Nordmann banket opp i Pattaya, etter å ha bedt om å dempe støy i en bar

Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

saken blir også diskutert på

thavisa

https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... ar/?page=8
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao

Da fikk i hvert fall den klagende nordmannen roet seg ned. :roll:
Brukeravatar
jern45

Ang yaba som vel ikke er trådens tema, men kommet opp som en tilleggstråd, hadde sikkert vært fint med en egen tråd om dette fordi mange kommer bort i folk som er påvirket av det mens man oppholder seg i Thailand. Minne om at det offisielt er 1 million brukere av dette i Thailand. Det er et eeeenormt problem, og brukerne er i en helt annen verden mens de er påvirket. Dette finnes det masse litteratur om. Altså i en helt annen verden enn oss som ikke er påvirket, der impulsiv vold kan være en vanlig reaksjonsform og brukeren ikke har samme smertefølelse som vanlige mennesker. Dermed er det lett å si at folk som reagerer absurd og med vold er påvirket av dette stoffet. Det kan være lurt å tenke på når en blir fristet til å hisse seg opp mot noen i thailand. Det kan være en yababruker som kan finne på å drepe deg. Så jeg tror det er sannsynlig at vedkommende som slo var påvirket av noe annet en alkohol.
SomLao

jern45 skrev: 21 des 2017, 21:06 Det kan være lurt å tenke på når en blir fristet til å hisse seg opp mot noen i thailand. Det kan være en yababruker som kan finne på å drepe deg. Så jeg tror det er sannsynlig at vedkommende som slo var påvirket av noe annet en alkohol.
Veldig enig i dette siste du skriver. Merker du at du hisser deg opp i en situasjon, så gjør du best i å helle i deg glasset fortere enn svint og skygge unna. Dette kan selvfølgelig bli en utfordring når man selv er rimelig fornuftig pussa. Men er man så uheldig å ha problemer med å styre aggresjonen under påvirkning av alkohol, bør man rett og slett unngå å bli beruset. Trist, men akk så sant.
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Problemet i Thailand, sammenlignet med hva vi er vant med i vår del av verden, er kanskje at det ikke skal så forbanna mye til, og at selv små uoverensstemmelser, som f.eks. det å klage på høy musikk, kan få alvorlige følger.

Denne handikappa gatematselgeren gjorde åpenbart den fatale feilen i å svare igjen ...

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... ed-murder/
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Noodle skrev: 26 des 2017, 09:34 Problemet i Thailand, sammenlignet med hva vi er vant med i vår del av verden, er kanskje at det ikke skal så forbanna mye til, og at selv små uoverensstemmelser, som f.eks. det å klage på høy musikk, kan få alvorlige følger.

Denne handikappa gatematselgeren gjorde åpenbart den fatale feilen i å svare igjen ...

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... ed-murder/
Det var ikke så mye som skulle til for oss gutta som kom utenifra Oslo inn til Torggata og var det rundt Valentinos tror jeg, så smallt det fort om en ikke var helt på vakt, og oppførte seg som en tulling. Selv så ble jeg slått ned to ganger to år på rad på karnevalet i Oslo som fikk en kort historie, nettopp pga mye fyll og slåssing, men lærte seg å se opp for diverse elementer etter det. Det må jo ha vært rundt 1983-4? Bare guttevalpen da, men kom stærkere tilbake litt mer voksen og tørr bak øra, så har ikke vært i bråk siden den gang, foruten det var arbeidsrelatert.

I thailand har jeg aldri vært i bråk, eller erfart noe negativt personnelig, men har nå sett mye vold og faanskap her ja.

Men til syvende og sist, så handler det mest om å lese terrenget, og oppføre seg deretter. Kommer man som verdensmester og kjekkas, og tror man er konge på byen, eller bare rett og slett tulling, så kommer det på løpende bånd. En skal ha rimelig flaks å greie seg lenge på fylla da, eller ha gode kompiser som passer på en.
🌞
Brukeravatar
Noodle
Sted: Norge

Da var jeg nok på Valentinos 10+ år etter deg. Samme greia da. Mye kjekkaser ute etter bråk i Torggata. Stedene med attenårsgrense, som Hit House, var klart verst. Taxi-/pølsekøene etter stengetid var også interessante.

Men mye verre enn Oslo var det å komme fra Oslo-området på bygdefest noen timer utafor da en kompis fikk seg dame i en bygd. Det var ikke en kveld uten innavla tullinger som skulle banke blærumsossen. :lol:

I Thailand har jeg sett mye bråk, men nesten bare på Phuket, og da spesielt i Patong. Det har stort sett vært dritings turister (stort sett fra Australia) av kjekkas-typen, og de leser overhodet ikke landskapet. Vet ikke hvordan det er i Australia, men i området Torggata og Rosenkrantzgate på nittitallet, endte kjekkasene opp med en på trynet og tapt kamp. Det skjer ikke i Thailand, dersom personene de har hissa på seg er thai. Da kommer de fra alle kanter og slår og sparker og kaster ting og spytter på stakkaren som ligger der bevisstløs.

Thailand er livsfarlig for folk som hisser seg opp på byen, eller ikke klatrer å svelge noen karameller uten å bli ufine.

Egentlig litt rart. De har en kultur for thaiboxing, der alt foregår med enorm respekt. Men den respekten er erstattet med usedvanlig skitne triks når bråket skjer på gata.

Den eneste gangen jeg selv har opplevd noe truende på byen i Thailand (det var selvsagt i Patong) var da en sanseløs nordmann slo seg ned ved bordet jeg og noen andre nordmenn sto ved. Han var svært ubehagelig. En røslig kar som knapt klarte å stå på beina, og hylte jevnlig mot det han kalte mafiaen i Bangla Road (de som gikk rundt med iguaner, solbriller, osv.). Han var helt ute av det. De andre norske betalte og gikk, mens jeg flytta meg til et annet bord, hvorpå han ble stående igjen og plage noen andre. Det at jeg flytta meg gjorde han åpenbart provosert, for etter en halvtimes tid kom han plutselig løpende mot meg og klinte til, men han var så full at han bare traff meg sånn halvveis i brystkassa. Det var på Blue Lotus Bar midt i Bangla Road (hvor jeg pleide å være en del om kveldene), og jeg kjente en del som jobba der, så mens tre jenter fløy på ham og slo og dytta ham unna meg og ut på gata (hun ene med en barkrakk klar til slag), kom den mannlige eieren bort til meg og ba meg sitte helt rolig. Da de tre jentene hadde fått dytta ham ut på gata gikk eieren bort og hviska ham noen ord i øret. Vet ikke hva han sa, men han tok i hvert fall hintet og vingla oppover Bangla Road. Egentlig burde han nok hatt anstand, for han var absolutt ikke i form til å gå rundt der i det humøret alene midt på natta.

For øvrig er man aldri tryggere noe sted enn i en bar hvor man er godt kjent. :)

Bildet sier at dette var i 2010, for jeg husker jeg knipsa et bilde av de tre jentene etter at de hadde skremt ham bort. Jeg husker forresten at jeg fikk utrolig mye ros etterpå fordi jeg hadde vært så rolig. Det var visstnok bra. Jeg visste ikke så mye den gang, men jeg har alltid vært rolig i bråke-situasjoner. Alltid vært flink til å roe ned sånt, og det er vel også derfor jeg aldri havner i noe, men han fyren her var som nevnt helt ute av det, og jeg husker jeg var litt bekymret for hvordan det skulle gå med ham da han vandra opp Bangla Road i det humøret der mitt på natta.

Patong - Uteliv (5).jpg
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

Karnevalet var så tidlig, var ikke mer enn 13-14 år da, først senere mot slutten av 80 jeg vanket litt i Oslo av og til. Senere på 90 tallet ble det jo smuget og christiania, samt ett par steder til som jeg har glemt navnet på. Der opplevde jeg ikke noe bråk.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»