Wood1958 skrev: ↑24 jun 2021, 14:15
Nå bør vi vel også ha i bakhodet at det foregår en viss vaksinekrig øst /vest i Asia, noe jeg nok tror kan påvirke mediebilde.
Israel har jo stillet sin befolkning til rådighet for tall når de laget avtaler med vestlig vaksine.
Det skiller seg kanskje ikke så mye ut.Men blir kanskje ikke presentert så godt.
2021-06-24 14.08.30.png
https://www.israelnationalnews.com/News ... spx/308653
Jeg har ikke fått med meg noen "krig", men det eneste jeg gjør er å se på tall - og vurdere hvor tallene kommer fra. Medisin vet jeg ingenting om, ei heller pandemier, men vurdering av kilder vet jeg mye om. Derfor lar jeg de som kan det snakke for meg, som de i artikkelen jeg viste til over.
I artikkelen jeg linket til er nettopp Israel brukt som eksempel.
Israel provided shots from Pfizer and has the second-highest vaccination rate in the world, after the Seychelles. The number of new daily confirmed Covid-19 cases per million in Israel is now around 4.95.
Det er svært lave tall, selv om noen smittede er fullvaksinerte (det vet vi allerede at noen vil være, da ingen vaksiner er 100 % effektive).
For de som ikke har lest artikkelen: Den baserer seg på 90 nasjoner som bruker Sinovac-vaksinen. Noen av disse nasjonene har kommet langt i vaksineringen av egen befolkning. Dersom Sinovac er så dårlig (sammenlignet med de andre vaksinene), som det nå er indikasjoner på (for tidlig å si noe sikkert, men indikasjonene er så klare at flere roper varsko) vil det kunne få konsekvenser for hvor lang tid det tar før en nasjon kan åpne.
Fra samme artikkel:
China, as well as the more than 90 nations that have received the Chinese shots, may end up in the third group, contending with rolling lockdowns, testing and limits on day-to-day life for months or years to come. Economies could remain held back. And as more citizens question the efficacy of Chinese doses, persuading unvaccinated people to line up for shots may also become more difficult.
For ordens skyld: Thailand er ikke nevnt i artikkelen i New York Times. De har ikke kommet langt nok i vaksineringen ennå.
(I dag ble forresten Pfizer godkjent for nødbruk i Thailand).