På ett år så har jeg gått opp 1 kg 87 kg nå, men fra jeg begynnte å trene og legge om livstilen så var jeg nede og snuste såvidt det var på 80 kg, men trente jo mer og mer tyngre vekter. Var ganske så intensiv start med en god kombinasjon med mye aktivitet og kostomlegging. Rører meg kanskje ikke så mye mindre men spiser jo mye mer nå enn i starten, og resultatene kom "raskt" fra ett tilnærmet nullpunkt til høy aktivitet. Var også litt mer skrapet etter den perioden, så det er ikke så voldsomt mye muskler jeg har lagt på meg, men litt for kroppen har jo "muskelhukommelse, og har man trent mye vekter før, så kommer det også lettere tilbake om man jobber systematisk. Allikevel langt unna den fettprosenten jeg en gang hadde.
Så inne til siste kontroll så tok jeg en totalpakke på Bangkok Hospital, og fikk målt fettprosenten til 18%, noe legen var fornøyd med, og jeg fikk også sett på muskelmassen og hvordan den er fordelt på kroppen. Mest muskler i overkroppen selvfølgelig, da jeg fortsatt er redd for å kjøre for hardt og mye på bena, da jeg har vært igjennom noen prolapser, men allikevel bruker bena mye til trappegåing, og intervall løping i bakker. Så alt for galt var det dog ikke med tanke på symmetri.
Nå er det tilbake til rugbrød, og vanlig brød er ut, og skal prøve litt magrere melk, oster, og cottage cheese, enn tidligere. Liker ikke lett produkter eller magre varianter, og har alltid likt å spise fullversjonen, men jeg leser jo at det er sunt med magrere kost, så gir det ett forsøk. Mindre saus til biffen, og slikt også, og ser hvor jeg ender opp ved neste måling.
Her er tabellen for ideal fettprosent for de som finner det intressant.
http://iform.nu/ned-i-vekt/fettprosent-hva-er-passende