https://www.expressen.se/debatt/nar-tar ... an-smitta/
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

bra det er saklige optimister om dagen

ps la ut feil link

https://finansavisen.no/nyheter/bors/20 ... -depresjon
Vedlegg
858FF3B3-0B43-4C1F-9A6F-B6B090E05465.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami

riflefish skrev: 06 apr 2020, 13:52 bra det er saklige optimister om dagen

ps la ut feil link

https://finansavisen.no/nyheter/bors/20 ... -depresjon
Får håpe det..men mange eksperter mener allerede at vi er inne i en depresjon.ihvertfall er det det gullfolka sier... 8-)
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»