Coronavirus 2020

Wood1958

Phay skrev: 03 mar 2020, 13:05 Din kone/kjæreste er i Thailand?

Sas innskrenker pga etterspørsel så jeg om jeg ikke tar feil, og ikke pga viruspredningen?

Nyte Songkran? Hvordan er det mulig? :? :P :lol:
ja hun jobber på sykehuset der og rister litt på hodet av meg.
Sant nok årsak til reduksjon når fks Italia passerte 250 smittede mått BA legge ned 22 ruter dit også.
Same årsak som fikk først Amerikan Airline og senere Delta ril å kutte ut.
Blir spennende å se hvordan det håndteres med cruisebåten.Det er ikke få båter som har lagt om kursen fra land som de risikerer å bli i karantene og høye tall med coronna..
da hjelper det lite å si det er ufarlig..
Nyte songkran?, om alle går ut å feirer så er det vel ro i hengekøya? :D
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Wood1958 skrev: 03 mar 2020, 13:17
Nyte songkran?, om alle går ut å feirer så er det vel ro i hengekøya? :D
Hehe, good one ;-)

Tror ikke det er så heftig feiring her i landsbyen. Mer ha vann på føttene til de eldre tror jeg, og så er det vel bare litt lek og morro. Jeg hadde mitt ifjor i Hua Hin med besøk av venner fra Norge, og det gikk heftig for seg :D

Heldigvis så blir de hjemme i år!
🌞
Wood1958

riflefish skrev: 03 mar 2020, 12:59 helse ministri i thailand har utferdiget varsel
om 14 dagers karantene fra 15 land
blandt annet tyskland men ser ut til det er mye usikkerhet,
min datter har planlagt ankomst på torsdag fra berlin!
kona ringte nå til thai airways de sier at mye forandrer seg men det vil bli screeningundersøkelser på flyplassen
jeg skal ikke spre rykter!
men det står i bkk post om 8 land
hva tiltakene blir avgjøres fortløpende
Ja det er slike ting jeg tenker. kanskje ufarlig her. men det er ikke det samme som at vi er velkomne andre steder.eller at andre vil komme hit
anmeno

Phay skrev: 03 mar 2020, 12:35 Jeg personelig har nå valgt å ikke reise hjem før jeg ser hvordan det utvikler seg, har jo ikke lyst til hverken isolering eller å smitt min mor på snart 80 år. Hadde ikke tatt lett på det om jeg skulle ha smittet henne med viruset, og hun hadde blitt alvorlig syk.

Ellers så forventer jeg at det blir restriksjoner med de som får lov å reise på jobb i Nordsjøen etterhvert, og har allerede hørt om en som fikk beskjed om å bare bli i Thailand inntil nærmere beskjed blir gitt. For mitt vedkommende som er freelance, har ikke hørt noen ting. Planen var nå å være her i to måneder uansett, og kanskje 3, men nå kan det fort bli Juni før jeg kommer hjemover også. Vi får bare se.

Her i Thailand så er det lite hysteri, foruten på Makro i Saraburi, der de målte temperatur på alle som skulle inn, og kikket overfladisk på alle, samt at alle fikk beskjed om å bruke sprit på hendene som var satt ut. Det er det første jeg har sett så langt av noen tiltak overhode foruten idiotiet vedrørende masker, noe jeg ikke bruker overhode. Men blir det krav om det, så må man vel?
Det er nå snart flere smittede i Norge enn i Thailand, ser ut til at det er større sjanse for at din mor blir smittet av en lege i Norge enn av deg.....

Tror macro måler temperatur i alle sine butikker, jeg ble målt i Surath Thani i går og en kamerat ble målt på Samui.

Jeg ble også målt ved immigration på flyplassen i Surath Thani når jeg kom fra Kuala Lumpur i går.
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Wood1958 skrev: 03 mar 2020, 12:41 ja jeg misunner deg. min kjære vil se an sitt besøk for tiden.
Sikkert fint å bli i Thailand, ser ellers nå at SAS innskrenker til fra Italia.vet kke hvor lenge., ser fra andre steder de amerikanske har fks lagt ned til Italia for 2 mnd.
Nå kan det være slik som små tiltak (sprit på hendene kan være spredningsdempene. ikke vet jeg
Samtidig regner Italinerene med topp om en drøy uke, så en får se og du får nyte songkran
Var og klippet meg på min stamplass Big C Extra Pattaya Klang. I dag var det full rulle med sprit rengjøring av saks , barbermaskin , kamb etc etc.
Wood1958

sikry skrev: 03 mar 2020, 14:27 Var og klippet meg på min stamplass Big C Extra Pattaya Klang. I dag var det full rulle med sprit rengjøring av saks , barbermaskin , kamb etc etc.
ja det er slike små smittedempene(de sier nå det er mere smittsomt enn farlig) tiltak i dagligdagen som kanskje hjelper, tror jeg da.på lik linje med som mange steder om noen byr noe, så tar de hånden ned i posen og tar fks chips opp selv og gir deg. vil ikke ha din kanskje smittede hånd i en chipspose.
Kolami

anmeno skrev: 03 mar 2020, 13:33 Det er nå snart flere smittede i Norge enn i Thailand, ser ut til at det er større sjanse for at din mor blir smittet av en lege i Norge enn av deg.....

Tror macro måler temperatur i alle sine butikker, jeg ble målt i Surath Thani i går og en kamerat ble målt på Samui.

Jeg ble også målt ved immigration på flyplassen i Surath Thani når jeg kom fra Kuala Lumpur i går.
alle kjøpe sentra i Bangkok scanner..du verden så deilig det er i Bangkok om dagen...akkurat passe med turister..for en drøm...håper viruset varer lenge for min del ;)
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

mye surr!
først legger helseminister ut dette om karantene forpå og slette det
hva skjer?

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... e-measures
Vedlegg
07A24BC1-8EA6-4B18-9621-BADC89FA2FCF.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

Wood1958 skrev: 03 mar 2020, 12:07 Oppdatering fra tidligere inlegg
Jeg trodde at dette helsepersonalet som kom fra strøk med smitte skulle være hjemmekarantene, nå har helsedirektøren klargjort.
Det skal de ikke, de skal bare ikke gå på jobb i 14 dager, og henviste til at tiltaket var fordi de var endel av viktige funksjoner blandt oss samtidig ber de om at det også vurderes for de som har samfunnsviktige funksjoner.
Vi har også fått litt flere,på listen også en til fra øyeavdelingen på Ullevål., Ligger visst oså et cruisekip med mulig 2 smittede.
De har vist nær kontakt med en smittet i Tyskland.
Nå har man vel allerede fått se smittspredning på slike skip.
Så jeg er litt forundret over at de 2 pågjeldene er satt i karantene på skipet.Vet da ikke om de andre eventuelt får gå på land.
Senere skal en evenuelt vurdere hvodan de skal håndtere sitationen, så det er jo flott att de har planer om å vurdere senere.
Kanskje som Svenskene en karantenstasjon på slike steder kunne begrense tenker jeg til en får svar på prøver . Sånn i bedre føre var tenkning,
Tenker på han oljearbeideren Phay skrev om. Nok av de i karantene kan kanskje påvirke etterhvert.
Fra VG og Dagbladet
2020-03-03 11.52.49.png
2020-03-03 11.51.53.png
De 2 ombord i cruise skipet til kais i Haugesund var ikke smittet.

https://e24.no/naeringsliv/i/4q81lg/neg ... -haugesund
SomLao

Det som er sikkert er at korona utover helseomkostningene har fått vanvittig store økonomiske konsekvenser. Tapene er så store at størrelsen er ufattelig. Og ingen vet hvordan det vil utvikle seg.
For egen del er jeg skeptisk til å bestille reiser utenlands. Dvs jeg gjør det ikke. Og jeg er vel mest redd for å 14 dagers husarrest (karantene). Men for alt jeg vet kan det etter hvert svi verre enn som så.
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»