Coronavirus 2020

Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 04 aug 2021, 18:40 @Phay
Istedenfor å starte på,din tråd hvor du forteller om karantene legger jeg det her. Nå er det ikke videolink så kan ikke kjøres,på den vei heller.
Men om noen på et overfylt sykehus spurte hva ville du svart?
Dette Deltaviruset kan i løpet av få dager fylle de nærmeste sykehusene til mere enn kapasitet. Og beredskap settes opp etter registret innbyggertall.
Hva slags plan har du om en av de i karantene får,symptoner etter fks 10 dager?
Hive henne bak på pickup og kjøre rundt?

http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... -new-cases
Vi kan garantere trygg isolasjon her hos oss, så det blir opp til landsbyhøvdingen å avgjøre i så tilfelle og tror de er litt rundere i kantene her enn i de større byene der ingen kjenner hverandre på samme måte som her.

Nå blir det kun kusinen da madammen syntes det får holde med en og familie først. Hun må jo i karantene når hun kommer videre til sin egen landsby eventuelt også, så da er hun like langt.
🌞
Wood1958

Jøss har de lært av Norge
Jo flere steder en sprer de som kommer over grensa fra syden, jo bedre er det :D
Men det blir sikkert bra
Wood1958

Ser,det ikke er,de,helt store hindringer til turer rundt omkring. Og må være,flott når en eventuelt skal avsted og handle litt farrangmat.
Eller en annen nødvendig tur for å seg om .så,det vlir litt reisebrev igjen.
En får håpe de,forstår våre vestlige behov for fri rett til bevegelse.osv og tilpasser seg deretter. Da bllr det fint der og muligheter for Nordmenn å komme på høstferie.
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 05 aug 2021, 11:40 Ser,det ikke er,de,helt store hindringer til turer rundt omkring. Og må være,flott når en eventuelt skal avsted og handle litt farrangmat.
Eller en annen nødvendig tur for å seg om .så,det vlir litt reisebrev igjen.
En får håpe de,forstår våre vestlige behov for fri rett til bevegelse.osv og tilpasser seg deretter. Da bllr det fint der og muligheter for Nordmenn å komme på høstferie.
Jeg vet ikke helt hvor du er hen nå Wood, men om du sikter til Thailand, så er det ingen hindringer pr dags dato å reise selv mellom blodrøde provinser. Du kan bli stoppet i enkelte kontroller og du kan bli nektet innreise til enkelte landsbyer og hotel. Men å reise from hjem til hjem ser ut til å være uproblematisk. Man oppfordres til å ta ansvar og gjøre rede for hvor man kommer fra, hvor man har vært når man melder seg for landsbyhøvdingen som her feks. Hvordan de gjør det i byene? Ingen anelse men oppfordringene er jo å ta tester. Ser man kan få kjøpt selvtester i Bangkok nå.

Litt artig denne informasjonen på engelsk til utlendinger om hva man skal gjøre om man mistenker at man er smittet med covid.

Ser jeg ikke får lagt den inn i nettlesern her, men det er en legitim facebook side med video fra The Nation Thailand
🌞
Wood1958

Phay skrev: 05 aug 2021, 12:30 Jeg vet ikke helt hvor du er hen nå Wood, men om du sikter til Thailand, så er det ingen hindringer pr dags dato å reise selv mellom blodrøde provinser. Du kan bli stoppet i enkelte kontroller og du kan bli nektet innreise til enkelte landsbyer og hotel. Men å reise from hjem til hjem ser ut til å være uproblematisk. Man oppfordres til å ta ansvar og gjøre rede for hvor man kommer fra, hvor man har vært når man melder seg for landsbyhøvdingen som her feks. Hvordan de gjør det i byene? Ingen anelse men oppfordringene er jo å ta tester. Ser man kan få kjøpt selvtester i Bangkok nå.

Litt artig denne informasjonen på engelsk til utlendinger om hva man skal gjøre om man mistenker at man er smittet med covid.

Ser jeg ikke får lagt den inn i nettlesern her, men det er en legitim facebook side med video fra The Nation Thailand
Nei akkurat , et virus kan vel umulig spre seg om det ikke sitter noen der og stopper en, farrang tankegang
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 05 aug 2021, 15:42 Nei akkurat , et virus kan vel umulig spre seg om det ikke sitter noen der og stopper en, farrang tankegang
Du må huske på at den største smitten nå er blandt arbeidende thaier og arbeidsinnvandrere som bor tett og omgåes mange mennesker daglig. Svært mange av arbeidsinnvandrerene bor og lever som om de skulle ha blitt deponert i arbeidsleire fra 2. verdenskrig (satt litt på spissen, men en sannhet med modifikasjon)

Men når du sier farang tankegang så er det ganske så omfattende. Kan du være litt mer presis.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 05 aug 2021, 15:50 Du må huske på at den største smitten nå er blandt arbeidende thaier og arbeidsinnvandrere som bor tett og omgåes mange mennesker daglig. Svært mange av arbeidsinnvandrerene bor og lever som om de skulle ha blitt deponert i arbeidsleire fra 2. verdenskrig (satt litt på spissen, men en sannhet med modifikasjon)

Men når du sier farang tankegang så er det ganske så omfattende. Kan du være litt mer presis.
Nei jeg skal på lese og skrivekurs først.
Så får jeg nøye meg med litt Walt Disney i mellomtiden. Der er det enkle små meldinger med illustrasjoner jeg kan øve på.
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 05 aug 2021, 17:14 Nei jeg skal på lese og skrivekurs først.
Så får jeg nøye meg med litt Walt Disney i mellomtiden. Der er det enkle små meldinger med illustrasjoner jeg kan øve på.
Slik du spissformulerer det, så virker det som du prøver å insuniere at falanger (altså hvite turister/expats) har ett annet syn på covid19 restriksjoner enn den øvrige befolkningen her?
🌞
Wood1958

[quote=Phay post_id=34504 time=1628208890 user_id=50]
Slik du spissformulerer det, så virker det som du prøver å insuniere at falanger (altså hvite turister/expats) har ett annet syn på covid19 restriksjoner enn den øvrige befolkningen her?

Slettet
Wood1958

Noen har da funnet ut av å registrere seg. Og det skrives om prioriteringer.
2021-08-06 09.09.28.png
http://www.bangkokpost.com/thailand/gen ... n-for-jabs
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»