Side 442 av 473

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 09 des 2021, 15:25
av Kolami
Slett.....slettttt lol

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 09 des 2021, 15:27
av Wood1958
Så blir det kanskje en ny vaksine til som kan godkjennes i EU , den er forøvrig allerede godkjent av Fillipinerene.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 09 des 2021, 15:32
av Kolami
Wood1958 skrev: 09 des 2021, 15:27 Så blir det kanskje en ny vaksine til som kan godkjennes i EU , den er forøvrig allerede godkjent av Fillipinerene.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news ... =share-btn
Opiatkrisen i USA ser brått ut som ett lite problem.....føler jeg.. :?

Vi ble lovet 1 vax...og den virker ikke en gang som man først påsto som den skulle.

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 09 des 2021, 15:59
av Wood1958
[mention]wiking[/mention] Det er nok mye en ikke vet enda om varighet og imunitet. Men vaksina har nå vist seg effektiv til å slå ned mange utbrudd flere steder. Men det er nå alikevel ikke det eneste våpen. Som du selv ofte nevner kommer det mere og mere behandling på banen.
Tiltak viser seg også å fungere når de blir brukt på rette måte. Ser i Svenske FHI sider at det er forskjell oå tester av antibodies.
England har ellers denne statistikk på målinger av antibodies, men der er det ikke skille mellom fks vaksinerte , antall doser , eller naturlig imunetet , tid osv.
Samtidig så er det flere faktorer vel som skaper imunitet, Tceller kan også,fks være sovende og aktivere seg ved infeksjon , slikt kan nå ikke måles.
There are other parts of the immune system that will offer protection, for example, a person's T-cell response. This will not be detected by blood tests for antibodies. A person's immune response is affected by a number of factors, including health conditions and age.
At antibodies synker henger også sammen med at kroppen ikke fortsetter å produsere de når de ikke trengs lengere leste jeg. Men det betyr ikke at en har mistet imunitet.
Link fra UK goverment om emne hvor det også er videre linker hva,de,forholder seg til.

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulation ... vember2021
Screenshot_2021-12-09-15-38-45.png

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 09 des 2021, 16:59
av Wood1958
Ikke så mange land som har noe vaksinedekning i Afrika, men de ser nå at vi er kanskje flinkere til å spre det nye viruset til flere land.Men det er nok mere bruk av kafantener ved reiser på kontinentet der.
Selv har de kun laveste tiltaksnivå forløpig og blir orientert slik om situasjonen i dag.
Også noen ord fra WHO sin Afrikarepresentant om vaksiner og forløpige resultater. Men han nevner også at de trenger ca 3 uker til for å konludere mere.

https://youtu.be/ydeZJ4FVbyA

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 10 des 2021, 02:24
av Wood1958
Kikker litt på hva de dør av ellers i S Afrika, Litt forskjell på hvite og fargede. Blandt de fargede er det for det meste smittsomme sykdommer.og diabetes. Jeg vet ikke men forstår det slik at er det dårlig imunforsvar i forveien så trengs det kanskje mer en 1 vaksine, ja kanskje både 2 og,booster. Ser da ikke vekk ifra at selv med vaksine så kan det bli mange smittede i S Afrika., Uten at det nødvendigvis blir helt likt resultat med smitte og sykdomsbilde her.
HIV smittede har vel ofte nedsatt imunforsvar. Og S Afrika er for tiden verdens episenter for HIV. . Det er mellom 7,5 og 7.8 millioner av de der.med muligens redusert imunforsvar hos flere.
Slikt kommer ikke frem når det skrives om efekt av vaksine. Så kan nok være lurt og vente på resulter fra fks WHO eller andre steder.
Fra google .
2021-12-10 02.04.48.png
2021-12-10 02.05.49.png

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 10 des 2021, 14:58
av Wood1958
Smitten stiger en gang til i skolene, Det referes ofte til Israel , men at der står elever for 5% av smitten og alle er vaksinerte nevnes ikke , ei heller at det brukes pcr tester. Når ikkevaksinerte elever har fjernundervisning, er muligens slikt en indikasjon på at vaksinerte smitter andre vaksinerte selv om det er reduksjon i smittetall. Og reduksjon i sydom samt innleggelser..
They said that the decision is because 5% of all reported cases are from classrooms where two or more students were found to have the virus.
In October, the Education Ministry reported that in about 87% of classes in which an infected student was found, up to only two additional students were verified.In 82% of classrooms, there were no infected children by day seven.
https://m.jpost.com/health-and-wellness ... ron-688378

Nå vet jeg ikke om hvordan de har det med ventilasjon. Her er det ikke så mye tanke for luftbåren smitte og selv rektorer har ikke tenkt på mulighetene til å redusere smittefare med lufting. Og med små budsjetter tenker en også på strømpriser. Undres på om mange kolleger der tenker likt.Mens jeg tenker på statsministerens ord i begynnelsen av siste pressekonferanse. Om at vi nå har erfaring og vet hva vi bør gjøre, men det var om reduksjon av kontakter.
– For å være helt ærlig, så har jeg ikke tenkt så mye på lufting av klasserom for å hindre smitte. Men målinger har vist at vi har hatt god luftkvalitet i skolen. Samtidig har vi hatt lite smitte – inntil de siste ukene, sier Ryghseter til VG
Det er vel ikke bare å åpne vinduene på vidt gap når det er 10–12 minusgrader ute?
– Nei, og spesielt ikke med de strømprisene vi opplever nå om dagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x ... re-lufting

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 10 des 2021, 15:49
av Wood1958
Fulgte igår pressekonferansen fra Bergen, i mine øyne var det mere logisk de karantenereglene som ble innført. Det er vel forløpig også Delta som skaper probleme for helsevesenet. Men slikt skal en vist ikke ha noe av og ordføreren gjorde idag retrett.
Nå er det påpekt adferdsendring også som årsak til økt smitte noe legen der mener en skal opprettholde da innenfor reglene. Så er en atter igang med å gi intrykk at en kan lovfeste når virus smitter.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... post=80106

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... om-omikron

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 10 des 2021, 18:24
av Wood1958
Nevnte tidligere at de ser på det som en fjerde bølge som utvikler seg i S Afrika, de forbereder seg deretter. Mens de betrakter det som bare på begynnelsen av denne.(Cape Town)
I likhet med oss som har andre viruser som nå øker i omfang har de også en nylig startet influensaepedemi vistnok.
Samtidig så er heller ikke WHO klar over årsaker til bølgen om det fks er pga åpningen og adferdsendringene etter forrige bølge sammen med lav imunitet. .
The WHO stressed in its report that: “While drivers of these increases remain unknown, it is plausible that (the) spread of omicron in combination with enhanced testing following the declaration of a VOC (Variant of Concern), play a role, together with the relaxation of public health and social measures and sub-optimal immunisation coverage
https://www.express.co.uk/news/world/15 ... micron-evg

https://youtu.be/AQ0TUYYi8WU

Re: Coronavirus 2020

Lagt inn: 11 des 2021, 02:14
av Wood1958
En kjent tegner fra SAfrika er Zapiro https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zapiro Han lar ikke pennen hvile under pandemien heller. , gir sin mening om både Boris , vaksineprodusenter og annet som han har gjort i mange år. Den første er eldre fra tiden hvor 1 dose ikke ble nok og dose 2 skulle bli påkrevet
.
2021-12-11 01.01.57.png
2021-12-11 02.01.37.png
2021-12-11 00.11.42.png
2021-12-11 00.30.45.png