Mens WHO gjentar seg selv for vesentlig døve ører om en global pandemi, som verden kjeftet på de for å drøye med å erklære reageres det slik bare i Skandinavia.
Gårsdagens oppslag i Dagbladet skaper jo inntykk til oss som er av de beste i Europa, og er vistnok bedre enn Amerika, når Asia utenom Korea er på nivå med Europa i følge Dagbladet.Er vi kanskje best i verden igjen.?
I Danske medier ble det innflettet inn i en ministers tale om hvor bra de nå gjorde det. Nå som de har bremset veksten i smitte og det ble advart samtidig med å slappe av.
Leserinnleggene handlet en del om at det var på tide å legge denne organiasasjon ned som ikke har gjort noe som helst under pandemien.
Har jo bodd noen år der og savnet internasjonale nyheter mens jeg bodde der, og under pandemien har det nå vært taust i Danske medier om WHO og hva de sier.
Så holdninger henger nok sammen med hva de har fått vite.
I Svenske medier Extrabladet og Aftonbladet ble det overhodet ikke nevnt, Fokus var på statsministerens tale som heller ikke nevnte noe men snakket om det generelle nivået nå i Sverige.
Amerikanske medier varsler økte tall i forbindelse med 'Thanksgiving, julehandel, og familiefeiringer. noe som vel igrunn kanskje er same same but different.
Men jeg registrerer også når jeg ser på pressekonferanser på WHO på You tube, så er det igrunn ikke så mange seertall.
Muligens derfor mange står å venter på å reise igjen.
https://flysmart24.no/2020/11/22/vil-pa ... isepenger/
Men ellers i Europa ble det skrevet om, muligens pga Merkels nå bønn til å få 20 G til å bidra til de , som ble hørt
Fokus på baksider med tiltak, Her skyves barnas velferd opp som viktig.Mens alt utenon skole er stanset for de.Så det er vel bare å innrette livet på en 3dje bølge som det vel ikke kommer til å bli noe samkjøring av med å takle.Og enn kan muligens sitte å se at ingen lærer av andres feil en gang til.
Skal det sammenlignes med influensa så anbefaler jeg helesedirektoratets ridikoanalyse skrevet sist sommer. der er tiltak, varighet, forventet vekst og når det skjer allerede beskrevet i de forskjellige senarioene. Bæde veksten og tiltak på høsten og eventuelt vekst og tiltak i Januar.
Den første av brems strategien opererer med tall over 300 000 smittede, så er vel fullt på høyde med influesatall. Det selv med endel tiltak.
Legges det opp til en kontrolert pandemi med disse tall når et virus er mere smittsomt enn influensa, Da er det tvilsomt i min verden at en liten samling mennesker her eller der betyr så mye fra eller til for sluttresultatet.Jeg er blitt så egoistisk så når tiltak settes ikke settes inn før et vist antall smittede nåes.
Så tenker jeg at det er bare bra for megselv om andre er villige til å frivillig ta plassen i statistikken, så tiltakene kommer så opp til dem.
Skal detpekes fingre synes jeg den må gå til de som aksepterer smitten sprer seg så lenge de tror de kan håndtere. Det har vel allerede vært brukt utrukk som ute av kontroll noe ganger. selv med små tall