Coronavirus 2020

Wood1958

[mention]Phay[/mention]
Du er jo en av de,som bemerker deg med å forstå hva et spørsmålstegn betyr,såsvar skal du nok få etterhvert.
Nå vet jeg ikke om du forsto hva som andre ikke forstår.
Vet jo ikke engang om dette forståes.
Har noen Thaivenner med doktorgrad i samfunnsdynamikk osv i TH.
De igjen i kontakt med fks en proffesor i de,samme ting, som ofte er,dysfunksjonelle ting i et samfunn
Dette innebærer,oversikt over forskjellige menneskegrupper bosatt i TH og deres adferdsmønster innad,såvel utad til dette siamsamfunnet.
Jeg var uten kunnskap om disse kretser og viten der i THsammfunnet i mange år.
Men de har nok like,god oversikt over innvandrermiljøer og livsbetingelser der som her.
Som vi har oversikt over hvordan levekår er internt i våre innvandrermiljøer og mot de,Norske samfunnsnormer.
Men slikt er kunnskap og disse mennesker er nå ikke politiker som bestemmer.
Men jeg tar som nevnt annet sted at skal en kunne ha meninger om uten å yttre disse,uten at folk føler seg tråkket på tærene
Self er slikt ofte generaliserendes og med lokale svingninger.
Men et rimelig overblikk har jeg fått inntrykk av at de har.
Så får jeg balansere mitt syn med inntrykk fra disse kilder Om hvordan Thaisamfunnet er kontra fks farranger mot inntrykk herifra.
Nå ble det mange ord så,vet ikke engang om det,forståes.
Men legger ballen uansett død i denne,tråd.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Du må jo tydeligjøre hva du mener og ha kildehenvisninger til hva disse forskerene på samfunnsvitenskap har kommet frem til!

Vi er ikke så nærtagne, men det er vanskelig å tyde helt hvor du vil hen, og om det er myntet på meg, noen på forumet eller generelt.

I koronatiden så føler jeg at mange falanger i min omgangskrets har gått ganske så stille i dørene, vist omsorg (gitt mye ressurser til matpakkeutdelinger, klesinnsamlinger også videre) samt Thailand ikke er ett fylke med masse smitte i enhver landsby. Så hva som skjer ett sted ikke nødvendigvis føre til innskrenkninger en annen plass. bare for å ta noen eksempler. Landet stopper ikke opp, og folk må reise for å gjøre innkjøp, og da ikke bare falang ting som du ymtet om i en annen tråd. For å si det mildt, det er ikke vanskelig å tolke innleggene dine som angrep om en ønsker det, men de er ikke tydelige nok til å være helt sikker. Så har vi ironi og humor som det kan tolkes som gjør ytterliger komplisert.

Det er fredag, taco og pils! Enjoy 🌞😁
🌞
Wood1958

Phay skrev: 06 aug 2021, 12:47 Du må jo tydeligjøre hva du mener og ha kildehenvisninger til hva disse forskerene på samfunnsvitenskap har kommet frem til!

Vi er ikke så nærtagne, men det er vanskelig å tyde helt hvor du vil hen, og om det er myntet på meg, noen på forumet eller generelt.

I koronatiden så føler jeg at mange falanger i min omgangskrets har gått ganske så stille i dørene, vist omsorg (gitt mye ressurser til matpakkeutdelinger, klesinnsamlinger også videre) samt Thailand ikke er ett fylke med masse smitte i enhver landsby. Så hva som skjer ett sted ikke nødvendigvis føre til innskrenkninger en annen plass. bare for å ta noen eksempler. Landet stopper ikke opp, og folk må reise for å gjøre innkjøp, og da ikke bare falang ting som du ymtet om i en annen tråd. For å si det mildt, det er ikke vanskelig å tolke innleggene dine som angrep om en ønsker det, men de er ikke tydelige nok til å være helt sikker. Så har vi ironi og humor som det kan tolkes som gjør ytterliger komplisert.

Det er fredag, taco og pils! Enjoy 🌞😁
Gav en generell beskivelse av kunnskapsnivåer og hva,noen stleller med på univeristeter.
Og selv om rankinger på,slike steder (Univeristeter) svinger voldsomt fra år til år så ligger fks mange Thaiuniveristeter på høyde med Norske fakulteter.på QS rankinger

Men som sagt jeg lar ballenligge,og god helg,til,deg også
Wood1958

Wood1958

Trist å se utvilking som åpenbart skjer i alle,aldere.
Fra,Bankgkok post i går
Men det ryktes at siamkulturen med sin dugnadsånd også er tilstede hvor det ytes hjelp til medsøstre i helsesektoren
.
2021-08-07 13.32.52.png
Wood1958

Det kommer mere om hvem folk er smittet av også. Fks caretakers sto det også Bkp i går
Ser også ut til at tallet på at de som utskrives,stiger mere enn nye smittede . Får,håpe det fortsetter.

2021-08-07 22.55.13.png
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... ore-deaths
Wood1958

Noen sykehus er fulle igjen i Spania. Slikt må ta på mentalt med mange yngre pasienter. Noe personale der trenger mental hjelp , og andre sier at om de kunne slutte nå,ville de gå,ut for aldri å returnere.
Slik kan det nok være helsepersonalet har det mange steder i andre land også.. Mange har yrket muligens som et kall , men slutter når,vi blir ferdige med denne pandemien.En yrkesgruppe som vi trenger flere og flere av i samfunnet. Vesten importerer mange av disse for å spare budsjetter , men om de alle vil komme etterpå er kanskje ikke sikkert.En får håpe de har gode skreddersydde team så de får bakket hverandre opp
så godtmdet lar seg gjøre.
"The situation is critical, it is more like the first wave, and we are overwhelmed," said ICU nurse supervisor, Desiree Ruiz. "The staff are exhausted. There are those who needed psychological help.
if I could I would leave now and never come back'," Vazquez said. "Everyone is at breaking point."

https://www.france24.com/en/live-news/2 ... ital-staff
Wood1958

Team på 8 delt i 2 lag 4 på og 4 på frivakt , frivakta kan samles og ha det sosialt Muligens en annen standard enn på sykehuset Riffle har sendt bilde ifra.
12 timers vakter, om det er tilgjengelig personale til avløsning.
Hårde bud og vi har det nok bra.
2021-08-08 16.58.48.png
2021-08-08 16.59.27.png
2021-08-08 17.01.13.png
Wood1958

Kunne ha lagt dette i flere andre tråder,som er nå.
Noen mener at de har resurser nok i landet til å klare seg uten de "uunværlige feriepenga våre " samt annen resursbruk og det harseleres med lederen som vistnok kalte sandboxen for sandslottet.
Fra to 2 be Bangkokian
2021-08-08 18.25.10.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»