Coronavirus 2020

Combat

Dette er jo typisk massehysteri, Corona viruset har en dødsprosent til nå på litt over 2% av antall smittede. I norge døde over 900 personer av vanlig influensa i fjor, noe å tenke på
RobertX
Sted: Cebu City, Filippinene

Forøvrig så jeg i dag (mener det var en Reuters artikkel) at median alderen for de som hittil har dødd av Corona viruset var 75 år. Så det sammenfaller i så fall med at det er de eldre og svake som er mest utsatt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958

Combat skrev: 31 jan 2020, 06:08 Dette er jo typisk massehysteri, Corona viruset har en dødsprosent til nå på litt over 2% av antall smittede. I norge døde over 900 personer av vanlig influensa i fjor, noe å tenke på
Har nå aldri vært uenig i at det er lavere dødsprosemt.
Som sagt før det er i tillegg samt mangel på vaksine og medisin som er problem med spredning
Sist redigert av Wood1958 den 31 jan 2020, 06:40, redigert 1 gang totalt.
RobertX

Wood1958 skrev: 31 jan 2020, 06:31 Har nå aldri vært uenig i at det er lavere dødsprosemt.
Som sagt før det er i tillegg samt mangel på vaksine og medisin som er problem med spredning
Dette er problemet med virus og vaksiner er sansynligvis ganske meningsløse pga disse virusene gjerne muterer så fjorårets vaksine fungerer ikke. Det som virkelig hadde hjulpet er godt kosthold og vitamintilskudd for å forsterke immunforsvaret til de som får det. Dette er nok litt av problemet i Kina slik jeg har forstått det. Og Asia forøvrig.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958

Tja. Nå vet jeg fks ikke hva 900 stk i Norge er. Men ser jo heller ikke vekk i fra at vi kom ned på 2 prosent om vi satte sånne tiltak og resurser på helsesektoren ved neste influensaepedemi.
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway

RobertX skrev: 31 jan 2020, 06:40 Dette er problemet med virus og vaksiner er sansynligvis ganske meningsløse pga disse virusene gjerne muterer så fjorårets vaksine fungerer ikke. Det som virkelig hadde hjulpet er godt kosthold og vitamintilskudd for å forsterke immunforsvaret til de som får det. Dette er nok litt av problemet i Kina slik jeg har forstått det. Og Asia forøvrig.
Vaksiner har mye å bety for de som jobber med utsatte grupper, og i tillegg for oss som jobber i isolerte miljøer som bla offshore, der kostnaden med å få store deler av besetningen sengeliggende. Selv så har jeg aldri tatt vaksinen, men ville ha gjort om jeg jobbet med eldre og syke personer.
🌞
RobertX

Mange leger og sykepleiere velger å ikke vaksinere seg mot influensa, bare så du vet det. Søsteren min jobbet tilknyttet Universitetssykehuset i Tromsø, og der var det ganske bred motstand mot influensavaksinen.
Brukeravatar
Phay

RobertX skrev: 31 jan 2020, 07:15 Mange leger og sykepleiere velger å ikke vaksinere seg mot influensa, bare så du vet det. Søsteren min jobbet tilknyttet Universitetssykehuset i Tromsø, og der var det ganske bred motstand mot influensavaksinen.
Her finner du ihvertfall offentlig informasjon om begrunnelsen for vaksinen og den andre fakta om vaksine

https://fagbladetjournalen.no/fakta-om- ... savaksine/

https://helse-bergen.no/seksjon/Pasient ... 0fakta.pdf
🌞
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

RobertX skrev: 31 jan 2020, 07:15 Mange leger og sykepleiere velger å ikke vaksinere seg mot influensa, bare så du vet det. Søsteren min jobbet tilknyttet Universitetssykehuset i Tromsø, og der var det ganske bred motstand mot influensavaksinen.
skjødesløst av helsepersonell og ikke vaksinere seg,burde vert obligatorisk!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay

riflefish skrev: 31 jan 2020, 11:26 skjødesløst av helsepersonell og ikke vaksinere seg,burde vert obligatorisk!
Jeg liker heller ikke å bli beordret til å ta vaksine, når jeg selv mener jeg ikke trenger det, og i militæret var jeg den eneste som ikke var med forsøksprosjektet vedrørende hjernehinnebetennelse vaksina. Jeg og en til nektet, så ble vi truet med refs og kakebu, mens han andre ga etter, sto jeg alene igjen og nektet. Ingenting skjedde, men det å prøve å kjøre forsøk på større grupper slik var helt uhørt i mine øyne. Ikke tror jeg noen fikk vite om de fikk placebo eller ekte vare heller, og hvordan de ble fulgt opp etterpå.

Selve svineinfluensa vaksinen var jeg også imot pluss Tamiflu som folk hamstret opp av. Sprøyt heile greia. Uansett det er ett fritt land, og som helsearbeider, synes jeg en burde ta influensa vaksinen. Den er tross alt gjennomprøvd og fulgt opp igjennom flere tiår, uten vesentlige komplikasjoner. Men om man mener de svake og syke skal gå med klodens naturlige renselseprosess, så er jo det en tanke det også ;-)
🌞
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»