To norske jenter arrestert på Phuket kjøp av jaba

fotomannen

Phay skrev: 30 apr 2018, 08:25 Jeg vet ikke om du så på siste trygdekontoret med ett såkallt internet troll?

Noen er troll og andre leker troll men får det ikke helt til.
Har ikke sett noe av Trygdekontoret denne sesongen. Men det skal jeg!

Mange er ikke troll. Blant annet fulgte jeg debatten om disse to ungdommene på Norsk Thailand Forum for et par uker siden, og nesten alle som svarte (med fullt navn) skjelte mot de to jentene. Det var null sympati. Så vidt jeg husker var det kun en (og han fikk bare kritikk) som i det hele tatt tok opp potensielle problemer med korrupsjon.

Hvis man vil miste trua på norske Thailand-farere er det bare å lese på det forumet neste gang en utlending får problemer i Thailand. Det er ikke tre eller fem, men en hel haug, og de krampelikes fram av dusinvis som er enige med dem.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

fotomannen skrev: 30 apr 2018, 08:35

Hvis man vil miste trua på norske Thailand-farere er det bare å lese på det forumet neste gang en utlending får problemer i Thailand. Det er ikke tre eller fem, men en hel haug, og de krampelikes fram av dusinvis som er enige med dem.
Var inne der noen måneder og kikket, men forlot gruppa, for det er jo bare støy, og umulig å få med seg noe nyttig overhode. Nå er jeg ikke på fb lenger, så det gir seg selv.

Ellers så møter man mye greie folk om man ikke akkurat bor midt i badebyene, og frekventerer de aller verste barene for mye og ofte, men må si Kåres var en grei bar å stikke innom tidvis, også den Norske baren i Hua Hin Norwegian garden eller hva det nå enn var igjen. Spiste og så på Ol der, så kjekt rett og slett.
🌞
fotomannen

Meldt meg ut av den gruppa nå jeg også. Fant ut at jeg mista helt trua på menneskeheten der inne, men det irriterer meg litt, da en gruppe med så mange brukere, der også folk med et mer perifert forhold til Thailand er medlemmer (rundt 10 av mine venner på FB er medlemmer der), former inntrykket mange har av mennesker i Thailand.

(For øvrig en helt annen diskusjon, men jeg har aldri noe sted sett såpass skjønnmaling av Pattaya som der).
Brukeravatar
Phay

Trenger bare å gå innom vg nett for å miste trua på menneskeheten, vel og merke mer enn 5 år siden sist jeg var innom, så kan ikke noe annet enn å synse om hvordan det er idag. Om da da eksisterer lenger.
🌞
Brukeravatar
Phay

มังคุด skrev: 30 apr 2018, 08:17 Er det virkelig så mange utlendinger som røyker en rev mens de er i Thailand? Jeg har rekt rundt i Thailand i opptil 6 månder av året siden 2002 og jeg har jaggu besøkt endel lugubre og tvilsomme steder, og kun to ganger har jeg opplevd at det er blitt røyka rev omkring meg. Begge gangene var på øyer i sør (selvsagt) Ellers ser det ut til at utlendingene har mer enn nok med alkoholen mens de er i Thailand.
Joda, det røykes åpentlyst på enkelte steder, som er gjennom kontrollerte, og man får beskjed om når neste bust skal være eller når de er på vei. Mye aktivitet når det skjer på noen timers varsel. Stort sett så går det greit, men noen skal taes, og det er som regel noen blåøyde mer eller mindre uskyldige stakkars, foruten de har kjøpt og så blitt tatt.

Men jeg kan nevne fra min første tur til Koh Tao, så fant vi en dykkeoperatør i nærheten av der vi bodde, som vi fikk en god pris på 40 dykk. Men første turen ut, så ble det delt ut jointer og røyket av samtlige, og det likte jeg svært dårlig, og krevde derfor tilbake mine forhåndsbetalte penger for meg og min kjæreste på den tiden. De tapte totalt 50 dykk hver av oss og ett rescue kurs på toppen av det. Jeg følte meg ikke komfortabel med det i det hele tatt for å si det mildt.

En annen tur på koh tao leide vi longtail båt igjennom en av lakeiene på hotellet, og de røkte på turen og drakk seg drita, og kunne nevnt mange flere episoder, men det er som regel når man bor lenger på ett og samme sted, man kommer inn i varmen og ser mer enn det som er på overflaten tydeligvis.

Var også på disco med jentene på gjestehuset i Pattaya, og der ble jeg plutselig dratt med ut og inn i drosja, da hun ene hadde noe ganja på seg, og det var storkontroll på gang. Ble jo forbannet over at jeg skulle dras med, men hun følte vel mindre sjanse for å bli tatt om hun dro med meg i hu og hast.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Bob marly

Ganja,,

Finnes over alt!

https://youtu.be/mbOilSZ0LHk
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
มังคุด
Sted: Planet Earth

Phay skrev: 30 apr 2018, 09:15 Joda, det røykes åpentlyst på enkelte steder, som er gjennom kontrollerte, og man får beskjed om når neste bust skal være eller når de er på vei. Mye aktivitet når det skjer på noen timers varsel. Stort sett så går det greit, men noen skal taes, og det er som regel noen blåøyde mer eller mindre uskyldige stakkars, foruten de har kjøpt og så blitt tatt.

Men jeg kan nevne fra min første tur til Koh Tao, så fant vi en dykkeoperatør i nærheten av der vi bodde, som vi fikk en god pris på 40 dykk. Men første turen ut, så ble det delt ut jointer og røyket av samtlige, og det likte jeg svært dårlig, og krevde derfor tilbake mine forhåndsbetalte penger for meg og min kjæreste på den tiden. De tapte totalt 50 dykk hver av oss og ett rescue kurs på toppen av det. Jeg følte meg ikke komfortabel med det i det hele tatt for å si det mildt.

En annen tur på koh tao leide vi longtail båt igjennom en av lakeiene på hotellet, og de røkte på turen og drakk seg drita, og kunne nevnt mange flere episoder, men det er som regel når man bor lenger på ett og samme sted, man kommer inn i varmen og ser mer enn det som er på overflaten tydeligvis.

Var også på disco med jentene på gjestehuset i Pattaya, og der ble jeg plutselig dratt med ut og inn i drosja, da hun ene hadde noe ganja på seg, og det var storkontroll på gang. Ble jo forbannet over at jeg skulle dras med, men hun følte vel mindre sjanse for å bli tatt om hun dro med meg i hu og hast.
Koh Tao er vel ikke helt representativt for Thailand, men dog. Hvis man ser bort fra de mest turistifiserte øyene i sør er vel ikke ganja så veldig utbredt i landet, selv om det så klart finnes...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay

Merkelig at du sier det, men ganja røkes overalt, men ikke så åpentlyst som på divrse øyer og halvøyer i sør, der hvor det er mer muslimer. Det er sant.

Men her om dagen så var det en bekjent som påsto at politiet fikset noen jointer for han, og så har vi fått nye naboer, og det kom en ganske så kjent lukt sivende langs med balkongen her. En rastabar rett nedi gata, og det skulle forundre meg stort om det kun røkes rullings der med vanlig tobakk, uten at jeg vet noe som helst om det. Sluttet med reggea musikk for flere tiår siden, så der har jeg ikke vært. Skal ikke skryta på meg at jeg noen gang har begynnt med reggea musikk engang, kun sporadisk i godt i selskap.
🌞
มังคุด
Sted: Planet Earth

Phay skrev: 06 mai 2018, 01:32 Merkelig at du sier det, men ganja røkes overalt, men ikke så åpentlyst som på divrse øyer og halvøyer i sør, der hvor det er mer muslimer. Det er sant.

Men her om dagen så var det en bekjent som påsto at politiet fikset noen jointer for han, og så har vi fått nye naboer, og det kom en ganske så kjent lukt sivende langs med balkongen her. En rastabar rett nedi gata, og det skulle forundre meg stort om det kun røkes rullings der med vanlig tobakk, uten at jeg vet noe som helst om det. Sluttet med reggea musikk for flere tiår siden, så der har jeg ikke vært. Skal ikke skryta på meg at jeg noen gang har begynnt med reggea musikk engang, kun sporadisk i godt i selskap.
Ja det er godt mulig jeg vanker på de helt gale plassene ift ganjarøyking blandt faranger. Du har nok bedre oversikt i så måte...
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Phay

มังคุด skrev: 08 mai 2018, 20:00 Ja det er godt mulig jeg vanker på de helt gale plassene ift ganjarøyking blandt faranger. Du har nok bedre oversikt i så måte...
Det er noen som foretrekker å røyke seg en liten etter endt dag og mat, enn å drikke alkohol ja, og noen gjør begge deler, mens andre er helt avholdende. Det finnes i de beste miljøer kan en si, en så langt har jeg ikke sett det på skybaren på Hilton for å si det slik.Jeg har ikke så mye til overs for å ruse meg så mye eller så ofte hverken med det ene eller andre, men en kan si jeg har levd eksponert utifra hva jeg har holdt på med opp igjennom tiden, og de plassene jeg har reist.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»