Spiller vel ingen rolle hva du håper og tror angående dette, eller at du klassifiserer det som "lure løsninger", for som jeg tidligere skrev, er dette sjekket ut med forsikringsselskaper, bl. a Gjensidige så vet at det holder, og det har jeg skriftlig for de.RobertX skrev: ↑05 jul 2018, 18:02 "Ja, jeg forstår det føles som tullball for deg når både jeg og andre påpeker at du ting som er helt feil, selv om det passer for deg, og du forsøker å vri deg unna det ved å forsøke å skrive om noe helt annet."
"som er helt feil"...."forsøker å vri deg unna"..."skrive om noe helt annet"....jaja du...leseferdigheter og forståelsesevne som en kanarifugl i bur. Snakker du om dine egne innlegg her eller? Må jo nesten spørre for det du skriver er jo bare rør fra ende til annen. Hvis du ikke forsto hva jeg skrev ovenfor og i den konsekvens analysen så er du desverre "too far gone". Og hva jeg forsøkte å bortforklare med er for meg et mysterium. Skal ikke engang prøve å gjette hva fantasien din plasserte der.
"Så påstår du at en metode både jeg og flere andre bruker for å få forsikringer til å gjelde om de har begrensninger også, som tvilsomt og ikke korrekt.
Det selv om du tydelig vis ikke engang vet hva det går ut på."
Når du sier "en metode" så er det jo tydeligvis noe sjonglering dere roter med. Hvordan og hva er jo som du sier, noe du ikke har forklart. Jeg har derfor ikke kommentert denne løsningen men sa at "lure løsninger" ofte fører til at man lurer seg selv. Så jeg håper for deres del at dere har dette 100% på det rene og at det er innenfor regler/vedtekter.
Dere koker faen meg mye suppe på en spiker, det skal sies.
Kontakt de så blir du gjerne informert og oppdatert også.
Så når du problematiserer dette med å ha forsikringer med disse begrensningene er det bare fordi du ikke selv er oppdatert på løsningen, når du vil reise med ukjent retur med disse.
Skal forumet fremstå som en korrekt kunnskaps base må du jo virkelig kunne korrigeres når du feilinformerer om viktige ting, til de grader.
Og hadde det vært noen med en litt annen holdning skulle jeg gitt løsningen, men du kan jo bare leve i troen på at dette er et stort problem, bare du ikke fortsetter å informere andre som det er det, bare for at du ikke vet bedre.
Man setter seg inn i det som gjelder for sin aktuelle forsikring, og velger sin risiko, avhengig av den reiselengde man ønsker å være forsikret for, så enkelt er det.
Å bable i vei at ting som gjelde en forsikring også vanlig vis gjelder for en annen blir bare tull og fører til misoppfatning og unødig feilinformasjon.