Mulig det er lettere til å motivere folk i Danmark til smittevern hvor blandt annet mye sykefravær er gyldig oppsigelsesgrunn. Nå var det vel også firmaer som gikk først ut og forlangte vaksinering av folk der.e-golf skrev: ↑27 jan 2022, 01:29 jeg tror det blir bra denne vinteren. Håper danmark gjør det riktige (har de gjort det ofte tidligere?:) Nå kommer lettelser som gjør skoler, barnehager og resten av samfunnet mer åpent og sosialt. håper virkelig det blir som før. Ingen coronapass og autoriteter som skal sjekke passerseddelen. Har vært i land som har mer autoritære politikere, politi og sikkerhetsstyrker enn vi har, men mye galskap her hjemme også. Har du ikke tatt boosterdosen får du kritikk. din jævla antivaxer (jeg er vaksinert). politikere og media har spesielt mye å rydde opp i.
Men som du nevner det trengs kanskje litt oppryddning her .
Vi kan vel ikke ha folk som mener det er best å bli smittet så fort som mulig til å lære oss smittevern
At det er umulig å ikke bli smittet er også en underlig innstilling å ha om en skal lære folk å leve med smitte i samfunnet.
Så får en se om viruset muterer underveis videre og hva som da skjer.
Det har tatt 2 år for EU å la det være fokus på person og ikke land ved reiser. Så gjenstår det kanskje litt for å kunne reise smittefritt . Dvs test samt karantene så en får bukt med et smitteproblem.
At de land som bekjemper viruset er interessert i å få nye repetisjon med store bølger er jeg ikke så sikker på .