Coronavirus 2020
Mye sprøtt som rører seg rundt omkring. Og under korona kan man rolig si det har tatt av. Vi har sett regulære konspirasjonsteorier spredt av forskrudde sjeler også her på forumet. Og vi har på forumet måttet tåle at imbesile fjols håner tiltakene mot pandemien. En ting er at den slags setter andre mennesker i fare (Charter-Svein og Trim-Kari er to skrekkeksempler). Noen dør faktisk av sin egen idioti og forvirring (Gaarder kan tjene som tragisk eksempel her). Det som faktisk er enda verre, er at disse spinnville konspirasjonsteoriene utfordrer tillitten som vårt samfunn er tuftet på. Så skal man snakke om noe mer ødeleggende for samfunnet, må vi over på regulær terrorisme. Jeg må ile til og si at jeg tror de nevnte forvirrede og imbesile ikke er i stand til å forstå rekkevidden av sine egne ytringer. Og det er på sitt mistrøstige vis en formildende omstendighet. Her enda et eksempel. Denne forskrudde krabaten mener å vite - i fullt alvor- at jorda er flat. Og gjett hva han mener om pandemien (ingen premie for rett svar): https://www.facebook.com/skykula
Jeg tenkte jeg skulle la dette gå sin gang uten å komenterer dette. Du snakker om konspirasjonsteori. Ja hva er det .Jo ofte er det er det ting som blir sagt som motpartene ikke er enig om som blir kaldt konspirasjonsteori. Og det som de andre kaller konspirasjonsteori kan senere bli sannhet. Se bare dette som ble kaldt konspirasjonsteori- dette med at Covid 19 ble skapt i Wuhan laben. Nå sies dette åpen på FB uten sensur. Aftenposten har begynt å skrive om dette , og mang mange flere. Og når det gjelder han Svein. Han nakkestad mistet jo boksa si under diskusjon med Svein. Svein sa dem kjørte PCR testen på over 40 Ct . Dette sa han Nakkestad var bare tull. Med eksperten på dette støttet han Svein og sa ja dem kjørte på CT 40. Og brenning av Munnbind ja hvorfor ikke når ikke engang FHI klarer å finne noen undersøkelse som kan bekrefte at munnbind har noen effekt imot smitte av covid- 19. Og mange sier jo at lockdown er bra- hm ingen undersøkelser bekrefter at det er noen forskjell på åpent og lockdown samfunn når det gjelder smitte og død av Covid 19. Og mange tror jo wow nå har vi fått vaksine - den er 95 % effektiv, Men betyr dette at kun 5 av 100 som har fått vaksine kan bli syk - nei nei helt feil. Jeg legger ved en link som sier noe om dette. og hvor lite farlig covid 19 erSomLao skrev: ↑29 mai 2021, 17:09 Mye sprøtt som rører seg rundt omkring. Og under korona kan man rolig si det har tatt av. Vi har sett regulære konspirasjonsteorier spredt av forskrudde sjeler også her på forumet. Og vi har på forumet måttet tåle at imbesile fjols håner tiltakene mot pandemien. En ting er at den slags setter andre mennesker i fare (Charter-Svein og Trim-Kari er to skrekkeksempler). Noen dør faktisk av sin egen idioti og forvirring (Gaarder kan tjene som tragisk eksempel her). Det som faktisk er enda verre, er at disse spinnville konspirasjonsteoriene utfordrer tillitten som vårt samfunn er tuftet på. Så skal man snakke om noe mer ødeleggende for samfunnet, må vi over på regulær terrorisme. Jeg må ile til og si at jeg tror de nevnte forvirrede og imbesile ikke er i stand til å forstå rekkevidden av sine egne ytringer. Og det er på sitt mistrøstige vis en formildende omstendighet. Her enda et eksempel. Denne forskrudde krabaten mener å vite - i fullt alvor- at jorda er flat. Og gjett hva han mener om pandemien (ingen premie for rett svar): https://www.facebook.com/skykula
https://michaelsavage.com/lying-with-st ... od-enough/
You Never walk Alone 
Jeg er nok uenig med deg i mye Wiking men enig i at beskyldninger om konspirasjonsteorier brukes litt for lett . Jeg tviler ikke så mye på vitenskapen om vaksine, jeg tror på tallene , men jeg tviler på at en kan sende 2 grupper på ca 16000 tilfeldig utvalgte inn i noen byer (vaksinert og placebo) noen ukerwiking skrev: ↑29 mai 2021, 20:00 Jeg tenkte jeg skulle la dette gå sin gang uten å komenterer dette. Du snakker om konspirasjonsteori. Ja hva er det .Jo ofte er det er det ting som blir sagt som motpartene ikke er enig om som blir kaldt konspirasjonsteori. Og det som de andre kaller konspirasjonsteori kan senere bli sannhet. Se bare dette som ble kaldt konspirasjonsteori- dette med at Covid 19 ble skapt i Wuhan laben. Nå sies dette åpen på FB uten sensur. Aftenposten har begynt å skrive om dette , og mang mange flere. Og når det gjelder han Svein. Han nakkestad mistet jo boksa si under diskusjon med Svein. Svein sa dem kjørte PCR testen på over 40 Ct . Dette sa han Nakkestad var bare tull. Med eksperten på dette støttet han Svein og sa ja dem kjørte på CT 40. Og brenning av Munnbind ja hvorfor ikke når ikke engang FHI klarer å finne noen undersøkelse som kan bekrefte at munnbind har noen effekt imot smitte av covid- 19. Og mange sier jo at lockdown er bra- hm ingen undersøkelser bekrefter at det er noen forskjell på åpent og lockdown samfunn når det gjelder smitte og død av Covid 19. Og mange tror jo wow nå har vi fått vaksine - den er 95 % effektiv, Men betyr dette at kun 5 av 100 som har fått vaksine kan bli syk - nei nei helt feil. Jeg legger ved en link som sier noe om dette. og hvor lite farlig covid 19 er
https://michaelsavage.com/lying-with-st ... od-enough/
For derretter si fks beregne effektivitet på, vaksine fks 90% når marginene som ble smittet kun er noen få hundre ,uten å holde det åpent at det er noe tilfeldigheter ute å går. Slikt forutsetter at 16 000 tilfeldige mennesker i to grupper alikevel skulle tilfeldigvis møte like mange/få smittekilder..Tallene er så små som ble smittet at dårlig vær noen dager, så om noen folk holdt seg hjemme kunne endre resultatet vesentlig.
Om det ikke skulle gå an å sette spørsmålstegn med de styrende men ha full tilitt, ble valg overflødige.
Så synes det i høyeste grad burde være test av vaksinerte når vi åpner opp. Da kunne en også få større grunnlag for disse prosenttall.
Synes grunnlagene er snevre. At godkjening kun krever 50% som minimum ..... . Tja
http://www.thelancet.com/journals/lance ... estitle200
En viktig ting å vite om konspirasjonsteorier er at det er teorier inntil de er bevist! Problemet med konspirasjonsteoretikere de tar alt som høres sannsynelig ut, som en sannhet, og det blir en herlig røre av mulige sanne teorier til helt ville avkreftede teorier.
Alle vet at en person som er siktet for kriminalitet er uskyldig til det motsatte er bevist? Det samme gjelder teorier enten det er konspirasjon eller annen teori.
Skulle vi la oss lede av anarki eller som Somlak sier, forholde oss til de som Vi har valgt til å ta de vanskelig valgene for oss. Samfunnet går i oppløsning når hønseflokken mister styringen desverre. Noen liker å kalle de som prøver å henge med på anbefalinger fra myndighetene som saueflokken, men, tja, hva er alternativet? Anarki? Tror myndighetene gjør sitt beste jeg for å prøve å ta de beste valgene sett under ett når alle synspunkter, behov begrensninger som muligheter et tatt med.
Demokratier er en flott ting i medgang, men så fort det stagnerer eller man møter motstand, så ser man svakhetene i strukturen med en gang. En kortvarig pandemi (relativt sett) blir den lille tuen, som velter ,,,,,,,,,,,,,,,
Alle vet at en person som er siktet for kriminalitet er uskyldig til det motsatte er bevist? Det samme gjelder teorier enten det er konspirasjon eller annen teori.
Skulle vi la oss lede av anarki eller som Somlak sier, forholde oss til de som Vi har valgt til å ta de vanskelig valgene for oss. Samfunnet går i oppløsning når hønseflokken mister styringen desverre. Noen liker å kalle de som prøver å henge med på anbefalinger fra myndighetene som saueflokken, men, tja, hva er alternativet? Anarki? Tror myndighetene gjør sitt beste jeg for å prøve å ta de beste valgene sett under ett når alle synspunkter, behov begrensninger som muligheter et tatt med.
Demokratier er en flott ting i medgang, men så fort det stagnerer eller man møter motstand, så ser man svakhetene i strukturen med en gang. En kortvarig pandemi (relativt sett) blir den lille tuen, som velter ,,,,,,,,,,,,,,,
- Geir Rasch
- Sted: Khon Kaen
- Kontakt:
Konspirasjonsteorier er vel enkelt sagt teorier uten rot i virkeligheten. Altså påstander uten kontrollerbar dokumentasjon.
De som benekter at Covid-19 er en pandemi som dreper, har nok mistet kontakt med virkeligheten. Problemet med vaksine-nektere er den risiko de påfører alle andre. Det er bare 2 veier ut av pandemien:
1. Så mange blir smittet (og dør) at man oppnår flokkimmunitet.
2. Så mange blir vaksinert (og ikke dør) at man oppnår flokkimmunitet.
Da er det tragisk at så mange går inn for alternativ 1.
Selv bruker jeg munnbind og er helt bekvem med det. Det er for meg åpenbart at et munnbind begrenser spreding av spytt og virus. Skulle det likevel vise seg at det ikke spiller noen rolle, så er ingen skade skjedd. Skulle det derimot vise seg at det faktisk har noe for seg, så er skade skjedd ved de som ikke bruker munnbind.
De som benekter at Covid-19 er en pandemi som dreper, har nok mistet kontakt med virkeligheten. Problemet med vaksine-nektere er den risiko de påfører alle andre. Det er bare 2 veier ut av pandemien:
1. Så mange blir smittet (og dør) at man oppnår flokkimmunitet.
2. Så mange blir vaksinert (og ikke dør) at man oppnår flokkimmunitet.
Da er det tragisk at så mange går inn for alternativ 1.
Selv bruker jeg munnbind og er helt bekvem med det. Det er for meg åpenbart at et munnbind begrenser spreding av spytt og virus. Skulle det likevel vise seg at det ikke spiller noen rolle, så er ingen skade skjedd. Skulle det derimot vise seg at det faktisk har noe for seg, så er skade skjedd ved de som ikke bruker munnbind.
At Cia har en bakdør inn til sosial medier og andre metoder for å kunne overvåke hvem som helst, som er knyttet til sosiale medier utviklet i vesten, samt ha ubegrenset tilgang til teleoperatører, var også lenge konspirasjonsteorier inntil det ble bevist. Til og med Angela Merkel hadde de avlyttet. Noen konspirasjonsteorier har nok en sannhet i seg, men det er og blir kun det inntil det er bevist.
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ims-merkel
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(su ... e_program)
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ims-merkel
https://en.wikipedia.org/wiki/PRISM_(su ... e_program)
Ja, som kjent kan også blind høne finne ett og annet korn. Og korona-fornektere har da også gjort et stort nummer ut av denne nokså uvesentlige bagatellen. Og dette miljøet er mildt sagt en broket gjeng. Fellesnevneren er at de fleste på en eller annen måte har falt utenfor samfunnet. De har på ulike måter kommet til kort. Her finner vi en usalig blanding av alternativkultur, høyreekstreme, konspirasjonsteoretikere og ikke minst påfallende mange med åpenbare psykiske lidelser og vanvittige vrangforestillinger. Men denne bedrøveligheten betyr selvsagt ikke at de på enkelte punkter kan ha rett. Problemet er at disse enkeltstående punktene drukner i en stinkende pøl av paranoid pølsevev.
Norge fjernet 2 vaksiner og har en høy grad av folk som skal vaksinere seg.
I Norge pekes det på grunner som relgiøs overbevisning bla som årsak til at noen ikke vil samt personlig overbevisning.
I Bla Sverige opplever leger at folk snur i døra når de får vite at det er AZ de skal få.
Europa er mye mere diverst sammensatt relgiøst i forhold til Norge og de fleste bruker AZ
Alikevel peker flere medier på konspirasjonsteorier som årsak til Europeisk vaksineaversjon.
Vi bør vel kunne godta de samme grunner hos Europeere som vi bruker selv.
I US fjerner flere og flere stater relgiøs overbevisning som gyldig grunn til å ikke vaksinere barn, det er ovligatorisk vaksine på skoler , arbeidsplasser gis rett til å forlange at arbeiderene er vaksinerte, Ikke vaksinepass enda men fks NY har inført et eget, og det snakkes om at næringslivet muligens vil lage egne , mens Biden ikke lager noe.Nå har enda ikke vi godtatt den Amerikanske vaksine.
Så ikke lett å se hvor vi selv står om vaksinemotstand så lett skal tolkes som konspirasjonsteori.
I Norge pekes det på grunner som relgiøs overbevisning bla som årsak til at noen ikke vil samt personlig overbevisning.
I Bla Sverige opplever leger at folk snur i døra når de får vite at det er AZ de skal få.
Europa er mye mere diverst sammensatt relgiøst i forhold til Norge og de fleste bruker AZ
Alikevel peker flere medier på konspirasjonsteorier som årsak til Europeisk vaksineaversjon.
I US fjerner flere og flere stater relgiøs overbevisning som gyldig grunn til å ikke vaksinere barn, det er ovligatorisk vaksine på skoler , arbeidsplasser gis rett til å forlange at arbeiderene er vaksinerte, Ikke vaksinepass enda men fks NY har inført et eget, og det snakkes om at næringslivet muligens vil lage egne , mens Biden ikke lager noe.Nå har enda ikke vi godtatt den Amerikanske vaksine.
Så ikke lett å se hvor vi selv står om vaksinemotstand så lett skal tolkes som konspirasjonsteori.
Det er vel bare noen marginale grupper i Norge som ikke vil ha vaksinen. Enkelte eldre innvandrergrupper er dessverre blant dem. En viss skepsis og sunn kritikk må selvsagt forventes og tolereres. Verre er det når vitenskap avvises og fornektes og erstattes med overtro og ukvalifisert synsing.Wood1958 skrev: ↑30 mai 2021, 11:14 Norge fjernet 2 vaksiner og har en høy grad av folk som skal vaksinere seg.