Coronavirus 2020

Wood1958

Tore Bustad skrev: 31 des 2020, 13:57 Da strammes det inn på grensene. Obligatorisk testing og stengte grenseoverganger. Dette trer i kraft 2. januar, og er ment å skulle stoppe det muterte viruset som smitter 70 % lettere.

Så gjenstår det å se om det skjedde raskt nok.

https://www.nrk.no/norge/norge-innforer ... 1.15309110
Detta følger nesten manualen :D . Men lar deg sitte uten forståelse for mitt babbel
Fra noen stratgiplaner som tross alt ble skrevet på vår eller tidlig sommer. Men før vaksinenyhetene. Sø skjønner du muligens litt av hva,jeg babler om
Men da får,en følge litt med på risikovurderinger so ligger på helsedirektoratet og eksempler på strategier
2020-12-31 16.15.13.png
torbus

Wood1958 skrev: 31 des 2020, 16:20 Men lar deg sitte uten forståelse for mitt babbel
Hehe. :lol:

Godt nytt år, i hvert fall.

Måtte 2021 bli bedre for oss alle enn det forpxxte året som heldigvis snart er over. :)
Reinkarnert Pelle

Nå er det 2021 i Thailand !

Ha ett riktig godt nyttår både med og uten covid alle sammen !

[mention]Tore Bustad[/mention] Det finnes bare gode år men noen år er godere en andre :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Wood1958

Tore Bustad skrev: 31 des 2020, 17:52 Hehe. :lol:

Godt nytt år, i hvert fall.

Måtte 2021 bli bedre for oss alle enn det forpxxte året som heldigvis snart er over. :)
Takk for det du, og takk for nyttig link til worldometer, hvem kunne tro at noe slikt fantes :D
Og godt nytt år til deg også .
CAT

Godt covid fritt nyttår.🎆🤧😷🥴🥂🥂
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958

Som våre fargesoner blir det også i Thaialnd forskjellige soner ut fra antall smittede. Blir kanskje forskjellige tiltak ut fra soner
Vet ikke farger men det kommer vel frem på noen kart.
Ha eller et fortsatt godt nytt år

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... -says-ccsa
2021-01-01 14.50.26.png
2021-01-01 14.48.31.png
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

nye tiltak i bangkok kilde ccsa
the goverment relation department

Bangkok Governor Police General Aswin Kwanmuang on 1 January 2021 issued an announcement to temporarily close certain places in Bangkok in order to contain the new wave of local infections of COVID-19.

The announcement will come into effect on 2 January 2021. The venues to be closed are at risk of spreading the disease.

They include 1) entertainment places, pubs, and bars, 2) water parks and amusement parks, 3) children’s playgrounds and places where children play at markets and floating markets, 4) snooker and billiard parlors, 5) gaming centers, 6) game and internet shops, 7) cockfighting rings and cockfighting training rings, 8) nurseries and elderly care centers (except those that offer overnight stays), 9) boxing stadiums, 10) martial arts schools (gyms), 11) horse racing tracks, 12) establishments providing showers, 13) massage parlors, 14) competitive-sports fields, 15) banquet halls and similar places, 16) bull-fighting rings and fighting-fish venues or similar places, 17) amulet markets and centers, 18) pre-school nurseries, 19) tattoo and piercing parlors, 20) fitness centers, 21) health and wellness establishments, spa shops, and traditional Thai massage and foot massage parlors, 22) boxing gyms, 23) bowling, skate, and rollerblade venues or other similar services, 24) ballroom dance halls, and 25) all buildings at schools, tutorial schools, and educational institutions.

According to the announcement, the following places must strictly follow measures to prevent and control COVID-19: 1) food shops, restaurants, food centers, canteens, convenience stores, and hawker stalls; alcohol consumption is forbidden in these places, 2) department stores, shopping centers, and community malls, 3) trade exhibition centers, convention centers, and exhibition halls, 4) meeting rooms in hotels, 5) small retail and wholesale shops, community retail and wholesale shops, markets, and floating markets, 6) large retail and wholesale stores, 7) beauty salons and barber shops, 8) nurseries and elderly care centers that offer overnight stays, 9) cosmetic clinics, 10) golf courses and golf driving ranges, 11) sports stadiums, 12) public parks and sports grounds, 13) pet care and spa centers, 14) indoor sports facilities, 15) indoor and outdoor public swimming pools, 16) botanical gardens, flower gardens, museums, learning centers, historical sites, public libraries, and galleries, 17) swimming pools for sports or water activities, 18) cinemas and theaters, and 19) zoos.

Violators will be subject to a jail term of up to one year, or a fine of up to 100,000 baht, or both. They may also be found guilty of Section 18 of the 2005 Emergency Decree on Public Administration in Emergency Situations, with a jail term of up to two years, or a fine of up to 40,000 baht, or both.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958

riflefish skrev: 02 jan 2021, 09:54 nye tiltak i bangkok kilde ccsa
the goverment relation department

Bangkok Governor Police General Aswin Kwanmuang on 1 January 2021 issued an announcement to temporarily close certain places in Bangkok in order to contain the new wave of local infections of COVID-19.

The announcement will come into effect on 2 January 2021. The venues to be closed are at risk of spreading the disease.

They include 1) entertainment places, pubs, and bars, 2) water parks and amusement parks, 3) children’s playgrounds and places where children play at markets and floating markets, 4) snooker and billiard parlors, 5) gaming centers, 6) game and internet shops, 7) cockfighting rings and cockfighting training rings, 8) nurseries and elderly care centers (except those that offer overnight stays), 9) boxing stadiums, 10) martial arts schools (gyms), 11) horse racing tracks, 12) establishments providing showers, 13) massage parlors, 14) competitive-sports fields, 15) banquet halls and similar places, 16) bull-fighting rings and fighting-fish venues or similar places, 17) amulet markets and centers, 18) pre-school nurseries, 19) tattoo and piercing parlors, 20) fitness centers, 21) health and wellness establishments, spa shops, and traditional Thai massage and foot massage parlors, 22) boxing gyms, 23) bowling, skate, and rollerblade venues or other similar services, 24) ballroom dance halls, and 25) all buildings at schools, tutorial schools, and educational institutions.

According to the announcement, the following places must strictly follow measures to prevent and control COVID-19: 1) food shops, restaurants, food centers, canteens, convenience stores, and hawker stalls; alcohol consumption is forbidden in these places, 2) department stores, shopping centers, and community malls, 3) trade exhibition centers, convention centers, and exhibition halls, 4) meeting rooms in hotels, 5) small retail and wholesale shops, community retail and wholesale shops, markets, and floating markets, 6) large retail and wholesale stores, 7) beauty salons and barber shops, 8) nurseries and elderly care centers that offer overnight stays, 9) cosmetic clinics, 10) golf courses and golf driving ranges, 11) sports stadiums, 12) public parks and sports grounds, 13) pet care and spa centers, 14) indoor sports facilities, 15) indoor and outdoor public swimming pools, 16) botanical gardens, flower gardens, museums, learning centers, historical sites, public libraries, and galleries, 17) swimming pools for sports or water activities, 18) cinemas and theaters, and 19) zoos.

Violators will be subject to a jail term of up to one year, or a fine of up to 100,000 baht, or both. They may also be found guilty of Section 18 of the 2005 Emergency Decree on Public Administration in Emergency Situations, with a jail term of up to two years, or a fine of up to 40,000 baht, or both.
Ja sånn kan det gjøres. Men har du sett noen liste over hvordan tiltakene blir ut fra de 4 forskjellige krisenivåer?
Jeg ser Koreanerene har egen nettside om det men finner ikke tilsvarende for Thailand?
Wood1958

Tiltak og anbefalinger =smitteværn.
WHO Norge

Maske . Nasjonalt gjentatte ganger oppfordret Nei og lokale annbefalinger
Regjeringer til oppfordinger om å bruke
Karantene. 14 Dager 1 uke som gir 50%effekt og flertall i hjemmekarantene statistisk 40 % bryter
Skoler . Åpen men med Holdes åpne
hensyn til lokal
Smitteistuasjon
Jeg undres på om en vill være tilfreds med lista der i andre typer av tiltak/ værn.
Når jeg tenker på at WHO har lagt lista så etthvert Uland skal ha mulighet til å henge med i svingen er jeg ikke så imponert .At et av de rikeste landene ikke ser seg istand til å klare det er utrolig i en verdensomspennende pandemi.
I tillegg har vi ikke epedemierfaring som ulandene.
WHO er en del av FN og der skal vi nå i disse dager tiltre. En Norsk kvinne skal delta i å bekjempe pandemien globalt . Samtidig kjempe for våre rettigheter og synspunkter. Det er bare å ønske henne lykke til. Mens jeg undres over hva andre lands representanter tenker når hun fremfører våre standpunkter og meninger.
2021-01-02 11.52.43.png
2021-01-01 17.57.12.png
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ky ... hetsraadet
Muligens noen som tenker som min kjære som regelmessig har sendt meg slik når jeg forteller om vår regjerings tiltak underveis det siste året.
2021-01-01 15.34.48.png
Sist redigert av Wood1958 den 02 jan 2021, 12:33, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
riflefish
Sted: ved havet

Wood1958 skrev: 02 jan 2021, 11:58 Ja sånn kan det gjøres. Men har du sett noen liste over hvordan tiltakene blir ut fra de 4 forskjellige krisenivåer?
Jeg ser Koreanerene har egen nettside om det men finner ikke tilsvarende for Thailand?
ser ut til at det vil skje noe,
nå ere sjekkpunkter på 14 utfartsårer fra bangkok
ja tailand har oppdatering på thai og engelsk vær dag
må trykke på engelsk verson

veit da fåglan hur, fir kona orna så jeg så den på engelsk en herremann m briller som snakker meget godt engelsk

den engelske delen kommer etter 40 minutter
Vedlegg
D056B150-06C1-406F-99C6-ADDA8E638B9D.jpeg
Sist redigert av riflefish den 02 jan 2021, 14:16, redigert 2 ganger totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»