Hva kan man si om status så langt?
Flere av de "store" lagene har vunnet kamper uten i det hele tatt noe overbevisende spill.
I går:
Uruguay - Saudi-Arabia 1-0
Store forventninger til Uruguay, men Saudi-Arabia var virkelig med hele veien i den kampen.
Araberne gjorde seg langt fra bort og trusler om konsekvenser for spillerne hvis de ikke leverte bør kanselleres.
De spilte mye god fotball. Uruguay var skuffende til tross resultatet.
Portugal - Marokko 1-0
Ikke spesielt god fotball fra Portugal og Marokko hadde virkelig fortjent et mål.
Foruten målet var Ronaldo helt borte.
Iran - Spania 0-1
Enda en kamp hvor favoritten kun leverte seier. Spillet var igjen skuffende.
Iran spilte med hjerte og kunne godt ha fått et mål eller to.
I dag:
Danmark - Australia 1-1
Fikk ikke sett kampen, men et resultat som forventet.
Tror ikke Danmark kommer veldig langt selv om de skulle ta seg videre.
Frankrike - Peru 1-0
Favoritten innfrir med resultat, men ikke med spill.
Peru hadde nesten 57% ballbesittelse og hadde fortjent bedre.
Argentina - Kroatia 0-3
Igjen en favoritt som virkelig skuffer.
Jeg sa dette før VM startet:
Argentina: Mye gode spillere og hvis de har fått samkjørt laget er de å regne med.
Igjen ser vi dessverre et Argentina som ikke klarer få stjernene til å spille bra fotball sammen.
Kroatia var effektive i forsvarsarbeidet, nesten litt kjedelig å se at de la seg så lavt i perioder.
I tillegg en del "skader" og uthaling av tid. Antifotball.
Grusom keepertabbe og gode mål som følge av det. Også de siste målene.
Totalt sett fortjent seier til tross for at Argentina hadde ballen desidert mest.
Så får vi se hva morgendagen bringer av fotballglede og -sorger.