Coronavirus 2020

Wood1958

SomLao skrev: 11 mai 2021, 10:23 Ja. Men dette skriver Aftenposten på lederplass i dag: "Konklusjonen er klar. Slik smitte- og vaksinesituasjonen i Norge er nå, er risikoen ved å bruke vaksinene høyere enn risikoen ved å la være." Og da er det kanskje riktig å si at vinninga går opp i spinninga ? Men de snakker jo om Norge. I andre land kan bildet være ganske annerledes.
Fjerner en Madrid fra Spania , Napoli og Lombardi fra Italia, Paris fra Fr blir det nok mange som kan si det samme.Blir jo nå mye mas om disse vaksiner og hvem som godkjenner vaksinepass ut fra hvilket vaksiner som blir brukt. Kineserne har fks ikke godkjent AZ så får en se når de høye herrer til Kina fra noen land :D Er nok en lang vei å å til en tid med global reisefrihet igjen.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

SomLao skrev: 11 mai 2021, 10:23 Ja. Men dette skriver Aftenposten på lederplass i dag: "Konklusjonen er klar. Slik smitte- og vaksinesituasjonen i Norge er nå, er risikoen ved å bruke vaksinene høyere enn risikoen ved å la være." Og da er det kanskje riktig å si at vinninga går opp i spinninga ? Men de snakker jo om Norge. I andre land kan bildet være ganske annerledes.
Men tror du ikke ståa hadde vært anderledes med statistikken om man hadde sluppet viruset løs i det Norske samfunnet? Det er jo tross alt gjort mye for at statistikken kommer bedre ut ennn med vaksinering. Hva slags risiko snakker man egentlig om, dødeligheten ved vaksinering er jo ikke akkurat smittsom.
🌞
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 11 mai 2021, 11:26 Fjerner en Madrid fra Spania , Napoli og Lombardi fra Italia, Paris fra Fr blir det nok mange som kan si det samme.Blir jo nå mye mas om disse vaksiner og hvem som godkjenner vaksinepass ut fra hvilket vaksiner som blir brukt. Kineserne har fks ikke godkjent AZ så får en se når de høye herrer til Kina fra noen land :D Er nok en lang vei å å til en tid med global reisefrihet igjen.
Nå viser det seg man kan kryss vaksinere seg, så det er bare å ta en vaksine til det, så får du reise ;-)

Varigheten på disse vaksine passene blir spennende å se
🌞
Wood1958

Phay skrev: 11 mai 2021, 11:36 Nå viser det seg man kan kryss vaksinere seg, så det er bare å ta en vaksine til det, så får du reise ;-)

Varigheten på disse vaksine passene blir spennende å se
Ja og om det blir papirutgave som skal,skrives ut fra helsenorge så hvor mange papirer trenger en, aksepteres,det fks hull i samlingen vedrørene manglende årganger eller må,det være komplette utgaver(samlinger). ;) Fremtiden vil vise. Lurte ellers på om det der mange dagers avik fra smitte påvist hos dere i forhold til det kommer fks i BP?
Reagerte på tall daglige tall fra Ayutthaya for litt siden.
Brukeravatar
Phay

Wood1958 skrev: 11 mai 2021, 11:47 Ja og om det blir papirutgave som skal,skrives ut fra helsenorge så hvor mange papirer trenger en, aksepteres,det fks hull i samlingen vedrørene manglende årganger eller må,det være komplette utgaver(samlinger). ;) Fremtiden vil vise. Lurte ellers på om det der mange dagers avik fra smitte påvist hos dere i forhold til det kommer fks i BP?
Reagerte på tall daglige tall fra Ayutthaya for litt siden.
På meg virker det som (uten at jeg vet) at det er kun byene og større tettsteder som kommer med på statistikken, og ikke små landsbyer. Jeg ser ikke statistikken for oss feks noe sted, og om det er tilfelle så er det mye skjult smitte. Men for all del, skal ikke påstå at jeg sitter med fasiten hvordan tall behandles her, og hvor lang tid det tar før de havner på oversikten. Det kan jo hende det tar flere dager før alt er ajourført for den saks skyld.
🌞
Wood1958

Phay skrev: 11 mai 2021, 11:52 På meg virker det som (uten at jeg vet) at det er kun byene og større tettsteder som kommer med på statistikken, og ikke små landsbyer. Jeg ser ikke statistikken for oss feks noe sted, og om det er tilfelle så er det mye skjult smitte. Men for all del, skal ikke påstå at jeg sitter med fasiten hvordan tall behandles her, og hvor lang tid det tar før de havner på oversikten. Det kan jo hende det tar flere dager før alt er ajourført for den saks skyld.
Ja det tar vel et par dager her også. Fikk ellers ikke denne med i forrige svar. Men har ikke kikket så nøye på om den også omfatter medisinprodukter (nytt euforslag pt,). Denne kan kanskje gjøre det vanskelig både få ikkegodkjent EU vaksine godkjent ved reise hit samt å få mulighet til kryssvaksinering så en kan reise hvor en vil om andre legger seg på samme linje.Kan stanse import av gods av varer produsert av firmaer med statlig subsidieringer. Så kan en kanskje spørre om oljefondets oppkjøp av aksjer her og der er subsidie eller ei,om firmaer eventuelt utvider aksjeportefølje for å skaffe midler. Men slikt blir litt utenfor.
https://ec.europa.eu/trade/policy/acces ... i-subsidy/
Sist redigert av Wood1958 den 11 mai 2021, 13:32, redigert 1 gang totalt.
SomLao

Phay skrev: 11 mai 2021, 11:34 Men tror du ikke ståa hadde vært anderledes med statistikken om man hadde sluppet viruset løs i det Norske samfunnet? Det er jo tross alt gjort mye for at statistikken kommer bedre ut ennn med vaksinering. Hva slags risiko snakker man egentlig om, dødeligheten ved vaksinering er jo ikke akkurat smittsom.
Jo da. Men nå var det snakk om AstraZeneca. Ser det kan misforstås.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Wood1958

sikry skrev: 12 mai 2021, 06:14 Ny kur mot covid og dette i 2021.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Al ... -covid-kur
Kunne vært intresant å få Trump sin komentar på det, men kanskje det kan komme noe fra Brasil.
SomLao

sikry skrev: 12 mai 2021, 06:14 Ny kur mot covid og dette i 2021.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Al ... -covid-kur
Kanskje noe for Charter-Svein og Jakke-Kari ? Men egentlig er jo dette bare trist......
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»