Dagens spørsmål og svar i WHO , hvor de ser fallende tall globalt men ikke vet om det skyldesmat så mange land har endret teststrategier og tester kindre. Det pekes på farene ved å redusere overvåkning og minnes om viktigheten til å bidra til å redusere spredning. Demser heller ingen indikasjoner på at viruset rbegynner å ha noen "influensalignene"oppførsel avsluttes det med.
https://youtu.be/lj5uWVYXIGc
Coronavirus 2020
Jeg hadde influensa i 2019, hadde da 40 i feber snart en uke, tror det er det sykeste jeg har noen gang har vært.Wood1958 skrev: ↑22 feb 2022, 18:51 Dagens spørsmål og svar i WHO , hvor de ser fallende tall globalt men ikke vet om det skyldesmat så mange land har endret teststrategier og tester kindre. Det pekes på farene ved å redusere overvåkning og minnes om viktigheten til å bidra til å redusere spredning. Demser heller ingen indikasjoner på at viruset rbegynner å ha noen "influensalignene"oppførsel avsluttes det med.
https://youtu.be/lj5uWVYXIGc
Forrige torsdag fikk jeg korona og den har vært som en mild forkjølelse.
Det virker som om det er forskjellig på hvordan det oppleves, men godt du hadde"mild"variant. Du skrev vel tidligere om et par som det åpenbart var forskjellig med sykdom hos også.
-
Olav Seglem
- Sted: Satuk/buriram-Egersund
Men, litt annen vinkling, relatert til Thailand:
Nå er skoler og barnehager stengt, igjen..
Antar de siste 2 årene har det vært tilfelle 50 prosent av tiden.
Hva vil skolevesenet gjøre ang lærdommen elevene er kommet på etterskudd med?
Gå et ekstra år?
Eller si at de har hatt tilbud om hjemmeundervisning, thai barn er verdens smarteste med smarte "omsorgpersoner", og bare skyve problemet over på neste ledd ??
Gå et ekstra år?
Eller si at de har hatt tilbud om hjemmeundervisning, thai barn er verdens smarteste med smarte "omsorgpersoner", og bare skyve problemet over på neste ledd ??
-
Arild Holtet
Vår familie har flere gutter som går på både Grunnskole og vidregående skoler. Det de har lært i år er dessverre omtrent NULL.Olav Seglem skrev: ↑23 feb 2022, 01:19 Men, litt annen vinkling, relatert til Thailand:
Gå et ekstra år?
A.H.
-
Olav Seglem
- Sted: Satuk/buriram-Egersund
Det er det som er så trist.
De som har vel utdannede/"smarte" foreldre vil kunne få hjelp, men den store massen er ikke der, desverre.
Så forskjellene øker.
Har nevt for min kone at hun må spør læreren til hennes barnebarn hva som er skolens plan videre for å tette etterslepet i utdannelsen.
I norge tror jeg nok dette ville blitt tatt opp kjapt av utålmodige foreldre og skoleverket blitt avkrevd en plan.
Så ikke i Thailand - tragisk nok..
De som har vel utdannede/"smarte" foreldre vil kunne få hjelp, men den store massen er ikke der, desverre.
Så forskjellene øker.
Har nevt for min kone at hun må spør læreren til hennes barnebarn hva som er skolens plan videre for å tette etterslepet i utdannelsen.
I norge tror jeg nok dette ville blitt tatt opp kjapt av utålmodige foreldre og skoleverket blitt avkrevd en plan.
Så ikke i Thailand - tragisk nok..
Dette med stengte skoler tror jeg kan variere mye fra sted til sted. Vi har vårt hus nummer 2 oppe i nord Phaya Mengrai ca. 40.km. nordøst for Chiang Rai hvor kona har en datter datter 11 år som går på den statlige skolen. Her har det vært stengt maks 3 uker siden pandemien startet og da var det læring via internett.Olav Seglem skrev: ↑23 feb 2022, 01:19 Men, litt annen vinkling, relatert til Thailand:
Gå et ekstra år?
Såvel naturlig imunitet og vaksine reduserer antall alvorlig syke og død men det er ikke det samme som forhindrer helt. Det ble vel sagt underveis i vaksineringen her hjemme også At jo flere vaksinerte vi fikk jo flere,syke vaksinerte ville vi få se. Så selv om en får mild sykdom første gang er det vist ingen garanti for å ikke bli mere syk neste gang.
Så løsningen din er å stenge ned verden helt til dette viruset er utryddet?Wood1958 skrev: ↑23 feb 2022, 11:51 Såvel naturlig imunitet og vaksine reduserer antall alvorlig syke og død men det er ikke det samme som forhindrer helt. Det ble vel sagt underveis i vaksineringen her hjemme også At jo flere vaksinerte vi fikk jo flere,syke vaksinerte ville vi få se. Så selv om en får mild sykdom første gang er det vist ingen garanti for å ikke bli mere syk neste gang.