Side 452 av 473
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 04 jan 2022, 13:57
av Wood1958
Følger en på you tube i karantene nå som fikk svaret positiv på test and go, må ha vært slag i ansiktet når han gleda seg til å komme ut og feire nyttår.
Først skulle han på sykehus men ble hotelkarantene videre. Han la ut andre episode nå . Må være frustrerende å få de sedvanlige "ja svar" når han spør forsikring om hvem som betaler(han selv eller forsikring) mens han kalkulerer seg frem til over 4800 pund. .
Men dagen går,så han kommer vel ut til slutt den 10ende og får nyte turen selv om det er dårlig start.Men motsatt første episoden som det ble endret hurtig tittel på og litt innhold på , så virker det som han innser at "bordet fanger."
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 04 jan 2022, 14:15
av Wood1958
Aavitsland sier det greit nok . Mulig det er hans" personlige mening" Andre snakker om et veldig smittsomt virus. Før var det R tall , så ble det 2 typer R tall På slutten ble det innført ett R tall med effekt av tiltak ogås. Nå snakkes det istedenfor om dobblingdager i antall. , sykehuskapasitet osv.Ser UK fremdeles bruker vanlig Rtall.
Men Elefanten i rommet er vel smitten , og som WHO sier "de vanlige tiltak virker"
Omikron ble oppdaget 24 november i S Afrika , 3 og en halv uke etter var det smittetoppen , 2 dager senere i Europa og iføge meteren var det igår 61 %vekst fra forrige uke. Her skal vi vel kanskje slite laaang tid.
https://www.dagbladet.no/nyheter/veldig ... r/75053035
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 04 jan 2022, 20:37
av Wood1958
Ny trend på You Tube kanskje.
En til som ikke ser ut til å se betydning av ordet inkubasjonstid. Tester positiv , bli hentet på hotell til sykehus.stikker av og blir hentet en gang til.
Filmer og legger ut på nett. Reklame for eget manglende smittevett og forståelse av behovet for karantene . Kommer en ny bølge i TH så klages det vel også over å bli pekt på mens importsmitten nådde nærmere 200 om dagen sist de skrev tallene.
Håper disse covidiotene får en regning de ikke makter og får konsekvensene av det. For deretter å settes på flyet hjem.
https://youtu.be/_X4lsqVpNlM
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 04 jan 2022, 22:47
av Wood1958
I forbindelse med en annen tråd om forsikring.
Her er en som testet positiv når han skulle hjem.(episode 2) Forsikring dekker SHA hotell men vistnok ikke flyreisa forteller han.Men vet ikke hva slags forsikring han har. Legger til så første episode, han bruker AXA som han vistnok vil forlenge nå.(
https://youtu.be/bqJtJ47fExM) kikk på kanalen hans om noen skal legge noen mursteiner .
https://youtu.be/flJtk8fIpp4
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 05 jan 2022, 12:11
av Wood1958
Skrev tidligere om endringer i vaksinepass. Nå kan forskjellige land vel ha forskjellige regler men vi skal vist endre på litt her også .
VG og Dagbladet.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/new ... =share-btn
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 05 jan 2022, 16:04
av Wood1958
Alkoholdebatten raser igjen . Utelivet skriker om at slikt ikke foregår i Europeisk sammenheng. FHI som driver med såkalte målrettede tiltak har ikke tilsvarende undersøkelser fra utlandet å dra erfaringer fra.
En slik undersøkelse vil muligens ikke være,særlig relevant når vi lever så forskjellig fra Europeisk livsførsel tenker jeg.
FHI har heller ikke mulighet til å høste kunnskap fra andre land, fordi det også mangler kunnskap om enkelttiltak der, sier hun
Et utested i Norge dekker stort sett et helgepublikum.Vi har kafeteriar hvor vi møtes å drikker kaffe eller tar en lunsj. Vi drar på besøk til hverandre.
I Europa drar folk inom utestedet , pub, bistro vinstue, versthus etter jobb og tar en kaffe , mineralvann, vinglas, øl , Pga boforhold er det i mange land også den sosiale møteplassen. Folk møtes på tilsvarende plasser istedenfor å besøke hverandre hjemme.
Så om smitten spredte seg hjemme, på jobben ,eller på utestedet vlir kanskje tilsvarende vansklig å definere.
https://www.dagbladet.no/nyheter/byrden ... r/75055881
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 05 jan 2022, 16:45
av Wood1958
Hong Kong tar grep og satser ikke på noe "sameksistens"
https://www.aljazeera.com/news/2022/1/5 ... ovid-curbs
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 05 jan 2022, 19:28
av Wood1958
Den Engelske mureren som så ut til å takle situasjonen rasjonelt (og positivt)som den var uten å bebreide andre ,la ut en snutt om tidsfordriv og et unnskyld ut fra balkongen.
Senere la han ut en livestream med gode nyheter om muligheter til å få reise hjem 3 dager tidligere med testing..
Men han bør muligens følges av de som kanskje kan komme i samme situasjon da han kanskje får flere problemer og en da ser hvordan han løser de.
https://youtu.be/fKnZ379YLQk
https://youtu.be/7U9I9MpFntA
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 05 jan 2022, 20:23
av Wood1958
Når vi blir presentert for kutting av karantenebetingelser i fks Hellas så kan vi sikkert gjøre,det samme. Men da bør vi også bli opplyst om at dette gjelder de uten symptoner og milde symptoner. Kanskje også at de blir pålagt å gå med høybeskyttelsesmasker.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/1O ... lasjonstid
https://www.politico.eu/article/greece- ... five-days/
Re: Coronavirus 2020
Lagt inn: 06 jan 2022, 12:19
av Kolami
Wood1958 skrev: ↑04 jan 2022, 20:37
Ny trend på You Tube kanskje.
En til som ikke ser ut til å se betydning av ordet inkubasjonstid. Tester positiv , bli hentet på hotell til sykehus.stikker av og blir hentet en gang til.
Filmer og legger ut på nett. Reklame for eget manglende smittevett og forståelse av behovet for karantene . Kommer en ny bølge i TH så klages det vel også over å bli pekt på mens importsmitten nådde nærmere 200 om dagen sist de skrev tallene.
Håper disse covidiotene får en regning de ikke makter og får konsekvensene av det. For deretter å settes på flyet hjem.
https://youtu.be/_X4lsqVpNlM
Det var like før jeg kastet opp...meningsløst...det er så mange som er smittet i industrien i thailand som er på jobb hver dag..de som er sykest holder seg hjemme..