trodde veksthus var forbehold oss opp nord jeg.
må da bli fryktelig klamt inni de..
De pensjonistene som har bobil og hytter har nok ikke anskaffet det med annet enn oppsparte midler. Sparer en gjennom et langt liv, så blir det kanskje penger av det? Mener du at de som Hart spart gjennom livet skal straffes med dårligere pensjon?CAT skrev: ↑03 sep 2020, 18:46 Er vel ingen som har så go råd som norske pensjonister?
Hytter og bobiler, syden reiser og spa weekender.
Fattigere blir feil, mindre kjøpekraft OK, men fortsatt har de så det holder.
Det nye med pensjonister nå, er at de har begynt å klage å syte å.
Hørte aldri det fra mine besteforeldre, hadde vel knapt vært i Sverige,
Er enig, skulle bare fyre opp litt her, er jo endel pensjonister på forumet.Geir Rasch skrev: ↑04 sep 2020, 19:54 De pensjonistene som har bobil og hytter har nok ikke anskaffet det med annet enn oppsparte midler. Sparer en gjennom et langt liv, så blir det kanskje penger av det? Mener du at de som Hart spart gjennom livet skal straffes med dårligere pensjon?
Det er ellers svært mange pensjonister som av ulike årsaker, samlivsbrudd o.l., som ikke har noe sparekapital å lene seg mot. De er fullstendig avhengig av pensjonen sin. Så, som med folk flest, er også pensjonistene en ulik gruppe.
Det er jo ikke til å underslå at en del pansjonister i Norge har mer å rutte med enn noen andre, og de har også gjeld oppetter ørene som mange andre, og det blir ikke mye igjen av arven for mange. Selv så skal jeg ikke klage, men man er jo utsatt for fremtidige korreksjoner.CAT skrev: ↑04 sep 2020, 22:28 Er enig, skulle bare fyre opp litt her, er jo endel pensjonister på forumet.
men fremtidige pensjoner blir dårligere, redusert kjøpekraft blir resultatet.
svært mange kan ikke spare opp som du nevner, av ulike årsaker.
Selv mener jeg at de som velger å flytte til thailand el spania for den saks skyld bør få den sammen pensjonen som om de skulle bodd i norge. De legger ikke igjen noe penger i norge, men er vel heller ikke til særlig bry heller.
Tror nok mange ser på investeringene i Tyrkia og Øst eropeiske land som utsatt i disse dager fremover med økte spenninger og usikker fremtid. Men Hele Asia vet vi jo også vil bli satt under høyere press fra Kina i fremtiden, så toget ruller på alle kanter.
tyrkia er den siste plass på jord skal bosette seg,han som er høvding der er ikke helt god, spania er bedre dette med husokopanter liten baggetel, spania skal snart lage en ny lov på dette dem blir snart lei av disse folkene som tar seg til rettePhay skrev: ↑05 sep 2020, 01:27 Tror nok mange ser på investeringene i Tyrkia og Øst eropeiske land som utsatt i disse dager fremover med økte spenninger og usikker fremtid. Men Hele Asia vet vi jo også vil bli satt under høyere press fra Kina i fremtiden, så toget ruller på alle kanter.
Jeg ville ha satset på sydeuropeiske land også, men da kan man like gjerne bo i norge, og ta 6 måneder på vinterstid mener nå jeg. Leve smalhans 6 måneder i året for å få 6 måneder i valgfritt land etter vær, temperatur Valuta og politisk Uten å måtte binde seg, og alltid ha en base hjemme. Norge er og blir det beste landet å leve i uansett politisk klima vil jeg tro i fremtiden.
Jeg er mest spent på hvordan temperaturen vil forandre seg mot vestlendinger her i Thailand de neste årene, og hvor mye Thailandske myndigheter slipper til Kina og deres påvirkning.
Ser jo at kanalen Igjennom Thai bukta Til India havet er høyt oppe I mediene igjen, og noe som vil være en fordel for Thailand og Kina strategisk i fremtiden, og ikke minst sikre mer investeringer og Allianse med Kina. .
Å leve på budsjett er det mange som ikke kan. Særlig dagens ungdom. har veldig lite lyst å gå ned på levestandarden minPhay skrev: ↑05 sep 2020, 01:17 Det er jo ikke til å underslå at en del pansjonister i Norge har mer å rutte med enn noen andre, og de har også gjeld oppetter ørene som mange andre, og det blir ikke mye igjen av arven for mange. Selv så skal jeg ikke klage, men man er jo utsatt for fremtidige korreksjoner.
Jeg har ihvertfall lært å leve på budsjett opp igjennom årene, og vet hvordan det er å ha lite i perioder, så jeg tror jeg skal greie meg i fremtiden hva nå enn som kommer opp. Har en i tillegg ett krypinn i Norge om ting skjærer seg, så er mye gjort, og man trenger ikke å gå inn med en kjempeinvestering eller ha dyr husleie fra første stund av ved en eventuell retur. Jeg forstår at de som emigrerte for 10 - 20 år siden turte å satse, men i dag? Da skal man ha nok verdier i bakhånd og ikke bare belage seg på en pansjon, og så ta med hele flyttelasset fra Norge i en sleng.