iPhone 7+ 8 og 10
Salget av Apples toppmodell iPhone X har ikke innfridd til tross for massiv markedsføring. Nå kan iPhone-produksjonen bli kuttet med 40 prosent. Apples aksjekurs falt på tirsdag.
Les mer hos DN:
Apples flaggskip skuffer
Les mer hos DN:
Apples flaggskip skuffer
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Markedet begynner vel å mettes, samt at de kinesiske mobilene også begynner å bli bra. Sånn på verdensbasis så er det vel en terskel for de fleste å legge rundt 10.000 kr på bordet for en mobiltelefon. Min Samsung Note 8 er jo også en i omtrent samme prisklasse, men for meg har det vært som å ha kontoret i lomma. Men det meste av mobilmarkedet er nok ikke interessert i å betale slike priser.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Er det ingen som får litt bismak i munnen av apple og deres policy vedrørende livslengde på sine produkter?
Jeg har nå vært apple slave i mer enn 16 år, og min første Macbook var faktisk i 1991, men nå er det ingenting jeg gjør som forsvarer å bruke peng på apple produkter. Hva tenker dere?
Jeg har nå vært apple slave i mer enn 16 år, og min første Macbook var faktisk i 1991, men nå er det ingenting jeg gjør som forsvarer å bruke peng på apple produkter. Hva tenker dere?
Tenker det samme som deg, men det er vanskelig å gå tilbake til noe annet når man har blitt nettopp Apple-slave.Phay skrev: ↑28 des 2017, 07:17 Er det ingen som får litt bismak i munnen av apple og deres policy vedrørende livslengde på sine produkter?
Selv om jeg er strålende fornøyd med mine Apple-produkter, føler jeg ikke at deres prispolitikk på noen som helst måte står i forhold til prisene på tilsvarende produkter fra deres konkurrenter.
Blir nok Apple på meg også framover, men jeg begynner å bli en litt motvillig Apple-bruker, og jeg er absolutt ingen Apple-fan, selv om jeg er bruker.
Så kraftig bismak her også.
Kjenner jeg amerikansk "forbrukerkultur" rett så kommer nok dette bare til å bli værre. Apple virker av og til mer som en kult enn en produsent av forbruker-produkter
Til syvende og sist må det jo være et valg basert på brukervennlighet, produktkvalitet og pris sammenlignet med konkurrenter.
For meg følte jeg tidlig at Apple "låste" produktene sine for mye i forhold til hva jeg ønsket å gjøre. Jeg husker jeg irriterte meg grønn på at jeg måtte bruke iTunes for å modifisere spillelisten på min iPod. Helt inntil jeg fant en "hack" som gjorde at jeg kunne gjøre som jeg ville. Men etter det slutte jeg å kjøpe Apple produkter selv. Fikk en iPad 2dre gen av bror min som jeg brukte en god stund, men der også var det irritasjon. Samtidig hadde jeg android-basert mobil og kunne ikke bruke samme apper som jeg kjøpte for den ene plaformen på den andre. Så vidt jeg har forstått er det problematisk med eldre Apple produkter at de ikke har egen programvare-støtte og ikke lenger henger med på de oppdaterte operative-systemene. Og apper som oppdateres videre uavhengig av om eldre modeller ikke lenger klarer å håndtere de. Bror min er pissforbanna for akkurat det der. Han må bruke iPad i forbindelse med helikopter-jobben i USA.
Så mitt "endelige" valg ble androidbasert pga fleksibiliteten. Og jeg kan feks kjøpe et spill som jeg kan bruke på tvers av duppedittene.
Høy pris kan absolutt forsvares om kvaliteten er tilstede. Men om det virker som man betaler mer for merket enn reell verdi på duppeditten så bør man kanskje revurdere litt. Ihvertfall om kvaliteten begynner å svekkes.
Jeg kjøper altid med tanke på å bruke over lang tid. Å kjøpe en dyr smart-telefon 1 gang i året er bare tull etter min mening.
Til syvende og sist må det jo være et valg basert på brukervennlighet, produktkvalitet og pris sammenlignet med konkurrenter.
For meg følte jeg tidlig at Apple "låste" produktene sine for mye i forhold til hva jeg ønsket å gjøre. Jeg husker jeg irriterte meg grønn på at jeg måtte bruke iTunes for å modifisere spillelisten på min iPod. Helt inntil jeg fant en "hack" som gjorde at jeg kunne gjøre som jeg ville. Men etter det slutte jeg å kjøpe Apple produkter selv. Fikk en iPad 2dre gen av bror min som jeg brukte en god stund, men der også var det irritasjon. Samtidig hadde jeg android-basert mobil og kunne ikke bruke samme apper som jeg kjøpte for den ene plaformen på den andre. Så vidt jeg har forstått er det problematisk med eldre Apple produkter at de ikke har egen programvare-støtte og ikke lenger henger med på de oppdaterte operative-systemene. Og apper som oppdateres videre uavhengig av om eldre modeller ikke lenger klarer å håndtere de. Bror min er pissforbanna for akkurat det der. Han må bruke iPad i forbindelse med helikopter-jobben i USA.
Så mitt "endelige" valg ble androidbasert pga fleksibiliteten. Og jeg kan feks kjøpe et spill som jeg kan bruke på tvers av duppedittene.
Høy pris kan absolutt forsvares om kvaliteten er tilstede. Men om det virker som man betaler mer for merket enn reell verdi på duppeditten så bør man kanskje revurdere litt. Ihvertfall om kvaliteten begynner å svekkes.
Jeg kjøper altid med tanke på å bruke over lang tid. Å kjøpe en dyr smart-telefon 1 gang i året er bare tull etter min mening.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Litt historikk av min bruk av
Smarte dingser
Jeg var av de aller første som anskaffet
En smart telefon
Det var en O2 jeg kjøpte ca
20 25 mm tykk
Men så innmari vansklig ig få brukt alle fungsjoner
Så kjøpte jeg et lesebrett ikke apple like uvennlig
Jeg ville ikke ha. Apple
Intil jeg fikk en som gave
Døven så enkel og bruke alt
Siden har jeg hatt hele rekka
( nå har konkurentene også begynt for lengst
Med push ikoner
Men føler at iphona blir bedre og bedre
Prisen for meg spiller ingen rolle
Jeg gar ingen utgifter og snakke om
Men denne x er vel ikkså mange
Tusen bath dyrete en 7+
X har faktisk bredre ( høgre) display
Men er bare et hakk større en en
(7 eller 8)
+ versonene var nok litt store da jeg nå
Knoter på x n
Kamra er helt rått! Spesielt i mørket
Ser den bedre en øyet ( 12 mgspixtler)
Ja denna xn er jeg så fornøyd med at kanke
Sakt det!..
Så har den en fysisk størelse som virklig
Er tiltalende!!,
Kommer nok ikke til og bytte fra apple m
De første åra ( jeg ivertfall). Nå handler
Tråden om apple iPhone vel
Som sakt er kjempeglad og fornøyd
Døven og jeg ville ha angret om jeg hadde
kjøpt 8+
Kona er fornøyd og det er datra også
Det er skuffer fulle her av eldre utgaver

Smarte dingser
Jeg var av de aller første som anskaffet
En smart telefon
Det var en O2 jeg kjøpte ca
20 25 mm tykk
Men så innmari vansklig ig få brukt alle fungsjoner
Så kjøpte jeg et lesebrett ikke apple like uvennlig
Jeg ville ikke ha. Apple
Intil jeg fikk en som gave
Døven så enkel og bruke alt
Siden har jeg hatt hele rekka
( nå har konkurentene også begynt for lengst
Med push ikoner
Men føler at iphona blir bedre og bedre
Prisen for meg spiller ingen rolle
Jeg gar ingen utgifter og snakke om
Men denne x er vel ikkså mange
Tusen bath dyrete en 7+
X har faktisk bredre ( høgre) display
Men er bare et hakk større en en
(7 eller 8)
+ versonene var nok litt store da jeg nå
Knoter på x n
Kamra er helt rått! Spesielt i mørket
Ser den bedre en øyet ( 12 mgspixtler)
Ja denna xn er jeg så fornøyd med at kanke
Sakt det!..
Så har den en fysisk størelse som virklig
Er tiltalende!!,
Kommer nok ikke til og bytte fra apple m
De første åra ( jeg ivertfall). Nå handler
Tråden om apple iPhone vel
Som sakt er kjempeglad og fornøyd
Døven og jeg ville ha angret om jeg hadde
kjøpt 8+
Kona er fornøyd og det er datra også
Det er skuffer fulle her av eldre utgaver
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. 
Jeg kjøpte 8+, og angrer ikke. Etter å ha lekt meg med en kollegas X, ville jeg tvert imot gjort det samme igjen, selv om prisen hadde vært den samme. Rart hvor raskt man vender seg til størrelser, og jeg liker denne størrelsen. Utover at denne er større og X har noen kule emojier, merket jeg for øvrig ingen forskjell.
Men det skal sies at jeg utover deres praktiske funksjoner ikke er så opptatt av duppeditter.
Men det skal sies at jeg utover deres praktiske funksjoner ikke er så opptatt av duppeditter.
Har man råd og liker de så bunner det selvsagt til en smakssak
Blir litt som å diskutere bilmerker egentlig. Enkelte kjøper seg en fransk miniputt bil til 7000 kr og andre flesker til med en 2 millioners Mercedes SUV
Man kjøper etter lommeboka og hva man liker (eller tolererer i forhold til franske biler
).
Jeg har ikke selv fått testet Note 8 kameraet til det fulle, men det skal være på høyde med iPhone så vidt jeg har sett. Men det burde man jo forvente i en slik prisklasse
Blir litt som å diskutere bilmerker egentlig. Enkelte kjøper seg en fransk miniputt bil til 7000 kr og andre flesker til med en 2 millioners Mercedes SUV
Jeg har ikke selv fått testet Note 8 kameraet til det fulle, men det skal være på høyde med iPhone så vidt jeg har sett. Men det burde man jo forvente i en slik prisklasse
Kameraene funker bra i godt lys på de fleste telefoner av nyere merke. Også iPhone 6s, som jeg kjenner godt. Det meste som kommer nå er gimmick. Sensoren er alt for liten til å duge godt i annet enn godt lys. Det er rett og slett en fysisk begrensning. Samme gjelder selvsagt for objektivet. Det er tross alt ikke for moroskyld at et objektiv med tilsvarende brennvidde på et systemkamera veier mer enn dobbelt så mye som hele telefonen til sammen, og i de nyeste modellene dyttes det til og med inn to kameraer.
De duger godt i dagslys, og kjenner man kameraets begrensninger, og overstyrer kameraappens automatikk (for Apples del innebærer det å laste ned en tredjepartsapp som Camera+), er det meget mulig å ha mye moro med dagens kameratelefoner, men resultatet avhenger mye mer av fotografen enn telefonen.
De duger godt i dagslys, og kjenner man kameraets begrensninger, og overstyrer kameraappens automatikk (for Apples del innebærer det å laste ned en tredjepartsapp som Camera+), er det meget mulig å ha mye moro med dagens kameratelefoner, men resultatet avhenger mye mer av fotografen enn telefonen.